زن گمشده پس از رانش گل در جنوب کالیفرنیا پیدا شد

اولین پاسخ دهندگان، از جمله واحدهای K-9، به دنبال دوریس جاگیلو، 62 ساله، در میان ویرانی در فورست فالز، محل اقامت تابستانی سابق صاحبان کابین که به یک اتاق خواب تبدیل شده بود، پرداختند. یک جریان بزرگ زباله، پر از گل و «صخره‌های بسیار بزرگ»، از سراشیبی سرازیر شد و به خانه Jagiello برخورد کرد و خسارت قابل‌توجهی ایجاد کرد «و هر چیزی را که در مسیرش بود با خود برد».

جسد جاگیلو روز پنجشنبه پیدا شد که زیر چندین فوت (متر) گل دفن شده بود. ستوان کلانتر جف آلیسون گفت که بقایای او در فاصله 20 تا 30 فوتی (شش تا نه متری) از خانه اش، در منطقه ای پر از آوار با سنگ هایی از بزرگی توپ بسکتبال و تخته سنگ تا اندازه ماشین های کوچک قرار داشت.

یوکایپا، کالیفرنیا (AP) – مقامات روز جمعه گفتند که زنی که در اثر بارش باران در منطقه‌ای که اخیراً سوخته بود، ناپدید شد و محله کوهستانی کالیفرنیای جنوبی او را درنوردید، مرده زیر گل و لای، سنگ‌ها و دیگر آوارها پیدا شد.

اداره کلانتر شهرستان سن برناردینو روز جمعه در بیانیه ای گفت: “در حالی که این نتیجه مطلوب نبود، اداره کلانتر امیدوار است یافتن Jagiello تا حدودی به خانواده Jagiello بسته شود و به روند بهبود آنها کمک کند.”

رعد و برق اواخر روز دوشنبه باعث رانش گل شد که صخره‌ها، درختان و خاک را با خود حمل کرد که ماشین‌ها را از بین برد، خانه‌ها را مدفون کرد و بر 3000 ساکن در دو منطقه دورافتاده در کوه‌های سن برناردینو تأثیر گذاشت.

آلیسون گفت که یکی از سگ های او زنده در داخل خانه اش پیدا شد، اما دو سگ دیگر ناپدید هستند.

در ژانویه 2018، رانش گل و لای از دامنه کوه شیبداری که یک ماه قبل سوخته بود، فرود آمد. سر خوردن بیش از 20 نفر را در شهر ساحلی تونی سیتو در نزدیکی سانتا باربارا کشته است. بدترین باران در مدت 15 دقیقه با مونتسیتو کمتر از نیم اینچ (1.25 سانتی متر) در پنج دقیقه بارید.



منبع

خانواده این زن بلافاصله به تماس‌های تلفنی یا پیام‌های متنی برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

مقدار شدید باران حتی در مدت زمان کوتاهی اثرات فاجعه باری بر دامنه‌های تپه‌هایی دارد که آتش گیاهانی را که زمانی زمین را دست نخورده نگه می‌داشت از بین برده است. روز دوشنبه، نزدیک به 2 اینچ (5 سانتی متر) باران بر فراز خط الراس یوکایپا نزدیک شد.

رانش گل در مناطقی از کوه‌های سن برناردینو که توسط آتش‌سوزی مرگبار الدورادو سوخته بود، نگرانی ایجاد کرده بود، آتش‌سوزی که دو سال پیش با استفاده از یک دستگاه دودزا برای فاش کردن جنسیت نوزادشان جرقه زد. این زوج به قتل غیرعمد در مرگ یک آتش نشان متهم شدند.

شدت لغزش گل در اوک گلن و آبشار جنگلی به عنوان یک هشدار قوی برای ساکنان در مورد تخریبی بود که می تواند ماه ها یا حتی سال ها پس از خاموش شدن آتش سوزی ها و پاک شدن دود ایجاد شود.