بیانیه های افتتاحیه دادگاه تاریخی ترامپ پس از روز پرتنش انتخاب هیئت منصفه از دوشنبه آغاز می شود

قرار است بیانیه های افتتاحیه از هفته آینده آغاز شود دونالد ترامپمحاکمه جنایی تاریخی او پس از نشستن اعضای نهایی هیئت منصفه در روز جمعه، پس از یک روز دراماتیک که در آن دو هیئت منصفه بالقوه در اشک ریختند، یک قاضی دادگاه تجدید نظر درخواست ترامپ برای توقف را رد کرد و مردی در مقابل خود را به آتش کشید. از دادگاه

ما قرار است صبح دوشنبه بیانیه های افتتاحیه داشته باشیم. این محاکمه شروع می‌شود.» قاضی خوان مرچان پس از موفقیت در نشستن پنج هیئت منصفه جایگزین باقی مانده که مورد نیاز بودند، در پایان روز گفت.

این پرونده – اولین محاکمه جنایی یک رئیس جمهور سابق – توسط هیئتی متشکل از 12 هیئت منصفه و در مجموع شش نفر از اعضای علی البدل بررسی خواهد شد. انتظار می رود تقریباً شش هفته طول بکشد.

پنج نفر جایگزین که در نهایت روز جمعه انتخاب شدند شامل یک زن متاهل بیکار است که به هنر علاقه دارد و خود را غیرسیاسی توصیف می کند، یک متخصص صدا و سیما، یک متخصص قرارداد، یک مدیر شرکت پوشاک و یک مدیر پروژه یک شرکت ساختمانی. چهار روز انتخاب هیئت منصفه برای یافتن 18 هیئت منصفه طول کشید.

تقریباً در همان زمان که قاضی اعلام کرد، “ما هیئت کامل خود را در اوایل بعدازظهر در داخل دادگاه داریم، مردی در بیرون دادگاه خودسوزی کرد.” پلیس نیویورک گفت که این مرد که مکس آزارلو از فلوریدا نام داشت، بعداً درگذشت. به گفته پلیس، به نظر می‌رسد که او جزوه‌هایی در مورد توطئه‌ای در مورد ارز دیجیتالی داشته است که قبل از آتش زدن خود به اطراف پرتاب کرده است.

بعد از ظهر، وکلای ترامپ در دادگاه تجدیدنظر ایالتی حضور داشتند و در تلاش بودند تا دادگاه را اضطراری کنند. کلیف رابرت، وکیل ترامپ، استدلال می‌کند که موکلش نمی‌تواند در منهتن، که خانه دیرینه ترامپ قبل از نقل مکان به فلوریدا پس از انتخاب شدنش به عنوان رئیس‌جمهور در سال 2016، یک محاکمه عادلانه داشته باشد.

استیون وو از دفتر آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، در پاسخ گفت: «آنچه هفته گذشته نشان داد این است که انتخاب هیئت منصفه کارساز بوده است».

او استدلال کرد: “ما 18 شهروند عادی نیویورک داریم که آماده خدمت هستند. برای آنها و عموم مردم ناعادلانه است که این کار بیشتر به تعویق بیفتد.” قاضی مدتی بعد درخواست اقامت ترامپ را رد کرد.

روند انتخاب هیئت منصفه در روز جمعه بسیار شدید بود، برخی از هیئت منصفه بالقوه اشک می ریختند و برخی دیگر می گفتند که آنقدر نگران هستند که نمی توانند خدمت کنند.

روز با فراخواندن 22 هیئت منصفه بالقوه باقیمانده از گروه قبلی 96 توسط قاضی آغاز شد تا به سؤالاتی پاسخ دهند که نشان می دهد آیا آنها می توانند در مورد غول املاک و مستغلات و نامزد احتمالی جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری منصفانه و بی طرفانه رفتار کنند.

اولین نفر از این هیئت منصفه بالقوه پس از اینکه گفت فکر نمی‌کند می‌تواند منصف باشد، اخراج شد. او به قاضی گفت: «من واقعاً اضطراب بدی دارم و مردم فهمیده‌اند که کجا هستم. مدت کوتاهی بعد، دو هیئت منصفه بالقوه دیگر پس از اینکه هر کدام به قاضی گفتند که پس از تأمل بیشتر، «فکر نمی‌کنم بتوانم بی‌طرف باشم، اخراج شدند».

سایر اعضای هیئت منصفه بالقوه شامل پدری متاهل بود که گفت به پادکستی به نام «Order of Man» گوش می‌دهد، که در وب‌سایت اپل به عنوان بحث‌هایی درباره «بازیابی معنای مرد بودن» توصیف شده است. برخی از مهمانان گذشته پادکست شامل افرادی هستند که صریحاً از ترامپ حمایت کرده اند و به شدت از پرونده کلاهبرداری مدنی، لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک علیه رئیس جمهور سابق انتقاد کرده اند. این مرد، متخصص صدا، به عنوان یکی از افراد جایگزین انتخاب شد.

یکی دیگر از اعضای هیئت منصفه بالقوه، یک مدیر متاهل صندوق بود که گفت برای هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق، رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016، کار “رای دادن” را انجام داده است. ترامپ و وکیلش تاد بلانچ یادداشت‌هایی را در حالی که هیئت منصفه صحبت می‌کرد، پشت سر گذاشتند. او بعداً پس از سؤال در مورد یک پست فیس بوک در سال 2020 که ظاهراً ترامپ را “شیطان و یک جامعه شناس” خوانده بود، برکنار شد.

سیاست سیاستمدار سیاسی (برندان مک درمید / استخر از طریق گتی ایماژ)سیاست سیاستمدار سیاسی (برندان مک درمید / استخر از طریق گتی ایماژ)

سیاست سیاستمدار سیاسی (برندان مک درمید / استخر از طریق گتی ایماژ)

به نظر می‌رسد ترامپ بیشتر به اعضای هیئت منصفه علاقه‌مند است که پاسخ‌هایشان درباره دیدگاه‌های سیاسی شخصی آنها ابهام دارد. وقتی یکی از اعضای هیئت منصفه احتمالی گفت که آنها بیننده فاکس نیوز هستند، ترامپ سرش را خم کرد و سپس به سرعت با وکیلش، تاد بلانچ، صحبت کرد.

یکی دیگر از اعضای بالقوه منصفه زنی بود که با افشای دو سال زندان به اتهامات مربوط به مواد مخدر احساساتی شد، اما گفت که می تواند “عادل و بی طرف” باشد.

در یک استراحت صبحگاهی، مرچان – که روز پنجشنبه خبرنگاران را به دلیل افشای اطلاعات بیش از حد در مورد هیئت منصفه بالقوه سرزنش کرد – گفت که این زن “مسائل بسیار شخصی در مورد زندگی خود” را به اشتراک گذاشته و “بسیار شجاع” است. من فقط می‌خواستم مطبوعات را تشویق کنم که مهربان باشند. قاضی گفت: لطفا با این شخص مهربان باشید. او بعداً او را اخراج کرد و گفت که او به گواهی آزادی برای واجد شرایط بودن برای خدمت در آینده نیاز دارد. هنگام خروج، او با خوشحالی فریاد زد: “موفق باشید!”

پس از خروج آن هیئت منصفه، دفتر DA بازجویی فردی خود را از هیئت منصفه آغاز کرد. یک زن، که فاش کرده بود پدرش با کریس کریستی، متحد ترامپ، دوست مادام‌العمر است، وقتی دادستان سوزان هافینگر از او سوالی بی‌ضرر درباره بار اثبات این پرونده پرسید، اشک ریخت. او با گریه در پاسخ گفت: “در حال حاضر خیلی عصبی و مضطرب هستم. متاسفم.” او گفت: “فکر می کردم می توانم این کار را انجام دهم.” او اخراج شد.

سوال هافینگر توسط سوزان نچلس وکیل ترامپ دنبال شد و از یک هیئت منصفه بالقوه که تجارت خود را راه اندازی کرده بود پرسید که چگونه اعتبار یک شاهد را ارزیابی می کند. این زن سپس خواست تا با قاضی صحبت کند و گفت که از خط بازجویی نچلس دچار “اضطراب و شک و تردید” شده است. او اخراج شد.

نچلس بعداً از زن دیگری پرسید – که قبلاً گفته بود قربانی تجاوز جنسی شده است – آیا این موضوع را علیه ترامپ می‌پذیرد که زنان خارج از این پرونده ترامپ را به تجاوز جنسی متهم کرده‌اند. او گفت که با کنار گذاشتن این اتهامات مشکلی نخواهد داشت، اما قاضی در نهایت او را معذور کرد و گفت: “بهتر است که احتیاط کنید.”

مرد دیگری گفت که در مورد سیاست هایش با ترامپ تفاوت هایی دارد اما فکر می کند “معمولاً عالی است”. او برای هیئت داوران انتخاب نشد.

ترامپ صبح در راه خود به دادگاه مجدداً شکایت کرد که پرونده علیه او “ناعادلانه” است و این که دستور قفل نسبی که او را از حمله به شاهدان، دادستان ها، کارکنان دادگاه و هیئت منصفه منع می کند “قانون اساسی” نیست. هر کس دیگری می‌تواند در مورد من هر چه می‌خواهد بگوید. آنها می‌توانند هر چیزی که می‌خواهند بگویند. آنها می‌توانند به دروغ و هر چیز دیگری ادامه دهند. آنها دروغ می‌گویند. آنها یک آشغال واقعی هستند. اما می‌دانی چیست؟ وی به خبرنگاران گفت.

دادستان‌ها این هفته از قاضی خواستند ترامپ را جریمه کند و او را به خاطر پست‌های رسانه‌های اجتماعی که به گفته آن‌ها ناقض دستور گاف است، تحقیر کند. جلسه استماع این موضوع قرار است روز سه شنبه برگزار شود.

پانل اصلی 12 نفره از هفت مرد و پنج زن تشکیل شده است که شامل دو وکیل، یک معلم، یک مدیر ثروت بازنشسته، یک مدیر توسعه محصول، یک مهندس امنیت، یک مهندس نرم افزار، یک گفتار درمانگر و یک فیزیوتراپیست. سرکارگر – هیئت منصفه که اساساً به عنوان رهبر و سخنگوی هیئت عمل می کند – مردی متاهل است که در بخش فروش کار می کند و اخبار خود را از نیویورک تایمز، MSNBC و فاکس نیوز دریافت می کند.

تنها جایگزین منتخب پنجشنبه زنی است که به عنوان مدیر دارایی کار می کند.

ترامپ مدت کوتاهی پس از انتخاب اعضای هیئت منصفه نهایی در پستی در رسانه‌های اجتماعی درباره سرعت این روند صحبت کرد و مدعی شد که قاضی با سرعت سرسام‌آور مرا «راه‌آهن» می‌کند تا «دوستان» خود را کاملاً راضی کند.

بعداً در همان روز، مرچان جلسه ای را برگزار کرد که به عنوان یک جلسه استماع سندووال شناخته می شود. این نوعی از جلسه استماع طراحی شده است تا متهمان از دامنه سؤالاتی که می توانند از سوی دادستان در بازجویی متقابل با آنها روبرو شوند، آگاه شوند تا آنها بتوانند تصمیمات آگاهانه ای در مورد اینکه آیا شاهد دفاع از خود باشند یا خیر.

روز جمعه پس از خروج از دادگاه، از ترامپ پرسیده شد که آیا هنوز قصد شهادت دارد یا خیر و او گفت که چنین است.

دفتر الوین براگ، دادستان منطقه منهتن در یک پرونده قضایی فاش کرد که می خواهد از ترامپ در مورد چندین مورد از جمله حکم مدنی 464 میلیون دلاری علیه او و شرکتش به دلیل کلاهبرداری، مجموع احکام 88 میلیون دلاری و یافته های مسئولیت سوء استفاده جنسی و افترا بپرسد. در دعاویی که توسط نویسنده E. Jean Carroll و تعدادی دیگر از احکام مخالف دادگاه در چند سال گذشته مطرح شده است.

ترامپ در تمام موارد تخلف را رد کرده است و به حکم تقلب و احکام کارول اعتراض می کند.

دادستان ها گفتند که اگر متهم در جایگاه شاهد باشد، می خواهند این یافته ها را “برای استیضاح اعتبار متهم” مطرح کنند.

دادستان متیو کولانژلو در بحث درباره یافته‌های پرونده کلاهبرداری به قاضی گفت: «به سختی می‌توان به چیزی فکر کرد که بیشتر در چرخ‌دار باشد» برای DA که از ترامپ در مورد آن سؤال کند تا اینکه یک قاضی در مورد کلاهبرداری مداوم و مکرر تحقیق کند. غیرقانونی.”

امیل بوو، وکیل ترامپ در پاسخ گفت که دادستان ها به هیچ وجه نباید بتوانند این موضوع را زیر پا بگذارند زیرا درخواست تجدید نظر ترامپ هنوز در حال بررسی است. او استدلال های مشابهی را در مورد ادعای DA ارائه داد که آنها باید اجازه داشته باشند در مورد یافته های قاضی بپرسند که او در جایگاه شاهد در جریان محاکمه کلاهبرداری نادرست بوده و دستور گاف در این پرونده را نقض کرده است.

مرچن از وکیل پرسید: “آیا موضع شما این است که چون پرونده ای در حال تجدید نظر است یا ممکن است تجدیدنظر شود، بنابراین نمی توان از آن استفاده کرد؟” بوو پاسخ داد: “لزوماً نه.”

قاضی گفت که او رای خود را در مورد اختلاف صبح دوشنبه صادر خواهد کرد.

ترامپ هفته گذشته گفت که «مطمقاً» قصد دارد شهادت بدهد، اما هیچ تعهدی به این کار ندارد.

دادستان جاشوا استینگلاس در پاسخ به سوال نچلس در پایان روز که اولین شاهد DA خواهد بود، گفت که با توجه به اینکه ترامپ علیرغم شکاف جزئی از برخی شاهدان در شبکه های اجتماعی انتقاد کرده است، آنها تا روز یکشنبه به تیم ترامپ درباره هویت این فرد اطلاع نمی دهند. نظم در پرونده Steinglass گفت: «و اگر باید توییت شود، این آخرین باری خواهد بود که ما این لطف را ارائه می‌کنیم.

مرچان موضع DA را “قابل درک” خواند و به نچلس گفت: “من آنها را مجبور به انجام کاری نمی کنم.”

ترامپ در 34 فقره جعل سوابق تجاری خود را بی گناه دانسته و در صورت محکومیت تا 4 سال زندان خواهد داشت.

براگ مدعی است که ترامپ برای مخفی کردن پولی که به وکیل سابقش مایکل کوهن می‌پرداخت تا 130 هزار دلاری را که به بازیگر فیلم‌های بزرگسالان استورمی دنیلز در اواخر مبارزات انتخاباتی 2016 پرداخت کرده بود، جعل کند. دنیلز مدعی شده است که در سال 2006 با ترامپ رابطه جنسی داشته است. ترامپ منکر همخوابگی با دنیلز شده است، اما او اعتراف کرده است که کوهن را جبران کرده است.

دفتر DA همچنین ادعا می کند که به عنوان بخشی از طرحی برای تقویت ترامپ، ناشر نشنال انکوایرر American Media Inc. 150000 دلار به مدل و بازیگر کارن مک دوگال پرداخت کرده است که در مجله پلی بوی ظاهر شد و ادعا کرد که قبل از ترامپ با ترامپ رابطه نه ماهه داشته است. بر اساس بیانیه حقایق ارائه شده توسط براگ، “در ازای موافقت او مبنی بر عدم صحبت در مورد رابطه جنسی ادعایی” به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.

ترامپ همچنین رابطه جنسی با مک دوگال را رد کرده است.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع