این نماینده کنگره در اوکراین متولد و بزرگ شده است. او فقط علیه کمک به میهن خود رای داد

SHERIDAN، Ind. (AP) – نماینده ایالات متحده. ویکتوریا اسپارتز، اولین و تنها عضو اوکراینی الاصل کنگره، در اوایل به عنوان یک مدافع طبیعی برای حمایت از کشور مادری خود در جنگ با روسیه ظاهر شد. اما هنگامی که اخیراً 61 میلیارد دلار حمایت اضافی برای تلاش های جنگی برای رای گیری در مجلس مطرح شد، او رای منفی داد.

در عوض، او خواستار نظارت بهتر بر بودجه ایالات متحده شده و با دادن “چک های سفید” به آرمان اوکراین مخالفت کرده است. او می گوید امنیت مرزهای ایالات متحده باید اولویت بزرگ تری باشد.

این او را بیشتر با جمهوری‌خواهان محافظه‌کار مجلس نمایندگان و به‌ویژه با رای‌دهندگان منطقه کنگره مرکزی ایندیانای مرکزی او همسوتر می‌کند. او در یک رقابت سخت برای انتخاب مجدد در انتخابات مقدماتی 7 می GOP گرفتار شده است، که بیش از یک سال پیش اعلام عمومی او مبنی بر اینکه او به دنبال یک دوره دیگر نخواهد بود، تصمیمی که بعداً آن را تغییر داد، پیچیده تر شد.

این بسته کمکی، بخشی از یک لایحه بزرگتر که شامل کمک به اسرائیل، تایوان و سایر نقاط داغ جهانی نیز می‌شود، در 20 آوریل توسط مجلس نمایندگان، روز سه‌شنبه در مجلس سنا تصویب شد و روز چهارشنبه توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به تصویب رسید.

اسپارتز گفت که او از این تصور که میراث او باید حمایت از آرمان اوکراین را دیکته کند در صورتی که احساس کند پول هدر می رود، “به نوعی وحشت زده است”.

او در یک مصاحبه اخیر گفت: «مسئولیت من حفاظت از مردم آمریکاست.

اسپارتز در رویدادی که توسط حزب جمهوری‌خواه کانتی همیلتون در یک مرکز اجتماعی در شریدان، ایندیانا، شهری چند هزار نفری برگزار شد، سخنرانی کرد. این رویداد در سالنی درست در نزدیکی خیابان اصلی شهر با حضور هشت نفر از 9 نامزد اولیه حزب جمهوری خواه برگزار شد که توانستند در جریان دیدار و خوشامدگویی که شامل آن نیز می شد، نظر خود را به رای دهندگان و مقامات جمهوری خواه منطقه ای در یک زمان اعلام کنند. سخنرانی های کوتاه نامزدها

مایک مورفی، نماینده سابق ایالت ایندیانا و مفسر سیاسی، در یک مصاحبه تلفنی گفت که این روزها تامین مالی برای اوکراین اولویت چندانی برای رای دهندگان جمهوری خواه نیست. نگرانی در مورد مرز جنوبی یک کاتالیزور بزرگتر برای مشارکت است که برای نامزدهای منطقه محافظه کار از بین نمی رود. اکثر مخالفان اسپارتز برای کرسی ناحیه 5 گفته اند که حفاظت از مرز ایالات متحده و مکزیک باید اولویت بیشتری نسبت به ارسال پول به اوکراین باشد.

مورفی می‌گوید: «همه آن‌ها می‌خواهند تا حد ممکن شبیه ترامپ باشند.

امنیت مرزی در این کمپین توسط نماینده ایالتی تثبیت شده است. چاک گودریچ، از هشت رقیب اسپارتز که بیشترین بودجه را تامین می کند. او به اسپارتز به دلیل حمایت اصلی او از اوکراین حمله کرده و گفته است که او “اوکراین” را در اولویت قرار می دهد.

گودریچ که در مراسم شریدان شرکت کرد، اذعان کرد که ایندیانا از مکزیک دور است، اما گفت که مواد مخدر غیرقانونی مانند فنتانیل از طریق مرز جنوبی وارد ایالات متحده می شود و تهدیدی در اعماق قلب است.

او در مصاحبه ای گفت: «هر ایالتی یک کشور مرزی است.

اسپارتز یک میدان پرجمعیت اولیه 2020 را شکست داد دونالد ترامپتایید، با کسب نزدیک به 40 درصد از آرا. او بدون مخالفت در انتخابات مقدماتی سال 2022 شرکت کرد.

اسپارتز وقتی در اوایل سال 2023 اعلام کرد که دیگر نامزد نخواهد شد، کار را سخت‌تر کرد و دلیل آن خستگی از سیاست واشنگتن و تمایلش به گذراندن وقت بیشتر با خانواده‌اش بود. او همچنین تهدید کرد که در صورت عدم رسیدگی به بدهی ملی، استعفا خواهد داد.

برای یک سال تمام، باند فرودگاه را برای نامزدهای انتخاباتی در یکی از محافظه‌کارانه‌ترین مناطق این ایالت، که از ترکیبی از شهرستان‌های روستایی و حومه‌ای در شمال ایندیاناپولیس تشکیل شده بود، باز گذاشت. ترامپ در سال 2020 به راحتی این منطقه را تصرف کرد و در همان سال برای حمایت بیشتر از جمهوری خواهان، منطقه را تغییر داد.

گزارش‌های مالی کمپین نشان می‌دهد که اسپارتز از گودریچ در بودجه کمپین عقب‌تر است، تا حدی به این دلیل که گودریچ 2.6 میلیون دلار از پول خود را اختصاص داده است. گودریچ که نماینده حومه ثروتمند ایندیاناپولیس شهرستان همیلتون در مجلس ایالتی است، در سه ماه اول سال 2024 1.9 میلیون دلار بیشتر از اسپارتز خرج کرده است و بر اساس گزارش ها در مجموع 4.6 میلیون دلار به کمپین خود وام داده است.

اسپارتز با 134000 دلار پول نقد در مقابل 1.3 میلیون دلار گودریچ وارد هفته های پایانی قبل از انتخابات مقدماتی شد.

ترامپ امسال در منطقه 5 تاییدی نکرده است. او درباره کمک به اوکراین تردید دارد و می گوید اگر او رئیس جمهور می شد، جنگ رخ نمی داد و هر گونه حمایت باید به شکل وام باشد تا کمک های بلاعوض.

حتی با وجود کمپین کوتاه اسپارتز، او مزیت تصدی را حفظ می کند. او گودریچ را متهم کرده است که با چین رفتار می کند و او را “فقط جمهوریخواه به نام” نامیده است.

با تضمین نامزدی جمهوری خواهان ترامپ برای ریاست جمهوری، انتظار می رود که مشارکت کم باشد.

اسپارتز، 45 ساله، در سال 2000 پس از ملاقات با شوهرش از ایندیانا در قطاری در اروپا، به ایالات متحده مهاجرت کرد. او به عنوان یک عابر بانک شروع به کار کرد، بعداً به عنوان عضو هیئت علمی در دانشکده بازرگانی کلی دانشگاه ایندیانا تدریس کرد و دارای املاک مزرعه است.

پس از بازنشستگی یک سناتور ایالتی طولانی‌مدت قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش، مقامات حزب جمهوری‌خواه کانتی همیلتون اسپارتز را که با حزب منطقه درگیر بود، برای تکمیل دوره ریاست‌جمهوری خود در سال 2017 انتخاب کردند. او قبل از انتخابش به کنگره، سه جلسه در مجلس ایالتی خدمت کرد.

اسپارتز در یک کنفرانس خبری احساسی در سال 2022، تهاجم روسیه به اوکراین را “نسل کشی” خواند. او بمب گذاری هایی را توصیف کرد که مادربزرگ و دوستانش در اوکراین شاهد آن بوده اند.

در اواخر همان سال، او شروع به انتقاد از رهبران اوکراین، از جمله رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی کرد.

در مصاحبه شریدان، اسپارتز گفت که “مردم شجاع” در اوکراین “برای آزادی می میرند” اما دولت اوکراین را به فساد متهم کرد.

اسپارتز در طول سخنرانی خود برای رای دهندگان هیچ اشاره ای به جنگ در اوکراین نکرد. در عوض، او خطر انتخاب مجدد خود را به عنوان مبارزه با ریاکاری حزبی توصیف کرد و گفت که برخی از جمهوری خواهان او مانند سوسیالیست ها عمل می کنند.

او با تکیه بر تجربه بزرگ شدنش در اتحاد جماهیر شوروی، همانطور که اغلب در طول زندگی سیاسی خود انجام داده است، نسبت به آینده سوسیالیستی در ایالات متحده هشدار داد.

او گفت: “من می خواهم به مبارزه عادلانه بجنگم.”

منبع