بیش از نیمی از بمب افکن های رادارگریز B-2 نیروی هوایی ایالات متحده به تازگی پرواز گسترده ای را انجام داده اند.

  • بمب‌افکن‌های رادارگریز B-2 Spirit در اوایل این هفته در طی یک تمرین بزرگ یک پرواز گسترده را انجام دادند.

  • عکس ها نشان می دهد که بمب افکن ها از پایگاه نیروی هوایی وایتمن بلند می شوند.

  • بمب‌افکن‌های B-2 نیروی هوایی، قدرت آتش فوق‌العاده‌ای همراه با ویژگی‌های قابل مشاهده کم به ارمغان می‌آورند.

بیش از نیمی از بمب‌افکن‌های رادارگریز B-2 Spirit نیروی هوایی ایالات متحده در اوایل این هفته تمرینی در مقیاس بزرگ انجام دادند و یک پرواز عظیم را انجام دادند.

عکس‌ها نشان می‌دهند که این هواپیما – که به دلیل طراحی بال پرنده و توانایی استفاده از ویژگی‌های کمتر قابل مشاهده یا پنهان‌کاری برای نفوذ به سیستم‌های دفاعی پیچیده دشمن و انجام یک حمله متعارف یا هسته‌ای ویرانگر شناخته می‌شود – قبل از بلند شدن روی باند فرودگاه تاکسی می‌کند.

یک بمب افکن رادارگریز B-2 Spirit که به تاکسی های 509 Bomb Wing به باند در پایگاه نیروی هوایی Whiteman، Mo.، 15 آوریل 2024 اختصاص داده شد.یک بمب افکن رادارگریز B-2 Spirit که به تاکسی های 509 Bomb Wing به باند در پایگاه نیروی هوایی Whiteman، Mo.، 15 آوریل 2024 اختصاص داده شد.

یک بمب افکن رادارگریز B-2 Spirit که به تاکسی های 509 Bomb Wing به باند در پایگاه نیروی هوایی Whiteman، Mo.، 15 آوریل 2024 اختصاص داده شد.عکس نیروی هوایی ایالات متحده توسط Airman کلاس 1 Hailey Farrell

B-2 ها روز دوشنبه در حال پرواز از پایگاه نیروی هوایی وایتمن در میسوری بودند و تمرین سالانه Spirit Vigilance را با هدف نشان دادن توانایی ها و آمادگی پایگاه B-2 به پایان رساندند. تمرین امسال بزرگترین پرواز انبوه B-2 تا کنون را با 12 فروند از 20 هواپیمای فعال انجام داد. دومین هواپیمای بزرگ، هشت هواپیما در سال 2022 بود.

به گفته نیروی هوایی، B-2، یک بمب افکن استراتژیک دو نفره که توسط Northrop Grumman ساخته شده است، “قدرت شلیک عظیمی را در مدت زمان کوتاهی در هر نقطه از کره زمین از طریق دفاعی که قبلاً غیرقابل نفوذ بود، به ارمغان می آورد.” قابلیت های رادارگریز این توانایی را به آن می دهد تا کارهایی را انجام دهد که سایر هواپیماها، مانند بمب افکن های B-52 و B-1 نمی توانند انجام دهند.

تصاویر ویدئویی از رزمایش اخیر که توسط پایگاه نیروی هوایی وایتمن منتشر شده است، تنها پایگاه عملیاتی B-2، نشان داد که بمب افکن های B-2 برای برخاستن قبل از برخورد با باند و پرواز آماده شده اند.

دهه‌ها پس از اینکه B-2 برای اولین بار در اوایل دهه 1990 به میدان رفت، B-2 امروزه همچنان مرتبط است.

این بمب افکن اولین بار در جنگ کوزوو در سال 1999 شاهد نبرد بود و اهداف صرب را با مهمات متعارف هدف قرار داد و بر فراز عراق، افغانستان و سایر مناطق درگیری پرواز کرد.

قابلیت های رادارگریز، ظرفیت محموله و پتانسیل برای اجرای ماموریت های ضربتی دوربرد، آن را به یک هواپیمای قدرتمند و بازدارنده برای رقبای آمریکایی تبدیل کرده است. برای مدت طولانی، این تنها بمب افکن رادارگریز در جهان بود، اما ایالات متحده در حال پیشرفت در یک بمب افکن رادارگریز جدید به نام B-21 Raider است که اولین پرواز خود را در نوامبر سال گذشته انجام داد.

ارتش ایالات متحده گفته است که به عنوان یک بمب افکن رادارگریز تهاجمی نافذ، B-21 انتظار می رود “ستون ستون فقرات نیروی بمب افکن نیروی هوایی آینده را تشکیل دهد.”

یک بمب افکن رادارگریز B-2 Spirit اختصاص داده شده به بال بمب 509 در پایگاه نیروی هوایی وایتمن، مو.، 15 آوریل 2024.یک بمب افکن رادارگریز B-2 Spirit اختصاص داده شده به بال بمب 509 در پایگاه نیروی هوایی وایتمن، مو.، 15 آوریل 2024.

یک بمب افکن رادارگریز B-2 Spirit اختصاص داده شده به بال بمب 509 در پایگاه نیروی هوایی وایتمن، مو.، 15 آوریل 2024.عکس نیروی هوایی ایالات متحده توسط Airman 1st Class Matthew S. Domingos

با این حال، در حال حاضر، B-2 بمب افکن رادارگریز است، زیرا این هواپیما قادر است “ارزشمندترین و به شدت دفاع شده ترین اهداف دشمن را تهدید کند. توانایی آن برای نفوذ به پدافند هوایی و تهدید به تلافی موثر، قوی ترین و موثرترین اهداف را فراهم می کند. نیروی هوایی گفت: نیروی بازدارنده و جنگی در قرن بیست و یکم وارد شده است.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید

منبع