ترامپ از دادگاهی به یک کارزار انتخاباتی در یک بودگا در زادگاهش که به شدت دموکرات است، می رود

نیویورک (AP) – دونالد ترامپ تازه وارد دادگاه منهتن شده و قصد دارد روز سه‌شنبه با یک مرد بدجنس در نیویورک دیدار کند که در آن مردی با ضربات چاقو کشته شد. رئیس جمهور جو بایدن را به جرم جنایت و تورم مقصر دانست.

انتظار می رفت که ترامپ در فروشگاه راحت سانا، یک بودگا کوچک که چیپس، نوشابه و سایر تنقلات می فروشد، توقف کند. دستیاران ترامپ گفتند که رئیس جمهور سابق و نامزد فعلی جمهوری خواه این فروشگاه را انتخاب کرد زیرا محل حمله خشونت آمیز به یک کارمند بوده است. دستیاران گفتند که او همچنین افزایش قیمت کالاهای مصرفی در دوره بایدن را برجسته خواهد کرد.

این دیدار اولین حضور ترامپ در کمپین انتخاباتی از زمان آغاز محاکمه جنایی حبس پول خواهد بود که نامزد احتمالی حزب جمهوری خواه را به اولین رئیس جمهور سابق در تاریخ ایالات متحده تبدیل می کند که محاکمه جنایی می شود.

ترامپ در بیشتر روزها در دادگاه محبوس می شود و به طور چشمگیری تحرکات و توانایی او برای مبارزات انتخاباتی، جمع آوری کمک های مالی و برقراری تماس را محدود می کند. دستیاران در حال برنامه ریزی تجمعات و سایر رویدادهای سیاسی در تعطیلات آخر هفته و چهارشنبه بوده اند، یکی از روزهای هفته که قرار نیست دادگاه در آن جلسه تشکیل دهد. برنامه‌ها همچنین شامل ظواهر محلی است که ترامپ می‌تواند پس از تعطیلات دادگاه هر روز انجام دهد.

ترامپ ماه‌هاست که شهرهای تحت کنترل دموکرات‌ها را مورد حمله قرار داده و آن‌ها را مملو از جنایات و مهاجرانی خوانده است که از مرز آمریکا و مکزیک عبور کرده‌اند. توقف مبارزات انتخاباتی محلی او در هارلم به او این امکان را می دهد که این پیام آشنا را با وعده خود برای انجام یک بازی جدی در پیروزی در ایالت بومی خود علیرغم تمایل شدید دموکرات آن ترکیب کند.

در ژوئیه 2022، خوزه آلبا، کارمند فروشگاهی در همیلتون هایتس، یک بخش به شدت اسپانیایی تبار هارلم، توسط آستین سایمون 35 ساله مورد حمله قرار گرفت. درگیری حاصل، که در ویدیوی نظارتی ضبط شد، با چاقو کشی مرگبار آلبا به سیمون پایان یافت. آلبا، یک مهاجر از جمهوری دومینیکن، دستگیر شد و به قتل متهم شد، اما دادستان منطقه منهتن ظرف چند هفته از اتهامات خود صرف نظر کرد و گفت که آنها نمی توانند ثابت کنند که آلبا برای دفاع از خود عمل نکرده است.

به گزارش نیویورک پست، عصر دیگری در آگوست 2022، مالک اسامه الذبیانی در فروشگاه بود که مشتری وارد شد و درگیری بین آن دو رخ داد. به گزارش روزنامه، مشتری دستگیر شد.

قبل از ورود ترامپ، ستاد انتخاباتی ترامپ مطالبی را بین روزنامه نگارانی توزیع کرد که از آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن به دلیل رسیدگی به پرونده چاقوکشی انتقاد می کردند، از جمله هفته هایی که آلبا بدون وثیقه در جزیره رایکرز زندانی بود. براگ بر دفتری نظارت می کند که اکنون ترامپ را تحت پیگرد قانونی قرار می دهد.

تلاش رئیس‌جمهور سابق در هارلم در روز سه‌شنبه، نیات او را برای کمپین تبلیغاتی در ایالت خود تأیید می‌کند، حتی اگر نیویورک عمدتاً دموکرات باقی بماند. در سال 2020، بایدن بیش از 60 درصد آرا را در این ایالت به دست آورد و حتی در شهر نیویورک حواشی بیشتری داشت. ترامپ اصرار دارد که به هر حال می‌تواند نیویورک را در ماه نوامبر برنده شود، و در مورد برگزاری تظاهرات در برونکس جنوبی و کوئینز، جایی که رئیس‌جمهور سابق متولد و بزرگ شد، و حتی مدیسون اسکوئر گاردن فکر کرده است.

او در مصاحبه ای با Breitbart News گفت: “من ممکن است مدیسون اسکوئر گاردن را اجاره کنم. این شکم جانور است، درست است؟”

این پیشنهاد بسیار پرهزینه ای خواهد بود، به خصوص که کمپین او برای صرفه جویی در پول نقد کار کرده است زیرا با شکاف جمع آوری کمک های مالی با بایدن مواجه می شود.

کریس لاسیویتا، مشاور ارشد کمپین انتخاباتی ترامپ، ماه گذشته در حالی که درباره تلاش‌های کمپین برای وارد کردن ایالت‌های بیشتر صحبت می‌کرد، به آسوشیتدپرس گفت: «می‌دانید، رئیس‌جمهور بسیار مشتاق نیویورک است. لاسیویتا با خنده در پاسخ به این سوال که آیا موافق است که نیویورک برنده است یا خیر، افزود: «من کاری را که رئیس می گوید انجام می دهم.

حداقل، ترامپ، که مدت‌ها چهره‌ای مشهور برای نیویورکی‌ها بود، روز سه‌شنبه نشان داد که هنوز هم می‌تواند در شهر سرگردان باشد.

در سرتاسر بعد از ظهر، با انتشار خبر سفر قریب الوقوع ترامپ، ازدحام جمعیت در اطراف بودگا به عمق نیم دوجین افزایش یافت. موانعی در امتداد برادوی، بین خیابان های 139 و 140، قبل از ظهور ترامپ ایجاد شد. پاسیو رستوران مکزیکی همسایه مملو از تماشاچیان بود و کارکنان یک آرایشگاه در طرف دیگر در کنار در بازشان جمع شده بودند.

پاپیتو ترامپ می آید. آره!» یکی از رهگذران پیش از ورود رئیس جمهور سابق گفت.

ترامپ استدلال کرده است که هجوم مداوم مهاجران به شهر، جایی که او امپراتوری املاک و مستغلات خود را توسعه داد و به یکی از روزنامه‌های روزنامه تبدیل شد، از زمان باخت وی در سال 2020 در برابر بایدن، نیویورکی‌ها را تمایل بیشتری به رأی دادن به او کرده است. این شهر برای اسکان تازه واردان مشکل داشته است و بسیاری را در هتل های شهری مستقر کرده است.

او به ماریا بارتیرومو مجری برنامه فاکس نیوز گفت: “فکر می کنم ما شانس داریم. نیویورک در دو سال گذشته تغییرات زیادی کرده است. مردم نیویورک عصبانی هستند. مردمی که هرگز به من رای نمی دادند زیرا من هستم.” یک جمهوری خواه… فکر می کنم آنها به من رای خواهند داد.»

ترامپ به رقابت فرمانداری نیویورک در سال 2022 اشاره کرد، زمانی که کتی هوچول فرماندار دموکرات بر لی زلدین، نماینده سابق جمهوری خواه پیروز شد – اما با اختلاف بسیار کمتر از حد معمول برای نامزدهای ایالتی حزب او.

چشم انداز او به رای دهندگانی مانند لساندرا کریون، 47 ساله ای که در این محله زندگی می کند و وقتی شنید که رئیس جمهور سابق ممکن است به آنجا آمده باشد، برای دیدن او بیرون آمد.

او گفت که با هر چیزی که ترامپ می‌گوید یا می‌کند موافق نیست، اما اعلام کرد که “او حقیقت را می‌گوید.” کاریون به افزایش جمعیت مهاجر و منابع شهری ضعیف اشاره کرد. او درباره ترامپ گفت: “من فکر می‌کنم که او تغییری ایجاد خواهد کرد.”

در مورد مشکلاتش در دادگاه در انتهای جنوبی منهتن، کریون نادیده گرفته شد. او گفت: “او این را شکست خواهد داد.” “همه ما در پایان روز اشتباه می کنیم. اما او حقیقت و نور است. من احساس می کنم که خدا در اوست.»

مارجوری تیلور گرین، نماینده جورجیا، یکی از متحدان ارشد ترامپ، روز دوشنبه گفت که ترامپ در حالی که مجبور به محاکمه در نیویورک است در سراسر ایالت مبارزات انتخاباتی خواهد کرد.

او گفت: «او از این بهترین نتیجه را خواهد گرفت،» و افزود که «دموکرات‌ها در نیویورک، قاضی و همه، واقعاً پشیمان خواهند شد.»

با این حال، همه سه شنبه در کشتی نبودند. حداقل تعدادی از مشتریان معمولی سانا از عدم دسترسی خود به فروشگاه ابراز ناامیدی کردند. “من باید با این s کنار بیام —!” یکی فریاد زد

___ نویسنده آسوشیتدپرس لیزا ماسکارو در واشنگتن و بیل بارو در آتلانتا در این گزارش مشارکت داشتند.

منبع