ترامپ در نظرسنجی جدید به طرز تکان دهنده ای اول شد – و این موضوع انتخابات نیست

نظرسنجی غافلگیرکننده سی بی اس نیوز روز یکشنبه نشان داد که اکثر جمهوری خواهان برای اطلاعات در مورد جنگ در اوکراین بیشتر از پنتاگون یا رسانه های خبری به دونالد ترامپ اعتماد دارند.

تقریباً 80 درصد جمهوری‌خواهان، رئیس‌جمهور سابق را که متهم به جنایت جنایتکارانه است، از سخنان وی درباره درگیری می‌پذیرند.

در همین حال، 60 درصد از جمهوری خواهان به پنتاگون اعتماد دارند و این منبع نظامی را کمی جلوتر از فاکس نیوز و سایر رسانه های محافظه کار قرار می دهد که با 56 درصد به دست آمد. تنها 33 درصد به خبرنگارانی که از مناطق جنگی گزارش می دهند، اعتماد داشتند، در حالی که 27 درصد به وزارت امور خارجه اعتماد داشتند.

نتایج نشان می‌دهد که ترامپ در حال برنده شدن در نبرد درک عمومی در درون حزب خود – حداقل در مورد اوکراین- است.

کاندیدای احتمالی حزب جمهوری‌خواه برای ریاست‌جمهوری بارها به این موضوع مباهات کرده است که اگر او بر سر کار بود، تهاجم روسیه به اوکراین اتفاق نمی‌افتاد و در صورت انتخاب مجدد، می‌توانست در عرض 24 ساعت به جنگ پایان دهد.

استراتژی او برای توقف بیش از دو سال جنگ، بنا بر گزارش ها، فشار دادن اوکراین به تسلیم قلمرو است. این امتیازی است که رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی متعهد شده است در برابر آن مقاومت کند. سخنگوی ترامپ این گزارش را رد کرد و آن را “گمانه” خواند.

پرزیدنت جو بایدن از کنگره درخواست کمک 95 میلیارد دلاری برای متحدانش از جمله اوکراین و اسرائیل کرده است. مایک جانسون (R-La.) رئیس مجلس نمایندگان محاصره شده گفت که در این هفته تلاش خواهد کرد تا کمک های زمان جنگ را پیش ببرد.

ترامپ اخیراً پیشنهاد کرده است که بودجه نظامی برای اوکراین باید به صورت وام باشد، نه هدیه.

به طور قابل پیش بینی، نظرسنجی CBS News همچنین نشان داد که 74 درصد از دموکرات ها از کمک به اوکراین حمایت می کنند، در حالی که تنها 39 درصد از جمهوری خواهان.

بر اساس برآوردهای اطلاعاتی آمریکا، حمله روسیه به اوکراین منجر به کشته شدن یا مجروحیت جدی بیش از 500000 نفر شده است.

مربوط…

منبع