ترامپ می گوید RFK جونیور به بایدن آسیب می زند. در خصوصی، او چندان مطمئن نیست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا بارها گفته است که به آن نامزد مستقل ریاست جمهوری اطمینان دارد رابرت اف کندی جونیور رای بیشتری از رئیس جمهور خواهد گرفت جو بایدن از او – یک پیروزی خالص برای نامزدی جمهوری خواهان.

ترامپ اواخر ماه گذشته در شبکه Truth Social نوشت: «او مخالف سیاسی جو بایدن است، نه من. “من دوست دارم که او می دود!”

با این حال، پشت درهای بسته، ترامپ کمتر مطمئن است. یک جمهوری خواه که در اوایل سال جاری در اتاقی با ترامپ حضور داشت و رئیس جمهور سابق نظرسنجی را بررسی می کرد، گفت که ترامپ مطمئن نیست کندی چه تاثیری بر رقابت خواهد داشت و از سایر افراد حاضر پرسید که آیا کندی واقعا برای نامزدی خود خوب است یا نه.

و پس از نادیده گرفتن کندی در اوایل کارزار انتخاباتی، ترامپ تلاش های خود را برای نامزدی مستقل به عنوان یک جناح چپ و تبدیل کردن او به مشکل بایدن افزایش داده است، که نشان می دهد او و متحدانش نگران توانایی کندی برای جذب رای دهندگان جمهوری خواه هستند. ترامپ در همان پستی که در آن رقیب سیاسی کندی بایدن نامید، کندی را «رادیکال‌ترین نامزد چپ در رقابت» خواند، کسی که «یکی از طرفداران پر و پا قرص کلاهبرداری سبز جدید» و «دیگر فجایع اقتصادی است». ”

در یک مونولوگ ویدیویی او در صفحه اجتماعی خود در این ماه پست کرد، ترامپ کندی را به عنوان طرف چپ بایدن توصیف کرد، اما گفت که کندی “چیزهای خوبی در مورد او دارد” و “اتفاقاً او را دوست دارم.”

ترامپ گفت: «اگر دموکرات بودم، هر بار به جای بایدن به RFK جونیور رأی می‌دادم، زیرا او رک و پوست کنده‌تر با دموکرات‌ها همسو است. و من معتقدم که او آرای زیادی را از جو بایدن متقلب خواهد گرفت.»

تمرکز فزاینده ترامپ بر کندی در حالی صورت می‌گیرد که دموکرات‌ها توجه خود را به رقبای شخص ثالث افزایش داده‌اند، با ایستادگی بر PAC‌های فوق‌العاده و سایر تلاش‌های ضد اسپویل به منظور مقابله با رقبای مستقلی که می‌توانند از بایدن عقب نشینی کنند و سهم آرای مورد نیاز ترامپ برای عبور از صدر را کاهش دهند. این پاییز. و برخلاف خرد متعارف قبلی در مورد رقابت 2024، نظرسنجی جدید نشان می دهد که در حال حاضر ترامپ ممکن است بیشترین باخت را با کندی در برگه رای داشته باشد.

نظرسنجی ملی NBC News که یکشنبه منتشر شد نشان داد که کندی بیشتر از بایدن از ترامپ حمایت کند. این نظرسنجی نشان داد که 15 درصد از رای دهندگانی که ترامپ را در رقابت رودررو با بایدن انتخاب کردند، کندی را در یک آزمون رای گیری پنج طرفه انتخاب کردند، در حالی که فقط 7 درصد از کسانی که در ابتدا بایدن را به صورت رودررو انتخاب کردند. هنگامی که نامزدهای شخص ثالث اضافه شدند، به کندی تغییر مکان داد.

این روند به این معنا بود که ترامپ در یک نظرسنجی رودررو با 2 درصد پیشروی بایدن به عقب تر از او 2 امتیازی شد، زمانی که رقابت به پنج نامزد منتخب از جمله کندی افزایش یافت. حاشیه خطای نظرسنجی مثبت یا منفی 3.1 درصد است.

نظر رأی دهندگان جمهوری خواه به کندی بسیار بیشتر از دموکرات هاست. این نظرسنجی نشان داد که 40 درصد از جمهوری خواهان که خود را معرفی می کنند، نظر مثبتی به کندی دارند، در حالی که 15 درصد دیدگاه های منفی نسبت به نامزد مستقل داشتند. برای دموکرات ها، تنها 16 درصد دیدگاه های مثبتی نسبت به کندی داشتند، در حالی که 53 درصد دیدگاه منفی نسبت به او داشتند.

این تا حدی نتیجه ستایش‌های رسانه‌های محافظه‌کار و متحدان ترامپ از کندی است که در ابتدا در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها علیه بایدن شرکت می‌کرد، و همچنین قبل از این چرخه انتخابات، به‌علاوه کندی، یک شکاک برجسته واکسن، علیه نظام پزشکی و غیره انتقاد کرد. رسانه های اجتماعی “سانسور” نامیده می شود.

یک جمهوری خواه که در یک ایالت اولیه برای رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری تلاش می کرد، به ان بی سی نیوز گفت که کندی اغلب به عنوان گزینه دوم در میان افرادی که می گفتند از ترامپ حمایت می کنند، مطرح می شود.

یک وضعیت در حال تغییر

خود ترامپ در گذشته سخنان محبت آمیزی برای کندی ارائه کرده است. ترامپ در مصاحبه ای در ژوئن 2023 در هاوی کار شو، کندی را “یک مرد عقل سلیم” توصیف کرد. متحدان جناح راست مانند استیو بنن، الکس جونز و راجر استون آشکارا از ترامپ خواستند که کندی را به عنوان معاون خود انتخاب کند.

حال و هوا در حال حاضر متفاوت است.

شرکت PAC MAGA طرفدار ترامپ در این ماه یک وب سایت “رادیکال اف—ینگ کندی” را راه اندازی کرد که به تبلیغ مواضع چپ نامزد اختصاص داشت. در همین حال کندی داشته است انتقاد کرد ترامپ از سمت راست، او را به خاطر مشاوره گرفتن از دکتر آنتونی فائوچی در طول همه‌گیری و افزایش کسری بودجه مورد ضرب و شتم قرار داد. او گفت یک عبارت دیگر ترامپ «برای کشور بد خواهد بود».

کندی: رئیس جمهور ترامپ مرا یک رادیکال افراطی چپ می خواند ارسال شده در X در پاسخ به وب سایت MAGA Inc. من خیلی لیبرال هستم که فرستادگانش از من خواستند معاون او باشم. من با احترام این پیشنهاد را رد کردم.» (کارزار ترامپ کندی را تکذیب کرده است همیشه در مورد اینکه معاون رئیس جمهور سابق باشد صحبت شده است.)

پست کندی ادامه داد: من با رئیس جمهور ترامپ مخالفم و بایدن نمی تواند پیروز شود. با قضاوت بر اساس وب سایت جدید او، به نظر می رسد رئیس جمهور ترامپ می داند که واقعاً چه کسی می تواند او را شکست دهد.

در مجموع، نظرسنجی‌های عمومی انجام شده است که نشان می‌دهد هر دو نامزد اصلی حزب در نتیجه مبارزات انتخاباتی کندی بیشتر رنج می‌برند. این پویایی همچنین ممکن است بسته به اینکه کدام ایالت مورد بررسی قرار می گیرد تغییر کند – و در کدام ایالت ها کندی در برگه رأی گیری در ماه نوامبر حضور دارد، نبردی که هنوز در جریان است.

جرمی زوگبی، یکی از شرکای مدیریتی در John Zogby Strategies که برای کمپین کندی نظرسنجی کرده است، می‌گوید: «هیچ کس بیش از من درباره کندی و جایگاه او در رقابت نظرسنجی انجام نداده است – و به طور مداوم می‌بینم که او به طور مساوی از بایدن و ترامپ حمایت می‌کند. «گاهی اوقات یک یا دو نقطه به سمت یک طرف در نظرسنجی، و برعکس در نظرسنجی دیگر. این واقعیت همچنان ادامه دارد که کندی در میان ناراضی‌های هر دو حزب جذابیت دارد، مانند «متنفران مضاعف» که هم بایدن و هم ترامپ را دوست ندارند.

دموکرات‌ها مدت‌ها نگران بودند که ارتباط کندی با پدر و عموهای مشهورش باعث جلب نظر برخی لیبرال‌هایی شود که به خانواده علاقه‌مند هستند. به علاوه، کندی سال‌ها به‌عنوان یک فعال محیط‌زیست و یک جنگجوی صلیبی ضد شرکت‌ها مورد تحسین قرار گرفت، دو دلیلی که باعث می‌شود او زمینه‌های مشترکی با رای‌دهندگان دموکرات پیدا کند.

هفته گذشته، بایدن مراسمی را با اعضای خانواده کندی برگزار کرد که رئیس جمهور را تبلیغ می کردند و نسبت به خطری که کمپین بستگانشان ایجاد می کند، هشدار می دادند. و روز دوشنبه، کمیته ملی دموکرات اعلام کرد که بیلبوردهایی را در آریزونا راه اندازی می کند که کندی را به عنوان یک نامزد اسپویلر طرفدار ترامپ نشان می دهد.

یک استراتژیست که روی تلاش ضد حزب ثالث دموکرات ها کار می کند، گفت که داده ها نشان می دهد کندی به وضوح از هر دو نامزد اصلی حزب و همچنین بخشی از رای دهندگانی که تمایلی برای رای دادن به ترامپ یا بایدن ندارند، برداشت می کند.

این شخص گفت: “من فکر می کنم که داده ها در طول ماه گذشته اندکی تغییر کرده اند.” اما همه چیز در حاشیه است، تشخیص اینکه آیا این RFK بیشتر برای رای دهندگان ترامپ جذاب است یا برخی از رای دهندگان ترامپ فقط به دنبال یک رمپ هستند یا هر دو دشوار است. همین موضوع در مورد پایان بایدن – آیا این فقط منعکس کننده این واقعیت است که بایدن چند نکته را مشخص کرده است؟»

یکی از متحدان ترامپ گفت که نامزد احتمالی حزب جمهوری خواه باید فعلا از زدن کندی خودداری کند و استدلال کرد که اگر این روندهای نظرسنجی ادامه پیدا کند، در اواخر پاییز امسال زمانی وجود خواهد داشت که او را به عنوان “بیش از حد لیبرال برای آمریکا” دنبال کنیم.

این شخص گفت: «در ثانیه ای که شروع به حمله به او می کنید یا حتی او را مورد خطاب قرار می دهید، شروع به اعتبار بخشیدن به آن می کنید و شروع به تقویت آن آرا می کنید. وقتی نزدیک می شوید و رای ها از نظر اینکه مردم به چه کسانی رای می دهند و چه زمانی و چرا و چگونه سخت می شوند، باید شروع به حرکت کنید.”

ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه ای مواضع زیست محیطی کندی را مورد انتقاد قرار داد و او را «هیچ مستقلی» توصیف کرد،در حالی که دموکرات‌ها را به دلیل به چالش کشیدن تلاش‌های او برای حضور در صندوق رای، مورد انتقاد قرار داد.

RFK جونیور عاشق AOC است و واقعاً با هرگونه پیشرفت انسانی مخالف است، ترجیح می‌دهد همه ما در غارها زیر نور شمع زندگی کنیم، به جز اینکه از ایستگاه‌های شارژ ماشین الکتریکی 150000 دلاری شما پشتیبانی می‌کند که فقط می‌تواند چند مایل قبل از مرگ درست مانند مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری‌اش رانندگی کند. استیون چونگ، مدیر ارتباطات ترامپ گفت.

تونی لیون، یکی از بنیانگذاران سوپر PAC ارزش های آمریکایی 2024 حامی کندی و رئیس انتشارات Skyhorse، گفت که در طول مبارزات انتخاباتی “آونگی به جلو و عقب می چرخد” که نشان می دهد کندی گاهی برای ترامپ و در در موارد دیگر، نامزدی بایدن را تقویت کرد.

لیون گفت که کندی به زودی یک آگهی تجاری 30 دقیقه ای را تبلیغ می کند که به صورت آنلاین ارسال می شود و هدف آن پاسخگویی به حملاتی است که او از جانب رقبای خود با آن روبرو می شود.

لیون گفت: «بخش شگفت انگیز آن این است که ترامپ می گوید او یک جناح فوق چپ است. و بایدن می گوید که او یک جناح راست افراطی است.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع