چین قانون تعرفه را در حالی تصویب می کند که تنش ها با شرکای تجاری در حال جوشیدن است

پکن (رویترز) – چین روز جمعه قانونی را تصویب کرد که بزرگترین شرکای تجاری خود را بدون تردید در مورد اینکه در صورت وضع تعرفه‌ها بر صادرات اقتصاد شماره 2 جهان در شرایطی که واشنگتن و بروکسل پکن را بر سر ظرفیت‌های صنعتی مازاد هدف قرار می‌دهند، می‌تواند پاسخ دهد. .

قانون تعرفه‌ها که پس از سه دور بحث و بررسی به سال 2022 توسط قوه مقننه چین تصویب شد، آخرین مورد اضافه شده به زرادخانه ابزارهای دفاع تجاری پکن است زیرا آتش بس ناآرام با ایالات متحده را پس از جنگ تجاری که در طول سال 2018 آغاز شد حفظ می کند. دولت ترامپ

این قانون که از اول دسامبر اجرایی می‌شود، مجموعه‌ای از مقررات قانونی مرتبط با تعرفه‌های واردات و صادرات چین، از مشوق‌های مالیاتی گرفته تا حق چین برای ضربه زدن به کشورهایی را که از توافق‌های تجاری سرپیچی می‌کنند، تشریح می‌کند.

پکن از زمانی که رئیس جمهور شی جین پینگ در سال 2012 به قدرت رسید، توانایی های دفاعی تجاری خود را افزایش داده است و قوانینی را وضع کرده است که به مقامات قدرت می دهد تا راه های مقابله به مثل علیه کشورهایی را که از طریق مداخله در جابجایی کالاها، داده ها و پرسنل بین این کشورها با نحوه تجارت چین مخالفت می کنند. بازارها

تحلیلگران می گویند که افزایش تنش ها بین چین و ایالات متحده و اتحادیه اروپا تنها اعتقاد پکن را تأیید کرده است که به تحکیم و بهبود اقداماتی که در اختیار دارد، نیاز دارد.

هنری گائو، استاد دانشگاه مدیریت سنگاپور، گفت: “این مانند یک سلاح هسته ای است: هدف از داشتن آن استفاده از آن نیست، بلکه جلوگیری از استفاده دیگران از این سلاح ها علیه شما است.”

گائو افزود: “شما می توانید استدلال کنید که این واقعاً ضروری نیست، زیرا زمانی که چین قانون تجارت خارجی خود را در سال 2004 ارتقا داد، اقداماتی برای اعمال تعرفه های تلافی جویانه وجود داشت.”

اما من فکر می‌کنم نکته‌ای که چین می‌خواهد با گنجاندن آن در قانون تعرفه‌های جدید بیان کند این است که این حق ماست: اگر می‌خواهید ما را با تعرفه‌ها ضربه بزنید، ما می‌توانیم همین کار را انجام دهیم.»

هشدار فزاینده نسبت به ظرفیت مازاد صنعتی چین که اتحادیه اروپا را با محصولات ارزان سرازیر می کند، جبهه جدیدی را در جنگ تجاری غرب با پکن باز می کند، جنگی که با تعرفه های واردات واشنگتن در سال 2018 آغاز شد.

بروکسل در حال حاضر در حال تحقیق در مورد اعمال تعرفه بر خودروهای الکتریکی چینی است، در حالی که پکن در حال انجام تحقیقات ضد دامپینگ خود در مورد برندی اتحادیه اروپا است.

(گزارش توسط جو کش، الن ژانگ و رایان وو؛ ویرایش توسط مورالیکومار آنانتارامان و مایکل پری)

منبع