هیو گرانت می‌گوید «مبلغ هنگفتی» برای رسیدگی به اتهام جاسوسی غیرقانونی توسط روزنامه سان دریافت کرده است.

لندن (AP) – این بازیگر چهارشنبه پس از توافق گفت: هیو گرانت “مبلغ هنگفتی پول” دریافت کرد تا دعوی متهم به شنود غیرقانونی تلفن او، ضربه زدن به ماشینش و نفوذ به خانه اش برای ردیابی او را حل و فصل کند. در دادگاه اعلام کرد.

گرانت که به همراه پرنس هری از روزنامه های گروه خبری شکایت کرده بود، گفت که با اکراه به این موضوع رسیدگی کرده است، زیرا حتی اگر در دادگاه پیروز می شد، ممکن بود با یک صورتحساب حقوقی بزرگ گیر کند. بر اساس قوانین دادگاه مدنی، اگر یک پنی کمتر از پیشنهاد تسویه حساب به او تعلق می گرفت، باید هزینه های قانونی را به هر دو طرف پرداخت می کرد.

گرانت در پلتفرم رسانه اجتماعی X گفت: “همانطور که در مورد افراد کاملاً بی گناه معمول است، آنها مبلغ هنگفتی به من پیشنهاد می کنند تا این موضوع را از دادگاه خارج کنم.” مسئول چیزی نزدیک به 10 میلیون پوند (12.4 میلیون دلار) هزینه است. می ترسم از آن حصار خجالت بکشم.»

مبلغ تسویه حساب فاش نشده است. NGN در بیانیه ای اعلام کرد که هیچ مسئولیتی را نمی پذیرد و گفت که تسویه حساب به نفع مالی هر دو طرف است تا از یک آزمایش پرهزینه جلوگیری شود.

گرانت و سایر مدعیان ادعا کرده اند که NGN، یکی از شرکت های تابعه امپراتوری رسانه ای که توسط روپرت مرداک ساخته شده است، حریم خصوصی آنها را از طریق فعالیت غیرقانونی گسترده که شامل استخدام بازرسان خصوصی برای رهگیری پست های صوتی، ضربه زدن به تلفن ها، اشکالات خودروها و استفاده از فریب برای دسترسی به اطلاعات محرمانه در بین سال 1994 می شود، نقض کرده است. و 2016.

گرانت در اظهارات شاهد گفت که او هرگز نمی‌توانست بفهمد چه کسی در سال 2011 به آپارتمان طبقه چهارم او نفوذ کرده است. در از لولاهای آن باز شده بود و فضای داخلی به نظر می‌رسید که دعوا شده بود، اما چیزی گم نشده بود. دو روز بعد، The Sun داستانی داشت که جزئیات فضای داخلی و “نشانه های یک درگیری خانگی” را نشان می داد.

او گفت که وقتی یک چشم خصوصی که توسط روزنامه سان استخدام شده بود، فاش کرد که افرادی که برای روزنامه کار می کردند، آپارتمان او را سرقت کرده و یک دستگاه ردیاب را روی ماشین او قرار داده بودند، شگفت زده شد.

گرانت، که قبلاً پرونده ای را علیه News of the World مرداک به دلیل هک کردن تلفن او حل و فصل کرده بود، گفت که بی سر و صدا نخواهد رفت.

او گفت: “پول تسویه مرداک بوی بدی دارد و من اجازه نمی دهم این پول خاموش باشد.” نگه داشتن منتخب (اعضای پارلمان) برای باج دادن به دنبال سود شخصی بارون های روزنامه و قدرت سیاسی.»

گرانت گفت که او این پول را به گروه هایی مانند Hacked Off اختصاص خواهد داد که پس از افشای هک تلفن در سال 2011 که News of the World را منتشر کرد و منجر به تحقیقات دولتی در مورد اقدامات غیرقانونی مطبوعاتی شد، تشکیل شد. گرانت یکی از اعضای هیئت مدیره گروهی است که از مطبوعات آزاد و پاسخگو حمایت می کند.

در حالی که اخبار منقرض شده جهان به دلیل هک کردن تلفن های افراد مشهور، سیاستمداران و خانواده های سربازان کشته شده و یک دختر مدرسه ای کشته شده عذرخواهی کرده است، The Sun بدون اعتراف به مسئولیت پرونده ها را حل و فصل کرده است.

موافقت گرانت برای حل و فصل دعاوی خود باعث می شود که دوک ساسکس و 41 نفر دیگر در ژانویه در دادگاه عالی محاکمه شوند.

این توافق پس از آن صورت گرفت که قاضی تیموتی فانکور قبلا تلاش NGN برای رد شکایت گرانت را در ماه می رد کرد.

فانکورت در ماه مه نوشت: «اگر این ادعاها درست باشد… این ادعاها باعث می‌شود که یک اشتباه بسیار جدی و عمدی در NGN که بر اساس نهادی در مقیاس بزرگ انجام شده است، ایجاد کند. آنها همچنین با پنهان کردن و از بین بردن شواهد مستند مربوطه، تکذیب‌های مکرر عمومی، دروغ‌گویی به تنظیم‌کننده‌ها و مقامات، و تهدیدهای بی‌موجه برای کسانی که جرأت کرده‌اند ادعاهایی را مطرح کنند یا ادعاهای مورد نظر علیه The Sun را اعلام کنند، تلاش‌های هماهنگی را برای پنهان کردن تخلفات انجام می‌دهند.

منبع