نیویورک علیه دونالد ترامپ، روز اول: از میز سیاست

به نسخه آنلاین خوش آمدید از میز سیاست، یک خبرنامه عصرانه که آخرین گزارش ها و تحلیل های تیم سیاسی اخبار NBC را از مسیر مبارزات انتخاباتی، کاخ سفید و کاپیتول هیل برای شما به ارمغان می آورد.

در نسخه امروز، جاناتان آلن، گزارشگر ارشد سیاسی ملی، به اولین روز محاکمه دونالد ترامپ در داخل و خارج از دادگاه نگاه می‌کند. به علاوه، مارک موری، سردبیر ارشد سیاسی، نحوه نگرش مردم به مشکلات حقوقی ترامپ را توضیح می دهد.

ثبت نام کنید تا این خبرنامه را در صندوق ورودی خود هر روز از اینجا دریافت کنید.

محاکمه ترامپ: یک «نمایش عجیب و غریب» در بیرون و جدی در درون

نوشته جاناتان آلن

رئیس جمهور سابق صبح روز دوشنبه در یک دادگاه بین ترایبکا و محله چینی ها قرار داشت دونالد ترامپوکلای او با دفتر دادستان منطقه بر سر مراحل رسیدگی به پرونده ای که می تواند یک فرمانده سابق کل قوا را برای اولین بار در تاریخ آمریکا به زندان بفرستد، بحث کردند.

قاضی خوان مرچان به وکلا توصیه کرد که او کمی از این “جزئیات” اذیت می شود. با مجموعه ای متشکل از 500 هیئت منصفه آینده نگر، او می خواست فرآیند انتخاب 12 را آغاز کند.

نکته خبری دارید؟ به ما اطلاع دهید

قاضی همچنین “هشدارهای پارکر” خود را به ترامپ داد، از جمله اینکه اگر بدون مرخصی در هر مقطعی از دادگاه غیبت کند، ممکن است به دلیل تحقیر زندانی شود. ترامپ با خیانت کمی به احساسات گفت که درک می کند.

در بیرون، در پارکی پر از آفتاب در آن سوی خیابان، ویژگی های عجیبی بر پدانتری حاکم بود.

تعداد معدودی از تظاهرکنندگان طرفدار ترامپ – برخی لباس پوشیده بودند، برخی دیگر تابلوهایی حمل می کردند، یکی به طور موقت بالای یک تکه با تم دایناسوری خود را پایین می آورد قبل از اینکه در حالت وجد نمایشی روی زمین بپیچد – از نامزد احتمالی جمهوری خواه حمایت کردند.

حضور گاوکرهای سرشناس، ماهیت کارناوال گونه این گردهمایی را برجسته کرد: جردن کلپر از دیلی شو، اندرو جولیانی نامزد سابق فرمانداری جمهوری خواه و الکساندرا پلوسی فیلمساز، دختر رئیس سابق مجلس نمایندگان. نانسی پلوسی، دی کالیفرنیا.

پلوسی جوان، ساکن قدیمی گرینویچ ویلج، گفت: “من هرگز یک نمایش عجیب را از دست نمی دهم.”

پشت سر هم بعید کلپر و جولیانی دریچه روشنی را به یک سری از حقایق در مورد این محاکمه ارائه کرد: اتهامات در یکباره کمترین پیامد را در مورد مجموعه در انتظار ترامپ دارند و به همان اندازه برای دموکراسی اساسی هستند که آیا رفتار ویژه – هدف قرار دادن یا حفاظت – در مورد چنین شخصیت قدرتمندی قابل اجتناب است.

در مواقعی در طول رسیدگی های طولانی، رئیس جمهور سابق با بستن چشمان خود اظهار بی علاقگی یا خستگی می کرد.

اکثر اعضای هیئت منصفه ساکت و بی بیان نشسته بودند. مرچان بر تمایل خود برای محافظت از هویت خود در برابر عموم تأکید کرد و تا آنجا پیش رفت که به تیم های حقوقی رقیب هشدار داد که لیست اسامی خود را تکرار نکنند. بیش از نیمی از آنها زمانی که دست های خود را بالا بردند و گفتند که نمی توانند در این دادگاه بی طرف باشند، اخراج شدند.

یکی از اعضای هیئت منصفه اخراج شده در راهرو شنیده شد که می گفت: «نمی توانستم این کار را انجام دهم.»

یافتن 12 بزرگسال بدون هیچ احساس خاصی نسبت به دونالد جی. ترامپ، و تمایل به حضور در یک محاکمه چند هفته ای، کار ساده ای نیست. این روند در دادگاه مرچن ادامه خواهد داشت. برای بقیه جهان، “نمایش عجیب و غریب” در خارج از آن جریان دارد.

ادامه مطلب →

جایی که افکار عمومی در مورد محاکمه ترامپ ایستاده است – در حال حاضر

تحلیل مارک موری

مشخص نیست که محاکمه جنایی در مورد اتهامات پول خنثی علیه ترامپ در نهایت چگونه انجام خواهد شد، اما نظرسنجی های ملی اخیر به ما ایده خوبی می دهد که رای دهندگان در این مورد کجا ایستاده اند.

حداقل فعلا.

اکثریت قابل توجه می گویند اتهامات علیه ترامپ جدی است: بر اساس نظرسنجی آوریل رویترز/ایپسوس، 64 درصد از رای دهندگان گفتند که اتهامات جعل ترامپ در سوابق تجاری مربوط به پرداخت پول خاموش به استورمی دنیلز در جریان انتخابات 2016 بسیار یا تا حدودی جدی است.

با این حال، این کمتر از سهم رای دهندگانی است که معتقد بودند اتهامات در سایر پرونده های جنایی جدی هستند – مانند تلاش برای لغو نتایج انتخابات 2020 (74٪)، فشار بر مقامات ایالتی جورجیا برای لغو انتخابات 2020 (72٪) و حذف غیرقانونی اسناد طبقه بندی شده (69٪).

نظرسنجی اخیر نیویورک تایمز/ کالج سینا همچنین نشان داد که 58 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده می گویند که اتهامات مربوط به پرداخت پول خاموش «بسیار» یا «تا حدودی» جدی است، از جمله 30 درصد از جمهوری خواهان خودشناس.

دیدگاه ها درباره گناهکاری ترامپ در خطوط حزبی تقسیم می شود: اما همان نظرسنجی NYT/Siena نشان داد که سهم کمتری از رای دهندگان (46٪) معتقد بودند که ترامپ باید در پرونده پول خاموش شناخته شود، در حالی که 36٪ گفتند او باید بی گناه شناخته شود. 18 درصد دیگر می گویند که نمی دانستند یا از پاسخ دادن خودداری کردند.

و به نتایج بر اساس حزب نگاه کنید:

  • دموکرات ها: 84 درصد مجرم، 6 درصد بی گناه، 10 درصد بی اطلاع

  • جمهوری خواهان: 13 درصد مجرم، 71 درصد بی گناه، 16 درصد نمی دانستند

  • استقلالی ها: 40 درصد مجرم، 35 درصد بی گناه، 25 درصد بی اطلاع

  • توجه داشته باشید که چگونه آن استقلالی ها در وسط قرار دارند و تعداد قابل توجهی نظری ندارند.

اگر ترامپ مقصر شناخته شود، رای انتخابات عمومی کمی تغییر می کند: در نهایت، نظرسنجی ملی ان‌بی‌سی نیوز در ژانویه 2024 تغییر جزئی را در مسابقه اسب‌سواری بین ترامپ و رئیس‌جمهور جو بایدن نشان داد، هنگامی که از رای‌دهندگان در مورد نظرات آنها سؤال می‌شود *اگر* ترامپ در نهایت به جرمی محکوم شود.

در آزمون اولیه رای، ترامپ با 5 امتیاز از بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام شده، 47 درصد به 42 درصد پیش بود که در محدوده خطای نظرسنجی قرار داشت.

اما هنگامی که از رای دهندگان – در مورد آخرین سوال نظرسنجی – در مورد انتخاب رای آنها در صورت محکومیت ترامپ به جرمی پرسیده شد، بایدن با 2 امتیاز، 45 درصد به 43 درصد از ترامپ جلو افتاد.

این یک نوسان 7 نقطه ای است.

با این حال، یک هشدار در مورد آن فرضی: فرض می‌کند رای‌دهندگان می‌بینند که یک محکومیت منصفانه و درست است. اما همانطور که همه ما می دانیم، ترامپ ماه ها تلاش کرده است که این پیگرد قانونی را ناعادلانه و با انگیزه سیاسی معرفی کند.

در حال حاضر همه اینها از The Politics Desk است. اگر بازخورد دارید – پسندیده یا دوست نداشتن – به ما ایمیل بزنید [email protected]

و اگر طرفدار هستید، لطفا با همه و همه به اشتراک بگذارید. آنها می توانند ثبت نام کنند اینجا.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع