یک بروشور در اردوگاهی در مکزیک از مهاجران مقیم آمریکا می خواهد که به بایدن رای دهند. منشا آن مشکوک است

مک‌الن، تگزاس (AP) – یک سازمان بشردوستانه در شمال شرقی مکزیک اعلام کرد که آگهی‌هایی برای دعوت از مهاجران برای انتخاب رئیس‌جمهور ایجاد نکرده است. جو بایدن که در پناهگاه آن در یک ویدیوی ویروسی فیلمبرداری شد که طوفانی از خشم محافظه‌کاران را در این هفته برانگیخت.

اتهامات مبنی بر اینکه مرکز منابع ماتاموروس افراد غیرشهروندی را به رای دادن تشویق می‌کند، پس از آن افزایش یافت که پست‌های آنلاین بروشورهایی به زبان اسپانیایی را نشان می‌داد که به مهاجران دستور می‌داد پس از ورود به ایالات متحده به طور غیرقانونی به بایدن رای دهند. آگهی‌ها حاوی لوگوی سازمان بودند، اما مشخص نبود چه کسی ایجاد کرده است یا آنها را پست کرد. ویدئوها آنها را بر روی دیوارهای داخلی توالت های قابل حمل در پناهگاه مرکز در نزدیکی مرز مکزیک با تگزاس نشان می دهد.

گابی زاوالا، بنیانگذار مرکز منابع ماتاموروس، به آسوشیتدپرس گفت که این سازمان نمی‌داند چه کسی این آگهی‌ها را ساخته است و گفت که گروه او «مهاجران را تشویق نمی‌کند تا برای رای دادن یا رای دادن در ایالات متحده ثبت نام کنند».

منشأ پروازها هنوز در روز چهارشنبه مشخص نبود. آنها حاوی اشتباهاتی در املا و دستور زبان بودند و به نظر می‌رسید که شامل پاراگراف‌های کلمه به کلمه از وب‌سایت انگلیسی زبان سازمان است که با استفاده از نرم‌افزار ترجمه آنلاین به اسپانیایی ترجمه شده‌اند.

علی‌رغم منشأ نامشخص این آگهی‌ها، ادعاهای تأیید نشده درباره آنها این هفته در فضای مجازی گسترش یافت و در طول جلسه استماع کنگره در روز سه‌شنبه، زمانی که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آنها را در بازجویی از وزیر امنیت داخلی الخاندرو مایورکاس مطرح کردند، مطرح شد.

این اپیزود نشان می‌دهد که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری، ادعاهای مربوط به افزایش مهاجران در مرز چگونه می‌تواند گسترش یابد و بر بحث‌های سیاسی تأثیر بگذارد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و متحدانش از این افزایش بدون مدرک استفاده کرده‌اند تا بگویند دموکرات‌ها به مهاجران اجازه ورود به کشور را می‌دهند تا شانس انتخاب مجدد بایدن را افزایش دهند. فقط شهروندان ایالات متحده مجاز به رای دادن در انتخابات فدرال هستند و از نظر تاریخی تعداد افراد غیرشهروندی که در تلاش برای شرکت در رای غیرقانونی دستگیر شده اند بسیار کم است.

تصاویر و ویدیوهای آگهی‌ها در مرکز Matamoros پس از انتشار آن‌ها توسط بازوی نظارتی بنیاد هریتیج در شب دوشنبه در پلتفرم اجتماعی X منتشر شد.

این اندیشکده محافظه‌کار تصویری از یکی از آگهی‌ها را به اشتراک گذاشت که برچسب آن از زاوالا می‌آمد و حاوی لوگوی مرکز منابع Matamoros و لوگوی دیگری به زبان اسپانیایی بود، «همه با بایدن». همچنین ویدئویی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد چند بروشور در داخل توالت‌های قابل حمل نصب شده‌اند، جایی که مهاجران ممکن است آنها را ببینند.

در این نامه کلمه اسپانیایی برای خوش آمدگویی، “bienvenidos” به اشتباه به عنوان “bienvedinos” نوشته شده است. همچنین حاوی اشتباهات گرامری جزئی در زبان اسپانیایی، از جمله زمان نادرست (“mientras esperan” باید “mientras esperen” باشد) و ایالات متحده با حروف کوچک (“estados unidos”).

به نظر می‌رسد که این متن یک پاراگراف را از وب‌سایت انگلیسی زبان مرکز منابع ماتاموروس برداشته است، که دو جمله اول را کلمه به کلمه می‌خواند، اما به اسپانیایی ترجمه شده است. بروشور دو جمله اضافه کرد – که در وب سایت این گروه دیده نمی شود – که می گوید مهاجران باید به بایدن رای دهند.

بنیاد هریتیج در یکی از پست‌های اجتماعی خود نوشت: «این آگهی آشکارا به دنبال شکار غیرقانونی‌های غیرقانونی است و آنها را تشویق می‌کند که به‌طور غیرقانونی رأی دهند.

هریتیج همچنین یک کلیپ صوتی کوتاه از گفتگوی زاوالا با مردی ناشناس منتشر کرد. پس از اینکه مرد گفت که سعی می‌کند قبل از انتخاب مجدد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری، تا حد امکان به مردم کمک کند، زاوالا شنیده می‌شود که می‌گوید: «باور کنید، ما در یک قایق هستیم.» مبادله نه ثانیه ای هیچ اشاره ای به رأی گیری یا انتخابات نداشت.

زاوالا به سوالات دقیق در مورد مبادله پاسخ نداد و به AP گفت که سازمان او از مبارزات سیاسی له یا علیه نامزدها حمایت نمی کند. او گفت که چنین فعالیتی “خارج از محدوده ماموریت ما” خواهد بود.

بنیاد هریتیج فوراً به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد.

تا روز چهارشنبه مشخص نشد که این ویدئو چه زمانی ضبط شده است، چه کسی این آگهی‌ها را ایجاد و ارسال کرده است، چه مدت در توالت‌های قابل حمل باقی مانده‌اند یا آیا مهاجران آنها را دیده‌اند یا خیر. این اندیشکده کشف این آگهی‌ها را به وب‌سایتی نسبت داد که به طور مکرر در مورد مسائل مرزی پست می‌گذارد و مؤسس آن مرتباً در برنامه‌های پخش جریانی ظاهر می‌شود که تئوری‌های توطئه را ترویج می‌کنند.

ادعاهایی مبنی بر اینکه Resource Center Matamoros پشت این آگهی‌ها بوده است، به طور گسترده به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شد و میلیون‌ها بازدید را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی جمع کرد. تهدیدهایی در یک وب سایت طرفدار ترامپ ظاهر شد و خواستار شکافتن گردن زاوالا و به دار آویختن اعضای سازمان او شد.

انبوهی از محققان حزبی به صورت آنلاین به پیشینه این گروه پرداختند و سعی کردند پیوندهای بالقوه ای را با انواع کمپین ها و علل ایالات متحده و جناح چپ شناسایی کنند. بروشورها به طور خلاصه به سازمان بشردوستانه یهودی HIAS اشاره کردند که زمانی مایورکاس در هیئت مدیره آن نشسته بود. این ارتباط باعث ادعاهای دیگری شد مبنی بر اینکه هم HIAS و هم دولت بایدن از این آگهی‌ها برای تقلب در انتخابات استفاده می‌کنند.

HIAS به AP گفت که این آگهی‌ها را تولید نکرده، از پیام آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند و از سال 2022 فضایی را از مرکز منابع Matamoros اجاره نکرده یا با آن ارتباطی نداشته است.

در بیانیه آن آمده است: «این آگهی‌ها تلاشی آشکار برای انتشار اطلاعات نادرست در مورد فعالیت HIAS برای حمایت از پناهندگان است.

عمار موسی، سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن، این آگهی‌ها را اطلاعات نادرست خواند و گفت که باید در پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های اجتماعی به آن برچسب زده شود.

مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری‌خواه از جورجیا و دن بیشاپ از کارولینای شمالی، در جلسه استماع کنگره با مایورکاس در روز سه‌شنبه، همان روزی که مجلس مقالات استیضاح او را به سنا ارسال کرد، این آگهی‌ها را مطرح کردند.

گرین مایورکاس را متهم کرد که «به سازمان‌های غیر دولتی (سازمان‌های غیردولتی) کمک می‌کند تا انتخابات ما را از طریق بودجه شما بدزدند.» او مکثی نکرد تا به او اجازه پاسخ دهد.

مایورکاس روز چهارشنبه بلافاصله به درخواست AP برای اظهار نظر پاسخ نداد.

این ادعاها زمانی که ترامپ و دیگر جمهوری‌خواهان ادعا می‌کنند که افزایش مهاجران در مرزهای جنوبی این کشور خطر این را افزایش می‌دهد که برخی از آنها که بدون سند در این کشور زندگی می‌کنند به‌طور غیرقانونی رای دهند، در فضای مجازی منتشر شد.

هنگامی که افراد در ایالات متحده برای رای دادن ثبت نام می کنند، با مجازات شهادت دروغ تایید می کنند که شهروند ایالات متحده هستند. چندین ایالت نیز این ثبت را در پایگاه داده های فدرال و ایالتی تأیید می کنند.

در حالی که موارد حکایتی از رأی دادن غیرشهروندان وجود داشته است، ایالت های مختلف فهرست رأی دهندگان خود را بررسی کرده اند و هیچ نشانه ای از رأی دادن تعداد قابل توجهی از غیرشهروندان در انتخابات فدرال پیدا نکرده اند. مطالعات نیز نشان داده است که بروز آن است فوق العاده نادر.

___

الیوت اسپگات، نویسنده مهاجرت آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشت.

___

آسوشیتدپرس از چندین بنیاد خصوصی حمایت می کند تا پوشش توضیحی خود را از انتخابات و دموکراسی افزایش دهد. اطلاعات بیشتر در مورد ابتکار دموکراسی AP را اینجا ببینید. AP تنها مسئول تمام محتوا است.

منبع