رای دهندگان در وضعیت نوسان بحرانی رای دادند

مردم پنسیلوانیا روز سه‌شنبه برای شرکت در انتخابات مقدماتی این ایالت به پای صندوق‌های رای رفتند و نتایج دریچه‌ای برای حضور رای‌دهندگان در میدان نبرد حیاتی تقریباً شش ماه مانده به انتخابات عمومی فراهم می‌کند.

مربوط: گروه‌های آمریکایی طرفدار اسرائیل، تلاش ۱۰۰ میلیون دلاری برای سرنگونی ترقی‌خواهان در غزه دارند

جو بایدن و دونالد ترامپ هر دو نامزدی احزاب خود را قفل کرده اند، اما رای دهندگان پنسیلوانیا همچنان گزینه های دیگری در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری خواهند داشت.

در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان، نام نیکی هیلی سفیر سابق سازمان ملل همچنان در برگه رای پنسیلوانیا وجود خواهد داشت. اگرچه هیلی ماه گذشته از رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کرد، اما از آن زمان تاکنون حمایت‌هایی را به دست آورده است که نشانه‌ای نگران‌کننده برای دورنمای انتخابات عمومی ترامپ است.

در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان ویسکانسین در اوایل ماه جاری، هیلی همچنان 13 درصد آرا را به دست آورد و عملکرد مشابه در یکی دیگر از ایالت‌های میدان نبرد می‌تواند به عنوان یک تیر هشدار برای ترامپ باشد.

بایدن با چالش های خودش در پنسیلوانیا مواجه است که با 80000 رای یا 1.2 امتیاز در سال 2020 برنده شد. گروهی از فعالان مترقی کمپینی را برای تشویق دموکرات ها به نوشتن “بی تعهد” در اعتراض به رفتار بایدن در روز سه شنبه راه اندازی کرده اند. جنگ در غزه این تلاش، بر اساس کمپین مشابه «گوش دادن به میشیگان» که قبلاً انجام شد، امیدوار است حداقل 40000 دموکرات را وادار کند که به صورت «بی تعهد» بنویسند، اما ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا این آرا شمارش شود.

روز سه‌شنبه، رای‌دهندگان هنگام رای دادن، اقتصاد و سیاست خارجی را در ذهن خود داشتند.

کارن لاو، یک معلم بازنشسته 70 ساله در کینگستون، گفت که پاییز امسال به دونالد ترامپ رای خواهد داد. او گفت که مدیریت جو بایدن در مناقشه در اسرائیل یک موضوع مهم است. او گفت: “بایدن کشور ما را ویران می کند.” ریاکاری با اسرائیل که یک چیز می گوید و با بایدن چیز دیگری می گوید.

حتی با وجود اینکه ترامپ در مورد اینکه دقیقاً چه کاری در اسرائیل انجام می دهد سکوت کرده است، لائو گفت که او متقاعد شده است که او بهتر از عهده آن بر می آید. او با اشاره به توافقات ابراهیم و تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گفت: «او همیشه حامی اسرائیل بوده است. من فقط به کاری که او انجام خواهد داد اعتماد بیشتری دارم.»

لاو که یهودی است، افزود که از اعتراضات طرفدار فلسطین در محوطه دانشگاه “بسیار نگران” است. “ظهور یهودی ستیزی چیزی است که هرگز فکر نمی کردم در طول عمرم ببینم.”

ریچارد کی، یک مامور امنیتی بازنشسته 69 ساله در کینگستون که از ذکر نام خانوادگی خود خودداری کرد، همچنین گفت که از اینکه ترامپ خیلی جوانتر از بایدن نیست ناراحت است.

او گفت: “ترامپ تا زمانی که بتواند گلف بازی می کند، انرژی بسیار بیشتری دارد.” بایدن مثل یک پیرمرد راه می رود. او همچنین پرونده های جنایی علیه ترامپ را رد کرد و آنها را «دخالت در انتخابات» خواند.

او گفت: “اگر او جلوتر نبود، آنها به دنبال او نمی رفتند.”

هم بایدن و هم ترامپ اخیراً رویدادهایی را در پنسیلوانیا قبل از انتخابات مقدماتی برگزار کردند که بر نقش محوری این ایالت در انتخابات عمومی تأکید کرد. در یک ایستگاه تبلیغاتی هفته گذشته در اسکرانتون، جایی که بایدن متولد شد، رئیس جمهور از این موقعیت استفاده کرد تا دیدگاه خود برای آینده کشور را با دیدگاه ترامپ مقایسه کند.

بایدن با اشاره به اقامتگاه ترامپ در فلوریدا گفت: «وقتی به اقتصاد نگاه می‌کنم، آن را از چشم مارآلاگو نمی‌بینم، آن را از چشم اسکرانتون می‌بینم». «ارزش‌های اسکرانتون یا ارزش‌های مارآلاگو: این‌ها دیدگاه‌های رقابتی برای اقتصاد ما هستند که سؤالات اساسی انصاف را در قلب این کمپین مطرح می‌کنند».

در ادامه رأی‌گیری، رأی‌دهندگان پنسیلوانیا در انتخابات مقدماتی کنگره رأی خواهند داد که به تعیین کنترل سنا و مجلس نمایندگان در نوامبر کمک می‌کند. در رقابت های سنا، باب کیسی، رئیس جمهور فعلی، بدون مخالفت در انتخابات مقدماتی دموکرات ها شرکت می کند، در حالی که دیو مک کورمیک تنها نامزد انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان است.

مک کورمیک در سال 2022 برای دیگر کرسی سنای پنسیلوانیا نامزد شد، اما در انتخابات مقدماتی به دکتر مشهور مهمت اوز که بعداً توسط جان فترمن دموکرات در انتخابات عمومی شکست خورد، شکست خورد. رقابت سنای پنسیلوانیا احتمالاً یکی از گران‌ترین رقابت‌ها در این کشور خواهد بود، زیرا کیسی در اوایل این ماه گزارش داد که نزدیک به 12 میلیون دلار پول نقد در اختیار دارد در حالی که کمپین مک کورمیک بیش از 6 میلیون دلار در بانک دارد. گزارش سیاسی کوک این رقابت را “دموکرات لاغر” ارزیابی می کند.

چندین رقابت در مجلس نمایندگان سرنخ های بیشتری در مورد تمایل رای دهندگان پنسیلوانیا در آستانه انتخابات عمومی ارائه می دهد. در منطقه 12 مستقر در پیتسبورگ، سامر لی، نماینده مترقی کنگره و عضو «جوخه» با چالشی از سوی عضو شورای محلی بهاوینی پاتل، که به رئیس فعلی به دلیل حمایت او از آتش بس در غزه حمله کرده است، مواجه است. Moderate Pac، گروهی که از دموکرات‌های میانه‌رو حمایت می‌کند و عمدتاً توسط جفری یاس، سرمایه‌گذار جمهوری‌خواه تامین می‌شود، بیش از 600,000 دلار برای حمایت از پاتل هزینه کرده است و این رقابت به‌عنوان آزمونی اولیه برای ترقی‌خواهانی که امسال با چالش‌های اولیه روبرو هستند، به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در جنوب شرقی پنسیلوانیا، برایان فیتزپاتریک، نماینده جمهوریخواه کنگره، تهدید اصلی مارک هاک، فعال ضد سقط جنین را به خود جلب کرده است، که از رئیس جمهور فعلی به دلیل میانه رو بودن بیش از حد انتقاد کرده است. اما شانس موفقیت هاک کم به نظر می رسد، زیرا فیتزپاتریک از نظر سیاسی در ناحیه اول ثابت کرده است. بر اساس گزارش مرکز سیاسی دانشگاه ویرجینیا، در سال 2022، فیتزپاتریک با 10 امتیاز در ناحیه ای که بایدن دو سال پیش از آن 4.6 امتیاز کسب کرده بود، دوباره انتخاب شد. کوک ناحیه اول را در انتخابات عمومی «احتمالاً جمهوری خواه» ارزیابی می کند.

در سایر نقاط این ایالت، سه جمهوری‌خواه در انتخابات مقدماتی ناحیه هفتم شرکت می‌کنند و برای شانس رویارویی با سوزان وایلد، رئیس جمهور فعلی دموکرات، رقابت می‌کنند. بر اساس رتبه‌بندی‌های کوک، ناحیه دره لیه در انتخابات عمومی یک «سرگردان» در نظر گرفته می‌شود. یک میدان پرجمعیت از شش دموکرات نیز در منطقه 10، واقع در اطراف شهر هریسبورگ، برای فرصتی برای خلع ید اسکات پری، رئیس جمهوری خواه فعلی و رئیس سابق کنگره آزادی مجلس نمایندگان، رقابت خواهند کرد. کوک رقابت پری را به عنوان “جمهوری خواه لاغر” در انتخابات عمومی ارزیابی می کند.

نظرسنجی ها در ساعت 20:00 به وقت شرقی پنسیلوانیا بسته می شود و انتظار می رود نتایج به زودی پس از آن شروع شود. آنها به آمریکایی ها احساس واضح تری از ایالتی می دهند که می تواند در مورد انتخابات ریاست جمهوری و کنترل کنگره در ماه نوامبر تصمیم بگیرد.

منبع