پلیس می گوید پس از کشف یک سند 129 صفحه ای که جزئیات طرح تیراندازی در مدرسه را نشان می داد، دانش آموز دبیرستانی مریلند دستگیر شد.

مقامات روز پنجشنبه گفتند که یک دانش آموز دبیرستانی مریلند پس از اینکه پلیس گفت شواهدی را کشف کرده است که نشان می دهد این نوجوان قصد انجام تیراندازی در مدرسه را داشته است، دستگیر و به تهدید به خشونت دسته جمعی متهم شد.

اداره پلیس شهرستان مونتگومری (MCPD) روز پنجشنبه در یک بیانیه خبری گفت که دستگیری روز چهارشنبه پس از آن صورت گرفت که مقامات یک سند 129 صفحه ای را کشف کردند که به گفته آنها توسط الکس یی 18 ساله نوشته شده بود.

بر اساس حکم بازداشت این نوجوان، مقامات پس از تبادلی که Ye از طریق پیام اینستاگرامی با یک فرد ناشناس که احساس می کرد تیراندازی در مدرسه “قریب الوقوع” است، از این نوشته ها مطلع شدند. حکم می گوید که فرد ناشناس، Ye را از طریق یک درمان بستری در یک مرکز روانپزشکی محلی می شناخت.

حکم بازداشت می گوید که ی این نوشته ها را «خاطرات او» نامید که با سلب مسئولیت شروع می شود که یک اثر تخیلی است.

در این سند، Ye در مورد ارتکاب یک تیراندازی در مدرسه می نویسد و نحوه انجام این عمل را استراتژی می کند. شما همچنین به هدف قرار دادن یک مدرسه ابتدایی فکر می کند و می گوید که می خواهد مشهور شود.» MCPD در خبرنامه خود گفت. یک حکم بازرسی که توسط MCPD به دست آمد، منجر به جستجوهای اینترنتی، نقشه ها و اسناد مربوط به تهدیدات خشونت جمعی شد.

MCPD گفت که توسط FBI در مورد نوشته های ادعایی Ye مطلع شده است، که باعث تحقیقات مشترک توسط دو آژانس شد.

Ye در واحد پردازش مرکزی شهرستان مونتگومری در انتظار جلسه استماع اوراق مشارکت است. مشخص نیست که آیا شما وکیل دارید یا خیر.

بر اساس حکم بازداشت، Ye در دسامبر 2022 به دلیل “تهدید به “تیراندازی در مدرسه”، افکار قتل و خودکشی در بیمارستان بستری شد. این دانش آموز سپس در سال 2023 به مدت پنج ماه در بخش کودکان جانز هاپکینز به دلیل “افکار قتل” بستری شد.

اخیراً در 15 مارس، ماموران FBI با یک مشاور مدرسه که از اواخر سال 2022 تا اوایل سال 2023 با دانش آموز کار می کرد، مصاحبه کردند و گفتند که ی “افکار خشونت آمیزی مانند تیراندازی به مدرسه، تمایل به صدمه زدن به دیگران را بیان می کند، و در حین گفتن آن لبخند می زند. ” با توجه به دستور بازداشت.

دانش‌آموز «گفت که می‌خواهد به Wootton HS و «مدرسه ابتدایی‌اش» شلیک کند، اما هرگز نام مدرسه ابتدایی را بیان نکرد. مشاور می‌داند که مدرسه ابتدایی لیک‌وود است.» در حکم بازداشت آمده است.

در پاسخ، حکم بازداشت اشاره کرد که منطقه مدرسه امنیت را به عنوان یک اقدام احتیاطی، به ویژه در دبیرستان Wootton به دلیل «نگرانی معتبر از تیراندازی در مدرسه» افزایش داده است، و افزود که آنها امیدوارند این امر به عنوان «یک بازدارنده بصری» عمل کند.

مدارس دولتی کانتی مونتگومری (MCPS) اعلام کردند که از دستگیری دانش آموزی از ووتن هال مطلع هستند. منطقه افزود که دانش آموز از پاییز 2022 به طور فیزیکی در کلاس ها شرکت نکرده است و در یک برنامه آنلاین ثبت نام کرده است.

سیستم مدرسه در بیانیه ای گفت: «این اتهامات بسیار جدی هستند و شامل تهدیدهای ادعایی برای آسیب رساندن به دیگران است. ما برای همکاری نزدیک بین MCPS و MCPD در این زمینه ارزش و قدردانی می کنیم، که نمونه ای از تعهد مشترک ما برای شناسایی و رسیدگی به تهدیدات بالقوه با روند مناسب قبل از تحقق آنهاست.»

MCPS با استناد به قوانین حفظ حریم خصوصی دانش آموزان از صحبت بیشتر در مورد این موضوع خودداری کرد. پلیس اعلام کرد که یک کنفرانس خبری برای روز جمعه برنامه ریزی شده است.

برای اخبار و خبرنامه های CNN بیشتر، یک حساب کاربری در CNN.com ایجاد کنید

منبع