هاروی واینستین پس از بازگشت از زندان ایالتی به نیویورک در بیمارستان بستری شد

نیویورک (AP) – وکیل هاروی واینستین روز شنبه گفت که غول سابق سینما پس از بازگشت به شهر نیویورک پس از حکم دادگاه تجدید نظر مبنی بر باطل شدن محکومیت وی به تجاوز جنسی در سال 2020، برای یک سری آزمایشات در بیمارستان بستری شده است.

آرتور آیدالا، وکیل دادگستری، گفت که واینستین پس از ورودش به زندان های شهری روز جمعه به بیمارستان بلوو در منهتن منتقل شد.

آنها او را معاینه کردند و به بلوو فرستادند. به نظر می رسد که او از نظر فیزیکی به کمک زیادی نیاز دارد. او مشکلات زیادی دارد او در حال گرفتن انواع آزمایشات است. او تا حدودی از نظر سلامتی یک قطار خراب است.

پیامی که برای بیمارستان گذاشته شده بود، فوراً روز شنبه برگردانده نشد.

فرانک دوایر، سخنگوی اداره اصلاح و تربیت شهر نیویورک، تنها گفت که واینستین همچنان در Bellevue در بازداشت است. توماس میلی، سخنگوی وزارت اصلاحات و نظارت بر جامعه ایالتی، گفت که واینستین بر اساس حکم تجدیدنظر به اداره اصلاح و تربیت شهر تحویل داده شده است. واینستین در مرکز اصلاحی موهاک در حدود 160 کیلومتری شمال غربی آلبانی مستقر شده بود.

روز پنجشنبه، دادگاه استیناف نیویورک پس از این که به این نتیجه رسید که یک قاضی دادگاه به اعضای هیئت منصفه اجازه می دهد شواهد زیادی را ببینند و بشنوند که مستقیماً به اتهاماتی که او با آن ها روبرو بود، را ببینند و بشنوند، محکومیت او را لغو کرد. همچنین حکم 23 سال زندان وی را پاک کرد و دستور دادرسی مجدد را صادر کرد.

دادستان ها گفتند که قصد دارند او را مجدداً به اتهام انجام رابطه جنسی دهانی با دستیار تولید تلویزیون و فیلم در سال 2006 و تجاوز به یک بازیگر مشتاق در سال 2013 مورد محاکمه قرار دهند.

واینستین پس از حکم تجدیدنظر در بازداشت باقی ماند زیرا در سال 2022 در لس آنجلس به دلیل تجاوز جنسی دیگر مجرم شناخته شد و به 16 سال زندان محکوم شد.

مدتی است که واینستین با مشکلات مختلفی از جمله مشکلات قلبی، دیابت، آپنه خواب و مشکلات چشمی مبتلا بوده است.

آیدالا گفت که بعدازظهر جمعه پس از اینکه واینستین در حال انتقال از یک زندان در ایالت نیویورک بود، کمتر از 24 ساعت پس از حکم تجدیدنظر که صبح پنجشنبه منتشر شد، با وی صحبت کرد.

او گفت که بیماری های موکلش جسمی است، و افزود که او از نظر روحی “تیز مانند یک چاقو است. پاها محکم روی زمین کاشته شده است.»

این وکیل گفت که معمولاً یک یا دو هفته به اصلاحات ایالتی و مسئولان زندان نیاز است تا ترتیب انتقال یک زندانی را فراهم کنند.

«با او خوب رفتار نشد. آنها حاضر نشدند حتی یک جرعه آب به او بدهند، نه غذا، نه استراحتی برای حمام.» آیدالا گفت. او یک مرد بیمار 72 ساله است.

میلی، سخنگوی اصلاحات ایالتی، زمانی که اظهارات آیدالا در مورد رفتار واینستین از طریق تلفن برای او خوانده شد، اظهار نظری نکرد.

آیدالا گفت که به او گفته شده بود که پزشکان Bellevue قصد داشتند قبل از بازگرداندن واینستین به مجتمع زندان Rikers Island آزمایش‌های زیادی روی وی انجام دهند.

وکیل گفت که قرار است روز دوشنبه با واینستین ملاقات کند. او افزود که قصد دارد به قاضی بگوید زمانی که واینستین در روز چهارشنبه در منهتن به دادگاه رفت، محاکمه مجدد باید پس از روز کارگر برگزار شود.

منبع