دانشگاه کلمبیا در حالی که خاخام ها از دانشجویان یهودی می خواهند «به خانه بازگردند» با بحرانی تمام عیار مواجه است.

دانشگاه کلمبیا در آستانه عید فصح با یک بحران تمام عیار مواجه است، زیرا یک خاخام مرتبط با مدرسه آیوی لیگ از دانشجویان یهودی خواست در خانه بمانند و درگیری‌های پرتنش در محوطه دانشگاه باعث محکومیت مقامات کاخ سفید و نیویورک شد.

فضا به قدری پرنشاط است که مقامات کلمبیا اعلام کردند که دانش آموزان می توانند در کلاس ها شرکت کنند و حتی احتمالاً امتحانات را تقریباً از دوشنبه آغاز کنند – روز اول عید پسح، تعطیلات مهم یهودیان که قرار است از عصر آغاز شود.

تنش ها در کلمبیا و بسیاری از دانشگاه ها از زمان حمله تروریستی 7 اکتبر به اسرائیل توسط حماس بالا بوده است. با این حال، وضعیت در کلمبیا در روزهای اخیر پس از آن تشدید شد که مقامات دانشگاه هفته گذشته در برابر کنگره در مورد یهودی ستیزی در محوطه دانشگاه و تظاهرات طرفداران فلسطینی در محوطه دانشگاه و نزدیکی آن شهادت دادند.

بحران اخیر، مینوش شفیق، رئیس جمهور کلمبیا را در معرض حملات جدید منتقدانش قرار داده است، به طوری که الیز استفانیک، نماینده جمهوری خواه ایالات متحده، خواستار کناره گیری فوری وی از سمت خود شد زیرا رهبری مدرسه “به وضوح کنترل دانشگاه خود را از دست داده است.”

نماینده ویرجینیا فاکس، رئیس جمهوری‌خواه کمیته آموزش مجلس نمایندگان، روز یکشنبه نامه‌ای به رهبران دانشگاه ارسال کرد و نسبت به عواقب آن هشدار داد اگر اعتراضات در محوطه دانشگاه را مهار نکنند.

فاکس نوشت: «ناتوانی مستمر کلمبیا در برقراری سریع نظم و امنیت به محوطه دانشگاه، نقض عمده تعهدات عنوان VI دانشگاه است که مشروط به کمک مالی فدرال است و باید فوراً اصلاح شود».

خاخام Elie Buechler، خاخام مرتبط با ابتکار آموزش یهودیان اتحادیه ارتدوکس دانشگاه کلمبیا، با تاکید بر نگرانی‌ها در مورد ایمنی دانش‌آموزان، روز یکشنبه به جیک تپر از CNN تأیید کرد که یک پیام واتس‌اپ برای گروهی متشکل از حدود 300 دانشجوی یهودی ارتدوکس ارسال کرده است. توصیه می کند که به خانه برگردند و در آنجا بمانند.

بوچلر در پیام خود نوشت که رویدادهای اخیر در دانشگاه “به وضوح نشان داده است که ایمنی عمومی دانشگاه کلمبیا و پلیس نیویورک نمی توانند امنیت دانشجویان یهودی را تضمین کنند.”

در این پیام آمده است: «این که بگویم اکیداً توصیه می‌کنم هر چه سریع‌تر به خانه بازگردید و تا زمانی که واقعیت در داخل و اطراف محوطه دانشگاه به طور چشمگیری بهبود یابد، در خانه بمانید.»

کاخ سفید درخواست خشونت علیه یهودیان را محکوم می کند

وضعیت کلمبیا حتی توجه کاخ سفید را به خود جلب کرده است و به رهبران محلی پیوسته و خواستار آرامش شده است.

اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای که روز یکشنبه با سی‌ان‌ان به اشتراک گذاشته شد، گفت: «در حالی که هر آمریکایی حق اعتراض مسالمت‌آمیز را دارد، درخواست‌ها برای خشونت و ارعاب فیزیکی که دانشجویان یهودی و جامعه یهودی را هدف قرار می‌دهد، آشکارا یهودی‌ستیزانه، بی‌وجدان و خطرناک است». این بیانیه شامل نمونه هایی از آن حوادث نیست.

پرزیدنت جو بایدن نیز یکشنبه گفت: «حتی در روزهای اخیر، ما شاهد آزار و اذیت و درخواست برای خشونت علیه یهودیان بوده ایم. یهودستیزی آشکار او مذموم و خطرناک است – و مطلقاً جایی در دانشگاه ها یا هیچ کجای کشور ما ندارد.

در پاسخ، سازمان‌دهندگان تظاهرات – دانشگاه کلمبیا و دانشجویان کلمبیا برای عدالت در فلسطین – در بیانیه‌ای گفتند: «ما صلح‌آمیز بوده‌ایم» و از معترضان غیردانشجویی که بیرون محوطه دانشگاه تجمع کرده‌اند فاصله گرفتند و آنها را «طلب کردند» افراد التهابی که نماینده ما نیستند.»

ما قاطعانه هر شکلی از نفرت یا تعصب را رد می کنیم و در برابر غیردانشجویان که سعی در برهم زدن همبستگی بین دانش آموزان – فلسطینی، مسلمان، عرب، یهودی، سیاهپوست و همکلاسی های طرفدار فلسطین و همکلاسی های طرفدار فلسطین هستند، هوشیار می ایستیم. بیانیه فعالان ادامه داد.

کتی هوچول فرماندار نیویورک در برنامه X گفت که تهدید دانش آموزان یهودی به خشونت یک یهودی ستیزی است. فرماندار دموکرات گفت: “متمم اول از حق اعتراض محافظت می کند، اما دانش آموزان همچنین حق دارند در محیطی عاری از آزار یا خشونت بیاموزند.”

در بیانیه ای، اریک آدامز، شهردار نیویورک، گفت که اداره پلیس این شهر «حضور افسران بیشتری» در منطقه اطراف محوطه دانشگاه کلمبیا دارد «برای محافظت از دانش آموزان و همه نیویورکی ها در خیابان های عمومی مجاور».

شهردار دموکرات گفت که “از یهودی ستیزی که در محوطه دانشگاه کلمبیا و اطراف آن پخش می شود وحشت زده و منزجر است.”

“ناراحتی و ترس”

یکی از سخنگویان دانشگاه در بیانیه ای یکشنبه به CNN گفت که ایمنی جامعه کلمبیا “اولویت شماره یک ما” است.

این بیانیه می افزاید: «ما بر اساس نگرانی هایی که از دانشجویان یهودی خود می شنویم عمل می کنیم و پشتیبانی و منابع بیشتری را برای اطمینان از ایمن ماندن جامعه خود ارائه می دهیم.

پردیس هیلل گفت در حالی که بوچلر از دانشجویان یهودی خواست در خانه بمانند در یک پست یکشنبه در X که آنها «باور ندارند که دانشجویان یهودی باید محوطه دانشگاه را ترک کنند».

هیلل در بیانیه ای گفت: «این زمان ناراحتی و حتی ترس واقعی برای بسیاری از ما در محوطه دانشگاه است. دانشگاه کلمبیا و شهر نیویورک باید برای محافظت از دانشجویان بیشتر تلاش کنند. از مدیریت دانشگاه می‌خواهیم برای بازگرداندن آرامش به محوطه دانشگاه فوراً اقدام کند. شهرداری باید اطمینان حاصل کند که دانش‌آموزان می‌توانند بدون ترس از آزار و اذیت برادوی و آمستردام بالا و پایین بروند.

بر اساس ایمیلی که برایان کوهن، مدیر مرکز، در طول عید فصح، پلیس در مرکز کرافت، یک مرکز فرهنگی یهودی مشترک بین کلمبیا و بارنارد حضور خواهد داشت، و ایمنی عمومی پردیس از روز دوشنبه اسکورت پیاده‌روی به ساختمان و بازگشت به آن ارائه می‌کند. مدیر اجرایی.

Chabad، یک سازمان یهودی دانشگاه، در فیس بوک گفت که آنها امنیت بیشتری را برای محافظت از دانشجویان در طول عید فصح استخدام کرده اند. آنها گفتند که “از آنچه ما دیشب در محوطه دانشگاه کلمبیا و در نزدیکی آن شاهد آن بودیم وحشت زده شده اند”، اما همچنان قصد داشتند جشن های عید پسح را در محوطه دانشگاه میزبانی کنند.

خاخام این پیام را پس از پخش ویدیوهایی ارسال کرد که مردی را در خارج از دانشگاه نشان می‌داد که می‌گوید: «هفتم اکتبر را فراموش نکنید» و «این اتفاق نه یک بار دیگر، نه پنج بار دیگر، نه 10 بار دیگر، نه 100 بار دیگر رخ خواهد داد. نه 1000 بار بیشتر، بلکه 10000 بار!»

ویدئویی که شنبه شب در محوطه دانشگاه گرفته شده است نیز گروه کوچکی از تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین را نشان می‌دهد که شعار می‌دهند: «F**k اسرائیل. اسرائیل ab*tch است» در حالی که پرچم فلسطین را به اهتزاز در می آورد.

علاوه بر تظاهرات دانشجویان در محوطه دانشگاه، گروه‌هایی از معترضان نیز در مقابل دروازه‌های دانشگاه تجمع کرده‌اند. در این ویدئو مشخص نیست که آیا فردی که فریاد می‌زند وابسته به دانشگاه است یا خیر.

آپارتاید دیوست دانشگاه کلمبیا در یک استوری اینستاگرام به “حوادث غیر مرتبط” پرداخت و نوشت که “اولویت آنها امنیت همه است” که “شامل عدم مخالفت با مخالفان معترضان یا تشدید بی مورد موقعیت ها می شود.”

اردوگاه در همان روزی آغاز شد که رئیس جمهور کلمبیا، مینوش شفیق، در مقابل کنگره در مورد یهودی ستیزی در محوطه دانشگاه شهادت داد.

یک دانشجوی یهودی کلمبیا در صحبت با سی ان ان، خطرات ناشی از تظاهرات دانشجویان و همچنین نمازهای بین ادیان و مراسم سدر در اردوگاه را برجسته کرد.

«دانشجویان کلمبیایی که در همبستگی با فلسطین سازماندهی می‌کنند – از جمله دانشجویان یهودی – با آزار و اذیت، دکس کردن و اکنون توسط پلیس نیویورک دستگیر شده‌اند. جاناتان بن مناخم، دانشجوی دکترا، به سی‌ان‌ان گفت: اینها تهدیدهای اصلی برای امنیت دانشجویان یهودی کلمبیا هستند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر معترضان دانشجو چند روزی است که نماز مشترک بین ادیان را اقامه کرده اند و فردا عید فصح سدر در اردوگاه همبستگی غزه برگزار می شود. گفتن اینکه دانشجویان معترض تهدیدی برای دانشجویان یهودی هستند، لکه گیری خطرناکی است.

یکی دیگر از دانشجویان، نوح لدرمن، به سی ان ان گفت که از اینکه دانشگاه نتوانسته اقدامی انجام دهد، وحشت زده، عصبانی، ناراحت و وحشت زده است. لدرمن گفت که در اوایل فوریه با او آشنا شده بود و از دانشگاه خواسته بود گزینه‌های یادگیری از راه دور را ارائه دهد. او افزود: «آنچه در محوطه دانشگاه اتفاق می‌افتد، آشکارا یهودستیزانه است.

سخنگوی دانشگاه روز یکشنبه به سی‌ان‌ان گفت که به دلیل تظاهرات‌های جاری، دانش‌آموزان مجاز خواهند بود در کلاس‌های درس شرکت کنند.

اردوی همبستگی غزه وارد پنجمین روز خود شد

یکشنبه پنجمین روز از تظاهرات در این مدرسه معتبر بود و دانش آموزان شبانه در چمن مدرسه چادر زدند.

خاخام یونا هین پردیس دانشگاه کلمبیا بیانیه ای را با CNN به اشتراک گذاشت که گفت مرکز زندگی دانشجویی یهودی دانشگاه باز است و باز خواهد بود و پذیرای دانشجویان است.

روز پنجشنبه، رئیس دانشگاه از پلیس نیویورک خواست تا معترضان دانشجویی را حذف کند که منجر به دستگیری بیش از 100 نفر شد. جان چل، رئیس گشت پلیس نیویورک، گفت: «دانشجویان دستگیر شده مسالمت آمیز بودند، هیچ مقاومتی نشان ندادند و آنچه را که می خواستند به شیوه ای مسالمت آمیز بیان می کردند.

سی‌ان‌ان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرمایه‌گذاری‌های آن‌ها و اظهارنظر درباره ادعاهای سازمان‌دهندگان اعتراض، با دانشگاه کلمبیا و کمیته مشورتی این دانشگاه در زمینه سرمایه‌گذاری مسئولیت‌پذیر اجتماعی تماس گرفته است.

این اردو به طور مشترک توسط دانشگاه کلمبیا آپارتاید دیوست – ائتلافی به رهبری دانشجویان متشکل از بیش از 100 سازمان – دانشجویان برای عدالت در فلسطین و صدای یهودی برای صلح سازماندهی شد تا به آنچه آنها به عنوان “سرمایه گذاری مالی مستمر دانشگاه در شرکت هایی که سود می برند” توصیف کنند، اعتراض کنند. بر اساس انتشار خبری از دانشگاه کلمبیا آپارتاید دیوست، از آپارتاید اسرائیل، نسل کشی، و اشغال نظامی فلسطین.

در پاسخ به

این تظاهرات در حالی برگزار می شود که تعداد کشته های جنگ اسرائیل در غزه همچنان در حال افزایش است. به گفته وزارت بهداشت فلسطین از ماه اکتبر تاکنون حداقل 34 هزار و 97 فلسطینی کشته و 76 هزار و 980 فلسطینی زخمی شده اند. اسرائیل پس از حمله حماس در 7 اکتبر که بیش از 1200 نفر را کشت، حملات مداومی را آغاز کرد.

تظاهرات – و تعلیق و دستگیری دانشجویان درگیر – الهام‌بخش راهپیمایی‌های همبستگی در دانشگاه‌های دیگر از جمله ییل، هاروارد، دانشگاه کارولینای شمالی و دانشگاه بوستون شده است.

در برخی از این تظاهرات های دیگر نیز ادعاهایی مبنی بر خشونت ظاهر شده است.

سحر تارتاک، دانش‌آموز دوم دانشگاه ییل، می‌گوید یکی دیگر از دانشجویان روز شنبه در حالی که در حال مستندسازی تظاهرات طرفدار فلسطین در محوطه دانشگاه بود، با پرچم فلسطین به او حمله کرد. ویدئوی این حادثه از تارتاک نشان می‌دهد که دانش‌آموزی در حالی که پرچم فلسطین را در دست دارد، از آنجا عبور می‌کند، قبل از اینکه فرد فیلم‌بردار فریاد بزند: “اوه، اوه!”

دفتر امور عمومی ییل در بیانیه‌ای گفت: «اداره پلیس ییل در حال بررسی گزارش حمله‌ای است که در جریان اعتراض در Beinecke Plaza رخ داده است. دانشگاه خشونت، تهدید، آزار و اذیت یا ارعاب اعضای جامعه ما را تحمل نمی کند و از دانشجویی که این گزارش را تهیه کرده حمایت می کند.

در ماه ژانویه، دادگاه بین‌المللی دادگستری دریافت که اسرائیل در جنگ خود علیه غزه قوانین مربوط به نسل‌کشی را «معتبرانه» نقض می‌کند و به اسرائیل دستور داد تا «تمام اقدامات» را برای جلوگیری از نسل‌کشی انجام دهد.

در پاسخ، اسرائیل آنچه را که اتهام “بسیار تحریف شده” نسل کشی علیه این کشور به دلیل اقدام نظامی خود در غزه می خواند را رد کرد و به دادگاه عالی سازمان ملل گفت که این پرونده تلاشی برای “تحریف معنای” این اصطلاح است. .

یکی از دانشجویان دانشکده حقوق کلمبیا، الیجا امری، که یهودی است، یکشنبه به سی‌ان‌ان گفت که «حق اعتراض مسالمت‌آمیز بسیار مهم است».

او گفت: «من شخصاً از استفاده پلیس برای برهم زدن اردوگاه بسیار ناراحت هستم. «این یک اشتباه دانشگاه بود. این باعث شد بیشتر از اردوگاه و آنچه در مورد آزادی بیان نشان می دهد حمایت کنم.»

او محیط «بسیار آرام» در محوطه دانشگاه را با تظاهرات پرانرژی‌تر خارج از محوطه دانشگاه مقایسه کرد و به حوادث «عمیقاً ناامیدکننده» اشاره کرد که شنبه شب در خارج از محوطه دانشگاه توسط افرادی که امری گفت وابسته به دانشگاه نبودند، اشاره کرد. او اضافه کرد که برخی از دوستان یهودی‌تر او آزار و اذیت را تجربه کرده‌اند، اما دانشجویان یهودی باید در محوطه دانشگاه احساس امنیت کنند.

او گفت: «به‌ویژه در طول روز، من هرگز واقعاً نگران این نیستم که چیزی از کنترل خارج شود.

سارا دوبری، سام فوسوم، کارول آلوارادو، پارادایس افشار و پریسیلا آلوارز از سی‌ان‌ان در این گزارش مشارکت داشتند.

برای اخبار و خبرنامه های CNN بیشتر، یک حساب کاربری در CNN.com ایجاد کنید

منبع