در حالی که فدرال‌رزروها در حال بررسی روند در 20 ایالت هستند، ماری جوانا در مین نابود شد

پورتلند، مین (AP) – مصرف بالای برق یک خانه، پنجره های پوشیده از مقوای آن و بوی ماری جوانا توجه مجریان قانون را به یک عملیات کشت غیرقانونی در روستایی مین جلب کرد.

مجسمه نیم تنه خانه با عملیات رشد مخفی و کشف و ضبط نزدیک به 40 پوند (18 کیلوگرم) ماری جوانای فرآوری شده، آخرین نمونه از آنچه که مقامات به عنوان یک روند طولانی مدت اتباع خارجی برای بهره برداری از قوانین ایالتی ایالات متحده که حشیش را برای تفریح ​​یا تفریح ​​قانونی کرده است، توصیف می کند. استفاده پزشکی برای تولید ماری جوانا برای بازارهای غیرقانونی در ایالات متحده

دادستان گارلند مریک گارلند این هفته در کمیته تخصیص سنا در پاسخ به سوالی که سوزان کالینز سناتور جمهوریخواه از مین مطرح کرد، گفت: اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده در حال بررسی سازمان های جنایی بین المللی است که کشت غیرقانونی ماری جوانا را در حدود 20 ایالت از جمله مین انجام می دهند. .

مقامات مجری قانون فدرال گفتند در حال حاضر حدود 100 عملیات کشت غیرقانونی در مین وجود دارد، مانند عملیات در Passadumkeag، در 60 مایلی (96.5 کیلومتری) شمال بانگور، و حدود 40 حکم جستجو از ژوئن صادر شده است.

طبق اسناد دادگاهی که در این هفته مهر و موم نشده است، در Passadumkeag، Xisen Guo، یک شهروند آمریکایی که در چین متولد شده است، متهم شده است که خانه را به یک عملیات رشد غیرقانونی با فناوری پیشرفته تبدیل کرده است.

او روز جمعه به دلیل اتهامات مواد مخدر فدرال بدون وثیقه بازداشت شد و او اولین فردی است که در چنین پرونده ای در مین به صورت فدرال متهم می شود. قرار است جلسه بازداشت برای روز دوشنبه برگزار شود.

گارلند گفت که خدمات درآمد داخلی و وزارت امنیت داخلی، به همراه FBI و DEA و مجریان قانون محلی، با هم کار می کنند تا به عملیات کشت غیرقانونی در مین دست یابند.

ایالت مصرف ماری جوانا را برای بزرگسالان قانونی کرد، اما تولیدکنندگان باید از دولت مجوز بگیرند. طبق اسناد دادگاه، دفتر سیاست حشیش در مین گفت که گوئو در حال انجام یک عملیات بدون مجوز است.

عملیات کشت غیرقانونی در سراسر ایالات متحده چندین سال پیش آغاز شد. در سال 2018، مقامات ایالات متحده یک زن سیاتل را دستگیر کردند، حملاتی را انجام دادند و هزاران گیاه ماری جوانا را در جریان تحقیقات عملیاتی با روابط چینی کشف کردند. مقامات اوکلاهاما دریافتند که صاحبان نی در چین و مکزیک پس از قانونی شدن ماری جوانا توسط ایالت برای مقاصد پزشکی در سال 2018، عملیات غیرقانونی انجام می دهند.

مقامات گفتند که قانونی بودن مصرف و کشت ماری جوانا در این ایالت ها پوششی را برای عملیات کشت غیرقانونی فراهم می کند که ممکن است توجه کمتری را به خود جلب کند. سپس ماری جوانا در ایالت هایی که غیرقانونی است، قاچاق می شود.

در مین، دادستان ایالات متحده دارسی مک الوی گفت که خنثی کردن عملیات کشت غیرقانونی با ارتباطات بین المللی یک اولویت برای مجریان قانون است، “و ما به استفاده از هر ابزاری که در اختیار داریم در این تلاش در صورت لزوم ادامه خواهیم داد.”

مقامات مجری قانون نشانه های حکایت را می شناسند.

پلیس عملیات Passadumkeag را تا حدی به دلیل قبوض آب و برق خانه که توسط نمایندگان بررسی شد، متوقف کرد. بر اساس اسناد دادگاه، پس از خرید خانه به مبلغ 125000 دلار نقدی، مصرف برق از حدود 300 دلار در ماه به نزدیک به 9000 دلار رسید.

به گفته محققان، این با پمپ های حرارتی، روشنایی پرهزینه و سایر تجهیزات مورد نیاز برای رشد ماری جوانا مطابقت دارد. بر اساس اسناد، مالک خانه، یک شرکت با مسئولیت محدود، توانایی الکتریکی را ارتقا داد تا آنچه در یک خانه معمولی مین یافت می شود دو برابر شود.

وکیل گوا بلافاصله به تماس آسوشیتدپرس پاسخ نداد. دو نفر دیگر که در زمان یورش پلیس در ماه فوریه در خانه بودند، آزاد شدند و هیچ اتهامی به آنها نرسید.

مک الوی گفت که مجریان قانون – از پلیس محلی و شهرستانی گرفته تا FBI و DEA – با “ده ها عملیات” بسته شده در چند ماه گذشته شروع به پیشرفت کرده اند.

او گفت: «دخالت احتمالی اتباع خارجی که از املاک مین استفاده می‌کنند تا از عملیات‌های غیرمجاز ماری جوانا و توزیع‌های بین‌ایالتی سود ببرند، روشن می‌سازد که نیاز به یک تلاش قوی و پایدار فدرال، ایالتی و محلی برای تعطیل کردن این عملیات وجود دارد.»

او گفت که مقامات مجری قانون همچنین به بررسی اینکه چه کسی عملیات را هدایت می کند و سود به کجا می رود، ادامه می دهد.

منبع