پرزیدنت بایدن «Bidenomics» را پس از شکست شعار لغو کرد

واشنگتن – ژوئن گذشته، در آنچه کاخ سفید تصور می کرد یک سخنرانی نقطه عطفی در شیکاگو باشد، رئیس جمهور جو بایدن شعار جدیدی را با هدف فروش احیای اقتصادی معرفی کرد.

شعار این بود: “Bidenomics. و در این روز، کلمه همه جا چسبانده شد: کنار بایدن بر روی تابلوهای آبی رنگی عظیم در حالی که او در حال صحبت از بهبود وضعیت اقتصادی بود، در بالای پایه سخنرانی اش، و دیوارهای اداره پست تاریخی شیکاگو را که بایدن در آن قرار داشت، فرو ریخت. با چند صد هوادار صحبت کرد.

در بقیه سال، بایدن هر بار که در مورد اقتصاد بحث می کرد، «بایدنومیکس» را مطرح می کرد، زیرا می خواست دستور کار سیاست خود – سرمایه گذاری در تولید، زیرساخت ها و طبقه متوسط ​​- را به بیکاری کم تاریخی، مشاغل قوی گره بزند. بازار و تورمی که پس از رسیدن به اوج خود در تابستان 2022، در حال کاهش بود.

اما با گذشت زمان، تمام صحبت‌های “Bidenomics” ناپدید شد.

در جریان نوسان مبارزات انتخاباتی اخیر در این ماه در پنسیلوانیا – که در آن بایدن سه توقف کرد و سعی کرد برنامه اقتصادی خود را با برنامه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مقایسه کند – بایدن هرگز از اصطلاح “بایدنومیکس” صحبت نکرد. او همچنین این عبارت را طی سخنرانی های جداگانه ای به کارگران برق و اتحادیه های ساختمانی در هفته گذشته به زبان نیاورد. یا پنجشنبه در سیراکیوز، نیویورک، جایی که او بیش از 6 میلیارد دلار یارانه برای دو کارخانه تولید میکروتراشه اعلام کرد.

بیشتر: بازی Bidenomics در کشور فولاد چگونه است؟ اضطراب در مورد تورم بر شک و تردید می افزاید.

پرزیدنت جو بایدن در 15 اوت 2023 در میلواکی، ویسکانسین، در Ingeteam Inc.، سازنده تجهیزات الکتریکی، با مهمانان صحبت می کند.  بایدن از فرصت استفاده کرد و در مورد خود صحبت کرد "Bidenomics" طرح اقتصادی به مناسبت یکسالگی قانون کاهش تورم 2022.پرزیدنت جو بایدن در 15 اوت 2023 در میلواکی، ویسکانسین، در Ingeteam Inc.، سازنده تجهیزات الکتریکی، با مهمانان صحبت می کند.  بایدن از فرصت استفاده کرد و در مورد خود صحبت کرد "Bidenomics" طرح اقتصادی به مناسبت یکسالگی قانون کاهش تورم 2022.

پرزیدنت جو بایدن در 15 اوت 2023 در میلواکی، ویسکانسین، در Ingeteam Inc.، سازنده تجهیزات الکتریکی، با مهمانان صحبت می کند. بایدن از این فرصت استفاده کرد و در مورد برنامه اقتصادی “Bidenomics” خود در سالگرد یکساله قانون کاهش تورم 2022 صحبت کرد.

کاخ سفید به این نتیجه رسید که بسیاری از آمریکایی‌ها نمی‌دانستند «بایدنومیکس» به چه معناست. کاندیداهای دموکرات کنگره و فعالان حزبی هرگز از این برچسب استقبال نکردند زیرا برای غلبه بر محبوبیت پایین رئیس جمهور تلاش می کنند تا کنترل مجلس نمایندگان را دوباره به دست آورند.

و از آنجایی که ثابت شده است که تورم سرسختانه بالاست، این شعار مترادف با اقتصادی شد که علیرغم چندین معیار قوی، بسیاری از آمریکایی ها نگرانند که در مسیر اشتباهی قرار گیرد.

سلیندا لیک، یک نظرسنجی سابق کمپین بایدن در انتخابات 2020، گفت: «بایدنومیکس» می‌تواند برای مردم معنایی داشته باشد، و ما به کلمات یا عباراتی نیاز داشتیم که بیشتر ارتباط برقرار کنند، مانند مشاغل، (مقابله با) افزایش هزینه‌ها و «هزینه‌های ناخواسته». “بایدنومیکس” در نهایت برای رای دهندگان گیج کننده بود زیرا آنها فکر می کردند اقتصاد بایدن است تا سیاست های اقتصادی بایدن.”

آنچه که «Bidenomics» قرار بود در مقابل آنچه که تبدیل شد به معنای آن باشد

“Bidenomics” برای اولین بار توسط منتقدان محافظه کار بایدن در ستون های فایننشال تایمز و وال استریت ژورنال پیش از انتخابات 2020 ابداع شد. با پذیرش برچسب “Bidenomics”، کاخ سفید امیدوار بود که خط حمله مورد استفاده جمهوری خواهان را به نقطه قوت تبدیل کند – شبیه به دموکرات هایی که “اوباماکر” را که در اصل یک تهمت جمهوری خواهان بود، به عنوان نام امضای قانون مراقبت های بهداشتی رئیس جمهور باراک اوباما پذیرفتند.

از منظر کاخ سفید، “Bidenomics” قرار بود شامل یک پلتفرم اقتصادی باشد که بر رشد اقتصاد “از میانه و پایین به بالا” متمرکز است – کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی، مجبور کردن میلیاردرها به “پرداخت سهم خود” در مالیات. حذف به اصطلاح “هزینه های ناخواسته” و استفاده از دولت فدرال برای سرمایه گذاری های تاریخی در ساخت ریزتراشه ها و انرژی پاک، زیرساخت ها و نوآوری.

اگر جمهوری خواهان قرار بود از «بایدنومیکس» به عنوان یک حمله استفاده کنند، چرا برای تعریف آن به نفع بایدن تلاش نمی کنند؟

فکر نمی‌کنم منظورشان تعارف باشد، اما شروع کردند به سیاست‌های اقتصادی من با عنوان «بایدنومیکس». خوب، حدس بزنید چه کار می کند؟» بایدن در یک سخنرانی در آگوست گذشته، با خواندن خطی که اغلب به آن روی می آورد، گفت.

اما محاسبات یک واقعیت را نادیده گرفت: وقتی بسیاری از کشور “Bidenomics” را شنیدند، تورم بالا را به آنها یادآوری کرد، نه تلاش‌های بایدن برای تبدیل کردن ایالات متحده به کانون میکروچیپ یا بهبود اقتصادی کشور از زمان همه‌گیری. در همین حال، چشم انداز اقتصاد همچنان ضعیف است. در نظرسنجی نیویورک تایمز/ کالج سینا در این ماه، تنها 21 درصد از رأی دهندگان اقتصاد را «عالی/خوب» توصیف کردند، در حالی که 79 درصد آن را «عادلانه/فقیر» نامیدند.

لیک گفت: «من فکر می‌کنم ریشه اساسی همه این‌ها این بود که مردم فکر می‌کردند وضعیت موازی با اوباماکر خواهد بود. و به دلایل متعددی، از راه دور موازی با اوباماکر نبود.

درو وستون، استاد روانشناسی و روانپزشکی در دانشگاه اموری که با دموکرات‌ها در زمینه پیام‌رسانی مشورت می‌کند، طرح هر سیاست یا لایحه‌ای را پس از نام رئیس‌جمهور زیر سوال برد و استدلال کرد که تقریباً نیمی از کشور را به طور خودکار خاموش می‌کند. و او گفت در حالی که احیای مجدد اقتصادی پس از همه گیری “یک دستاورد خارق العاده” است، اما همه مردم آن را احساس نکرده اند.

وستون گفت: «استفاده از این اصطلاح یک فراخوان بد بود. در آن زمان، مردم به اقتصاد بایدن به عنوان اقتصاد تورمی نگاه می کردند.

پرزیدنت جو بایدن از طرح اقتصادی خود در طی رویدادی در لابی ساختمان اداره پست قدیمی در 28 ژوئن 2023 در شیکاگو، ایلینوی پرده برداری کرد.  وی همچنین قرار است در مراسم جمع آوری کمک های مالی در این بازدید شرکت کند.پرزیدنت جو بایدن از طرح اقتصادی خود در طی رویدادی در لابی ساختمان اداره پست قدیمی در 28 ژوئن 2023 در شیکاگو، ایلینوی پرده برداری کرد.  وی همچنین قرار است در مراسم جمع آوری کمک های مالی در این بازدید شرکت کند.

پرزیدنت جو بایدن از طرح اقتصادی خود در طی رویدادی در لابی ساختمان اداره پست قدیمی در 28 ژوئن 2023 در شیکاگو، ایلینوی پرده برداری کرد. وی همچنین قرار است در این بازدید در مراسم جمع آوری کمک های مالی شرکت کند.

چگونه استفاده بایدن از “Bidenomics” در طول زمان ناپدید شد

بایدن همچنان به پیام خود مبنی بر “سرمایه گذاری در آمریکا” متمایل است و همان سیاست ها را ترویج می کند. اما نزدیک به یک ماه از زمانی که بایدن در سخنان عمومی گفت «بایدنومیکس» می گذرد. این در طی سخنرانی 26 مارس در رالی، کارولینای شمالی در مورد تلاش های او برای کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی بیان شد.

بر اساس بررسی USA TODAY از اظهارات عمومی بایدن که توسط کاخ سفید بایگانی شده است، قبل از آن، بایدن از اواخر ژانویه از کلمه Bidenomics استفاده نکرده بود. مهمتر از همه، بایدن “Bidenomics” را از سخنرانی خود در 7 مارس وضعیت اتحادیه در مقابل کنگره کنار گذاشت.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، و همچنین کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید و دیگر سخنگویان بایدن نیز این عبارت را بازنشسته کرده اند.

پیام رسانی تابستان و پاییز گذشته بسیار متفاوت بود.

بایدن در سخنرانی 28 ژوئن خود در شیکاگو 15 بار “Bidenomics” را گفت که شعار جدید خود را برای ملت مطرح کرد. او تا ماه اکتبر 77 بار دیگر در سخنرانی‌های خود از «بایدنومیکس» نام برد که از جمله آن‌ها شش یا هفت بار در تک سخنرانی‌ها بود.

بایدن سال گذشته چندین بار گفت: «بایدنومیکس» تنها راه دیگری برای گفتن «بازیابی رویای آمریکایی» است.

یکی دیگر از جمله های مورد علاقه بایدن که بعداً ناپدید شد، «این Bidenomics در عمل است».

بایدن در سخنرانی 14 سپتامبر در لارگو، مریلند، انتخابات ریاست جمهوری را به عنوان “انتخاب بین Bidenomics و MAGAnomics” معرفی کرد و ترامپ و جمهوری خواهان را متهم کرد که مایل به کاهش مالیات برای ثروتمندترین آمریکایی ها و شرکت ها، تامین اجتماعی و خدمات درمانی و هزینه های پایانی هستند. اقدامات پس انداز برای طبقه متوسط

با این حال، بایدن در ماه نوامبر و دسامبر تنها چهار بار دیگر «Bidenomics» را تبلیغ کرد و در مجموع امسال تنها سه بار آن را بیان کرده است.

پرزیدنت جو بایدن در 17 آوریل 2024 طی یک رویداد در دفتر مرکزی کارگران فولاد در پیتسبورگ، پنسیلوانیا، سخنرانی می کند. بایدن با استناد به این موضوع، خواستار افزایش سه برابری تعرفه ها بر فولاد و آلومینیوم چین شده است. "رقابت غیرمنصفانه" در حالی که به دنبال کسب آرای یقه آبی در انتخابات نوامبر بود.پرزیدنت جو بایدن در 17 آوریل 2024 طی یک رویداد در دفتر مرکزی کارگران فولاد در پیتسبورگ، پنسیلوانیا، سخنرانی می کند. بایدن با استناد به این موضوع، خواستار افزایش سه برابری تعرفه ها بر فولاد و آلومینیوم چین شده است. "رقابت غیرمنصفانه" در حالی که به دنبال کسب آرای یقه آبی در انتخابات نوامبر بود.

پرزیدنت جو بایدن در 17 آوریل 2024 طی یک رویداد در دفتر مرکزی کارگران فولاد در پیتسبورگ، پنسیلوانیا سخنرانی می کند. بایدن با اشاره به “رقابت ناعادلانه” در حالی که به دنبال کسب آرای یقه آبی در این کشور است، خواستار افزایش سه برابری تعرفه ها بر فولاد و آلومینیوم چین است. انتخابات نوامبر

کاخ سفید: مطبوعات درگیر معناشناسی هستند

از همان ابتدا، اکثر نامزدهای دموکرات مجلس نمایندگان و سنا در استقبال از “بایدنومیکس” در مبارزات انتخاباتی خود خونسرد بودند. اگرچه آنها از سیاست‌های اقتصادی بایدن دفاع می‌کنند، اما هیچ تبلیغات کمپینی با استفاده از اصطلاح «بایدنومیکس» ظاهر نشد. نماینده جیمز کلیبرن، DS.C.، متحد قوی بایدن، در نوامبر به NBC News گفت که از این کلمه خوشش نمی آید.

کلایبرن در آن زمان گفت: «افرادی که او (بایدن) از آنها دفاع می‌کند، با اقتصاد سر و کار ندارند. آنها با مسائل روزمره سروکار دارند. آنها باید فرزندان خود را آموزش دهند و به خانواده هایشان غذا بدهند و جوامع خود را توسعه دهند – و این به نظر “بایدنومیکس” نیست.

تجزیه و تحلیل آکسیوس نشان داد که دموکرات‌های کنگره از حدود 500 بار گفتن “Bidenomics” در ژوئیه گذشته در سخنرانی‌های عمومی و پست‌های رسانه‌های اجتماعی به تنها 10 بار در ماه مارس رسیده است، در حالی که در ماه مارس جمهوری‌خواهان 474 بار از “Bidenomics” نام برده‌اند.

بیشتر: جو بایدن “Bidenomics” را تبلیغ می کند. برای دموکرات های آسیب پذیر در مناطق میدان نبرد، فروش سختی است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای به USA TODAY، دور شدن بایدن از «بایدنومیکس» را به‌عنوان کانون توجه رسانه‌ها، نه آمریکایی‌های روزمره، کم اهمیت جلوه داد و گفت که رئیس‌جمهور هنوز به طور مرتب درباره سیاست‌هایی که «بایدنومیکس» را تشکیل می‌دهند صحبت می‌کند.

«در حالی که مطبوعات درگیر معناشناسی هستند، اعتماد مصرف کننده نسبت به زمان کنونی در دوران ریاست جمهوری اوباما، بوش، کلینتون و ریگان بالاتر است. تایید اقتصادی رئیس جمهور در حال افزایش است. مایکل کیکوکاوا، دستیار دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، گفت و او در راه تبلیغ دستاوردهای خود است که به طور گسترده مورد حمایت قرار می‌گیرد و باعث ایجاد تفاوت واقعی در زندگی مردم می‌شود.

او گفت: «رئیس‌جمهور به صحبت در مورد Bidenomics ادامه خواهد داد – برنامه‌اش برای رشد اقتصاد از میانه به پایین و پایین به بالا» و رویکرد خود را «تضاد شدید» با جمهوری‌خواهان خواند.

ویت شلتون، سخنگوی کمیته مبارزات انتخاباتی دموکرات کنگره، گفت که “پیروزی های دموکرات های مجلس نمایندگان و بایدن برای خانواده های کارگر” چیزی است که برای رای دهندگان در ماه نوامبر اهمیت دارد – “یک شعار نیست”.

اما اگر دموکرات ها به دنبال شعار دیگری باشند، ممکن است به توصیه یکی از دموکرات ها توجه کنند.

وستون، نویسنده کتاب «مغز سیاسی: نقش احساسات در تصمیم گیری برای سرنوشت ملت» می گوید: «اگر جناح راست این واژه را پیشنهاد می کند، از آن استفاده نکنید.

“شما هرگز نمی خواهید برند طرف مقابل را در مورد چیزی در مورد خود یا برنامه های خود بگیرید و با آن اجرا کنید – زیرا توسط طرف مقابل طراحی شده است تا تداعی هایی را در ذهن مردم ایجاد کند که آنها می خواهند ایجاد کنند.”

به Joey Garrison در X، که قبلا توییتر، @joeygarrison بود، برسید.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: پرزیدنت بایدن “Bidenomics” را پس از شکست شعار لغو کرد.

منبع