پیش‌بینی‌کننده انتخابات با رکوردی تقریباً عالی، سرنخ مهمی از انتخاب خود در سال 2024 می‌دهد

یک استاد تاریخ که فرمول او نتیجه همه انتخابات ریاست جمهوری به جز یک انتخابات را از سال 1984 با موفقیت پیش بینی کرده است، نشان داده است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پی پیروزی در سال 2024 است.

آلن لیختمن که به مدت پنج دهه در دانشگاه آمریکایی تدریس کرده است، از سیستمی متشکل از 13 “کلید” برای کاخ سفید برای برقراری تماس خود استفاده می کند.

در مصاحبه اخیر با گاردین، لیختمن خاطرنشان کرد که بایدن در حال حاضر دو کلید در اختیار داشته است: کلید تصدی پست و کلید رقابت، پس از اینکه وی با هیچ رقیب جدی برای نامزدی حزب فعلی روبرو نشد.

این دو کلید از بالاست. این بدان معناست که برای پیش بینی شکست او باید شش کلید دیگر بیفتد. لیختمن گفت که بایدن خیلی چیزها را اشتباه می‌کرد تا ببازد.

به گزارش گاردین، او احتمالا آخرین پیش بینی خود را در ماه آگوست انجام خواهد داد.

کلیدهای دیگر، که به عنوان سؤالات درست یا نادرست ساختار می شوند، عبارتند از اینکه آیا نامزد فعلی به یک رسوایی بزرگ آلوده شده است یا خیر، آیا ناآرامی اجتماعی در طول دوره ریاست جمهوری وجود داشته است، آیا رئیس فعلی به موفقیت های نظامی یا شکست های عمده ای دست یافته است، و چه نامزد چالش برانگیز کاریزماتیک باشد یا یک قهرمان ملی.

پروفسور تاریخ، آلن لیختمن، که در تصویر اینجا در حال سخنرانی در دانشگاه آمریکایی در سال 2008 است، ادعا می کند که از سال 1984 سابقه عالی در پیش بینی انتخابات دارد. پروفسور تاریخ، آلن لیختمن، که در تصویر اینجا در حال سخنرانی در دانشگاه آمریکایی در سال 2008 است، ادعا می کند که از سال 1984 سابقه عالی در پیش بینی انتخابات دارد.

پروفسور تاریخ، آلن لیختمن، که در تصویر اینجا در حال سخنرانی در دانشگاه آمریکایی در سال 2008 است، ادعا می کند که از سال 1984 سابقه عالی در پیش بینی انتخابات دارد. NICHOLAS KAMM- از طریق Getty Images

تنها ایراد کارنامه لیختمن در سال 2000 است، زمانی که او پیش بینی کرد که ال گور جورج دبلیو بوش را شکست خواهد داد.

اما لیختمن ادعا می کند که با این وجود، از آنجایی که گور رای مردم را به دست آورد، این درخواست درست بود. او معتقد است که اگر در فلوریدا به او ظلم نمی شد، گور در انتخابات پیروز می شد.

او از جمله معدود افرادی بود که پیروزی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را در سال 2016 پیش بینی کرد.

او در مصاحبه خود با گاردین خاطرنشان کرد که سیستم او “محکم” است زیرا بر اساس تاریخ است – و رویدادهای بی سابقه ای در حال حاضر در حال وقوع است.

اما همیشه این امکان وجود دارد که یک رویداد فاجعه‌بار به اندازه کافی خارج از محدوده کلیدها رخ دهد که می‌تواند بر انتخابات تأثیر بگذارد و در اینجا، برای اولین بار، نه فقط یک رئیس‌جمهور سابق، بلکه یک نامزد اصلی حزبی داریم که در محاکمه نشسته است. او می‌داند که اگر محکوم شود – و احتمال زیادی وجود دارد که محکوم شود – چگونه ممکن است همه چیز را به هم بزند.

یک نظرسنجی ملی که روز یکشنبه توسط سی‌ان‌ان به اشتراک گذاشته شد، نشان می‌دهد که ترامپ با وجود اینکه در حال حاضر تحت محاکمه جنایی قرار دارد و در سه کیفرخواست دیگر با اتهامات جنایی روبرو است، با شش درصد از بایدن پیشی گرفته است.

مربوط…

منبع