در حالی که تظاهرکنندگان حامی فلسطین در بیرون تجمع کردند، بایدن به سمت ترامپ در هنگام سخنرانی شام خبرنگاران کاخ سفید تاب خورد.

رئیس جمهور جو بایدن در شام سالانه خبرنگاران کاخ سفید در روز شنبه در حالی که گروه قابل توجهی از معترضان طرفدار فلسطین در خارج از محل برگزاری، بر مشکلاتی که کمپین او در بحبوحه انتقادها از نحوه مدیریت جنگ در غزه با آن روبه‌رو است، تأکید کردند، به سلف خود ضربه زد و در سن خودش مسخره کرد. .

بایدن با اشاره به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که او را «خواب آلود» خواند، گفت: «البته، انتخابات 2024 در اوج است و بله، سن یک مسئله است: من مردی بالغ هستم که در مقابل یک کودک 6 ساله رقابت می کنم. دان.»

بایدن در جمع نزدیک به 3000 روزنامه‌نگار، مشاهیر و سیاستمداران گفت: «سن تنها وجه مشترک ماست. معاون رئیس جمهور من در واقع از من حمایت می کند.»

رئیس‌جمهور در ادامه تضاد بین مبارزات انتخاباتی‌اش را که از زمان سخنرانی او در ماه گذشته تشدید شده است، و ترامپ که در بحبوحه محاکمه جنایی‌اش در نیویورک در ارتباط با یک پرونده زمان کمتری را در این مسیر گذرانده است، ایجاد کرد. ادعای پرداخت پول در سکوت به استورمی دنیلز، ستاره فیلم بزرگسالان.

بایدن گفت: «من از زمان وضعیت اتحادیه کشش زیادی داشتم، اما دونالد اخیراً روزهای سختی را پشت سر گذاشته است. ممکن است آن را هوای طوفانی بنامید.»

کالین جوست دیگر تیتر این شب، کالین جوست از «شنبه شب زنده» نیز به مشکلات حقوقی ترامپ پرداخت و مجموعه خود را با این جمله آغاز کرد: «آیا می‌توانیم بپذیریم که دیدن یک رئیس‌جمهور ایالات متحده در مراسمی که شروع نمی‌شود چقدر شاداب است. با یک ضابط دادگستری که می‌گوید: «همه بلند شدند؟»

جوست همچنین سن هر دو نامزد را به سخره گرفت: “من نمی گویم هر دو نامزد پیر هستند، اما می دانید که جیمی کارتر در آنجا فکر می کند، “شاید بتوانم در این مسابقه پیروز شوم.”

در حالی که بایدن این سخنرانی‌ها را قبلاً انجام داده و به سنت کالوین کولیج ادامه داده است، خطرات برای آخرین شام خبرنگاران او در کاخ سفید بسیار زیاد بود. رتبه محبوبیت او ضعیف است، و رأی دهندگان و اهداکنندگان به طور یکسان سؤالاتی را در مورد اینکه آیا او برای انجام این کار هوشیاری ذهنی دارد یا خیر مطرح کرده اند. شام امسال نیز در حالی برگزار شد که تظاهرات طرفداران فلسطینی در محوطه دانشگاه ها در سراسر کشور آغاز شده است.

ماه هاست که تظاهرات طرفداران فلسطینی در سرتاسر کشور به دنبال بایدن بوده است و شنبه نیز تفاوتی نداشت. هنگامی که روزنامه نگاران و افراد مشهور وارد هیلتون واشنگتن شدند، معترضان آنها را متهم کردند که رئیس جمهور آمریکا در مورد جنگ اسرائیل و حماس نقش داشته و فریاد می زدند: “شرم بر شما!” در حالی که از آنها می خواهد که علیه کشتار خبرنگاران در غزه صحبت کنند. به گفته کمیته حفاظت از روزنامه نگاران، یک سازمان غیرانتفاعی که تعداد کشته ها را دنبال می کند، از زمان حملات 7 اکتبر حماس، حداقل 97 روزنامه نگار – 92 نفر از آنها فلسطینی – در منطقه کشته شده اند.

این مایه شرمساری مطلق است که مردم در این شام خبرنگاران کاخ سفید شرکت می کنند، در حالی که خبرنگاران در غزه خواستار تحریم این مراسم شده اند. میمی زیاد، یکی از اعضای جنبش جوانان فلسطین، یکی از سازمان دهندگان این تظاهرات، گفت… هر فردی در آنجا تصمیم می گیرد در طرف تاریخ بماند که با سود به آزادی طرف است.

در حالی که سخنرانی بایدن به نکات جدی از جمله تاکید بر آزادی مطبوعات و خطری که به گفته وی ریاست جمهوری دوم ترامپ برای دموکراسی ایجاد می کند، اشاره کرد، رئیس جمهور به جنگ در غزه اشاره ای نکرد.

درون آماده سازی تیم بایدن

هنگامی که بایدن اظهاراتی را ارائه کرد و اعلام کرد که قانون مهمی را امضا کرده است که در آن 61 میلیارد دلار کمک به اوکراین و 26 میلیارد دلار کمک به اسرائیل و غزه ارسال شده است، منتقد جدیدی وجود داشت: جفری کاتزنبرگ، رئیس مشترک کمپین انتخاب مجدد بایدن و رئیس سابق استودیوی محتوای Dreamworks.

کاتزنبرگ اغلب در خصوص ارسال پیام به اهداکنندگان و رای دهندگان به بایدن توصیه کرده است. این هفته، او آماده بود تا ببیند بایدن چگونه مطالب متنی را ارائه می‌کند – و به رئیس‌جمهور 81 ساله کمک می‌کند تا برای خبرنگارانی که او را پوشش می‌دهند، حرف‌های مشت بزند.

یکی از مقامات دولت به CNN گفت: «او مرد هالیوود است. “او سرگرم کننده است.”

مقامات دولت گفتند که کاتزنبرگ این هفته جلسات استراتژی روزانه را با دستیارانش در اقامتگاه کاخ سفید رهبری می کرد تا مجموعه کمدی بایدن را که توسط وینی ردی، نویسنده قدیمی سخنرانی تهیه شده بود، تغییر دهد.

این گروه یک روز زودتر از سال‌های قبل، زمانی که دستیاران ارشد مجبور شدند برای این رویداد در وست وینگ لباس بپوشند، در مورد مواد به توافق رسیدند، زیرا آنها بسیار نزدیک به مهلت تعیین شده خود بودند.

کاخ سفید همچنین تلاش کرد تا اطمینان حاصل کند که جوست خارهای خود را در سراسر طیف سیاسی پخش کند و این نگرانی را با کلی اودانل، رئیس انجمن خبرنگاران کاخ سفید و خبرنگار ارشد کاخ سفید برای NBC News در میان گذاشت.

اودانل به سی‌ان‌ان گفت: «سرگرمی‌های شام ما زمانی موفق‌تر است که هر دو طرف و رسانه ملی را هدف بگیرند. این بخشی از بحث های ما در پشت صحنه در هر مرحله از برنامه ریزی امسال بوده است. این هدف هر سال WHCA است.

ایجاد حس شوخ طبعی بایدن

بایدن در هفته‌های اخیر ترامپ را مورد ضرب و شتم قرار داده است، موهایش را مسخره می‌کند، افت قیمت سهام شرکت رسانه‌های اجتماعی‌اش، و انجیل‌هایش با نام تجاری ترامپ را برای حذف بخشی از پوشش‌هایی که رئیس‌جمهور سابق در جریان محاکمه جنایی‌اش دریافت می‌کند، حذف کرده است. .

بایدن روز پنجشنبه در یک مراسم کمپین در نیویورک به حامیانش گفت: «من فرصتی برای تماشای مراحل دادگاه نداشتم زیرا در مبارزات انتخاباتی شرکت کرده‌ام.

در حالی که بایدن بیشتر و بیشتر از کمدی برای تعقیب ترامپ استفاده می‌کند، سبک پیش‌فرض لفاظی او معمولاً این نیست که به دنبال ضربه‌ای باشد.

یکی از دستیاران سابق گفت: «او بیشتر از اینکه جوک های واقعی گفته باشد از عبارت «جوک نیست، مردم» استفاده کرده است.

هنگامی که زمان ارائه یک سخنرانی کمدی فرا می رسد، وظیفه نوشتن آن معمولاً یک امر گروهی است، با جوک هایی که از بخش های مختلف مدار بایدن ارسال می شود. کاتزنبرگ، به‌ویژه، از بایدن خواست جوک‌های تحقیرآمیز بیشتری در مورد سن خود بنویسد.

کارمندان – حتی آنهایی که فراتر از تیم سخنرانی نویسی هستند – ایده های شوخی ارائه می کنند، که برخی از آنها سخنرانی را می سازند و برخی از آنها پرت می شوند.

بایدن، زمانی که معاون رئیس‌جمهور بود، برای سخنرانی‌های کمدی که در شام سالانه گریدیرون و در دیگر محیط‌های آرام ایراد می‌کرد، از بیرون کمک می‌گرفت. از جمله کسانی که بایدن به آنها روی آورد، جان مکز، نویسنده برتر «نمایش امشب با جی لنو» بود که همچنین برای ده ها مراسم اسکار مطالب مجری نوشته است. یکی از افرادی که در فرآیند زمانی که بایدن معاون رئیس‌جمهور بود، موضوعی را به خاطر آورد که ست مایرز، نویسنده آن زمان در برنامه «شنبه‌شب زنده» بود.

پیامدهای سیاسی شام های قبلی

اگرچه قرار است این شام‌ها جنبه‌های ساده‌ای داشته باشند، بایدن در طول سخنرانی‌های قبلی خود بین خنده‌دار و جدی بودن تغییر جهت داده است و بر پیامدهای سیاسی گسترده‌ای که این رویداد می‌تواند داشته باشد، تأکید می‌کند.

زمانی که ترامپ به عنوان مهمان در ضیافت شام سال 2011 شرکت کرد، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، ستاره واقعی تلویزیون در آن زمان را به سخره گرفت و به تئوری توطئه بی‌اساس و نادرست «تولد» که ترامپ تبلیغ می‌کرد و همچنین زمان خود در «شاگرد» را مسخره کرد.

شما لیل جون یا میت لوف را سرزنش نکردید. شما گری بوسی را اخراج کردید.» اوباما با شوخی درباره تجربه ترامپ در شرایط سخت گفت. و اینها از آن دسته تصمیماتی هستند که مرا در شب بیدار نگه می دارند.

اوباما گفت که این خط به حمله ای که منجر به مرگ اسامه بن لادن می شود، درست قبل از شرکت در شام، چراغ سبز نشان می دهد. بسیاری بر این باورند که رفتار اوباما با ترامپ در ضیافت شام سال 2011 الهام بخش ترامپ برای کاندیداتوری ریاست جمهوری شد. ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود در ضیافت شام شرکت نکرد.

قبل از آخر هفته در پاسخ به این سوال که آیا بایدن منتظر شام است یا از آن می ترسد، یکی از مشاوران ارشد به سی ان ان اصرار داشت که رئیس جمهور از این مراسم لذت می برد زیرا دوست دارد وقت خود را با خبرنگاران بگذراند.

اما مشاور به سرعت اضافه کرد: “من فکر می کنم او هرگز آن را قبول نخواهد کرد.”

این داستان و تیتر با پیشرفت های اضافی به روز شده است.

برای اخبار و خبرنامه های CNN بیشتر، یک حساب کاربری در CNN.com ایجاد کنید

منبع