کمیته اخلاق شکایت علیه سخنگوی میسوری را رد کرد

جفرسون سیتی، مو. (AP) – هیئتی از قانونگذاران روز دوشنبه شکایت اخلاقی علیه دین پلوچر، رئیس مجلس نمایندگان را رد کردند و از یک جمهوری خواه که استدلال می کرد پلوچر از قدرت خود به عنوان رهبر مجلس برای جلوگیری از تحقیقات استفاده کرده بود، شکست خورد.

اعضا با رای 7-2 به رد اتهامات علیه پلوچر برای سوء استفاده از دلارهای مالیات دهندگان، استفاده از نفوذ او برای بستن قرارداد گران قیمت با شرکتی که با کارفرمایش مرتبط است، و انتقام از کارکنانی که شکایت داشتند، رای دادند. یک دموکرات حاضر رای داد.

پلوچر پس از جلسه استماع به خبرنگاران گفت: «از ابتدای این تحقیقات، من بر بی گناهی خود تاکید کرده ام. کمیته اخلاق بالاخره به همان نتیجه ای رسید که در نوامبر به همه پیشنهاد دادم و آنها من را تایید کردند.

پلوچر به عنوان یک جمهوری خواه برای وزیر امور خارجه میسوری نامزد می شود.

هانا کلی، رئیس کمیته اخلاق جمهوری خواه، که توسط پلوچر به این سمت منصوب شد، به دنبال رد پرونده “به دلیل ناتوانی کمیته در پایان دادن به تحقیقات در نتیجه مستقیم مانع تراشی در روند و ارعاب شاهدان توسط پاسخ دهنده” بود.

سایر اعضای کمیته، به رهبری جان بلک، نماینده جمهوری خواه، به حذف الحاقیه کلی از گزارش رسمی رأی دادند. بلک از اظهار نظر در مورد تصمیم خود به خبرنگاران خودداری کرد.

یکی دیگر از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در ماه اکتبر شکایت اخلاقی گسترده‌ای را علیه پلوچر مطرح کرده بود و ادعا می‌کرد که او دلارهای مالیات دهندگان را به‌طور نادرست به عنوان بازپرداخت برای سفرهای کاری که قبلاً با بودجه کمپین خود پرداخت کرده بود، دریافت کرده بود.

پلوچر اعتراف کرد که به اشتباه برای یک پرواز بیزینس کلاس به هاوایی و سایر هزینه‌های سفر کاری بازپرداخت شده است و سوابق نشان می‌دهد که او به مجلس پرداخته است.

پلوچر همچنین با این ادعاها روبرو شد که از نفوذ خود به عنوان سخنران استفاده کرده است تا مجلس نمایندگان را به عقد قرارداد با شرکتی مرتبط با شرکت حقوقی که در آن کار می‌کرد، وادار کند و از کارکنانی که با این پیشنهاد مخالفت کردند، تلافی کرد.

اعضای کمیته اخلاق در 15 آوریل به پیشنهاد مجلس نمایندگان برای ارسال نامه ای به پلوچر در محکومیت رفتار او و دستور استخدام حسابدار، رای منفی دادند.

از آن زمان، وکلای پلوچر کمیته اخلاق را تحت فشار قرار دادند تا پرونده علیه وی بسته شود.

در اقدامی غیرعادی که به نظر می‌رسد قوانین اخلاقی خود تحمیلی مجلس را نقض می‌کند، مایک هندرسون، رئیس جمهوری‌خواه طرفدار تم، هفته گذشته با برنامه‌ریزی جلسه استماع اخلاقی، کمیته را مجبور به تشکیل جلسه کرد.

کلی جلسه استماع را لغو کرد اما در میان فشارهای فزاینده خواستار جلسه روز دوشنبه شد.

تنها کلی و رابرت ساولز، معاون دموکرات، به رد این پرونده رای منفی دادند.

کلی قبل از به تعویق انداختن کمیته گفت: «رای من خودش صحبت می کند.

پیش‌نویس گزارش کمیته که در اوایل ماه جاری منتشر شد و توسط اعضا به تصویب رسید، امتناع وکیل رئیس مجلس از صحبت با بازپرس مستقل، عدم تمایل پلوچر به امضای احضاریه‌های تحقیقاتی و امتناع وی از تایید پرداخت برای بازپرس مستقل را تشریح کرد.

پلوچر بعداً خود را کنار گذاشت و به سخنران اجازه داد تا احضاریه ها را امضا کند.

در گزارشی به کمیته، بازپرس مستقل نوشت که او هرگز با «شاهدان بی‌میل در هیچ تحقیقی در حرفه‌ام» مواجه نشده است.

بث بوگز، بازپرس، در 2 مارس نوشت: «سطح ترس ابراز شده توسط تعدادی از شاهدان احتمالی عامل دلهره‌آوری در تکمیل این تحقیقات است.

روز دوشنبه، کلی تلاش کرد نامه‌ای را بخواند که گفته بود از شخصی دریافت کرده است که تلافی‌جویی را برای شرکت در تحقیقات اخلاقی ثبت کرده است، اما با رای 8-2 ساکت شد.

منبع