حماس ویدئویی از گروگان هرش گلدبرگ پولین منتشر می کند تا ثابت کند که او از جراحات 7 اکتبر جان سالم به در برده است

یادداشت ویراستار: هشدار: این داستان حاوی یک تصویر گرافیکی است.

حماس روز چهارشنبه ویدئویی از هرش گلدبرگ پولین گروگان اسرائیلی-آمریکایی منتشر کرد که اولین مدرکی بود که نشان می‌دهد او از مجروح شدن شدید در حین دستگیری در 7 اکتبر جان سالم به در برده است.

گلدبرگ پولین که در آن زمان 23 سال داشت، در جریان حملات حماس به اسرائیل که بیش از 1200 نفر کشته و بیش از 200 نفر به گروگان گرفته شدند، از جشنواره موسیقی نوا ربوده شد.

او در ویدیوی بدون تاریخ نشان داده شده است که بخشی از بازوی چپش چندین اینچ بالای دستش از دست رفته است.

ویدئویی که در 7 اکتبر فیلم‌برداری شد، گلدبرگ پولین را در حالی که بازویش به شدت مجروح شده بود نشان می‌داد. یک روایت دست اول از یک زن جوان که در زمان حمله حماس با او در پناهگاهی بود، گفت که او به پرتاب نارنجک ها کمک کرد، قبل از اینکه بازویش از آرنج به پایین منفجر شود.

آخرین ویدیو گلدبرگ پولین را نشان می دهد که روی صندلی نشسته و به دوربین می پردازد. او با اشاره گهگاهی با بازوی آسیب دیده خود، خود را شناسایی می کند و تاریخ تولد و نام والدین خود را ذکر می کند.

او می‌گوید که «تقریباً 200 روز است که اینجاست» و پیشنهاد می‌کند که این ویدیو کمی قبل از سه‌شنبه، دویستمین روز جنگ فیلم‌برداری شده است.

بازوی مثله شده هرش گلدبرگ-پولین را می‌توان در عکسی از ویدیو دید، زیرا او به والدینش گفت که آنها را دوست دارد.  - تیپ های قسامبازوی مثله شده هرش گلدبرگ-پولین را می‌توان در عکسی از ویدیو دید، زیرا او به والدینش گفت که آنها را دوست دارد.  - تیپ های قسام

بازوی مثله شده هرش گلدبرگ-پولین را می‌توان در عکسی از ویدیو دید، زیرا او به والدینش گفت که آنها را دوست دارد. – تیپ های قسام

موهای گلدبرگ-پولین در این ویدیو کوتاه شده است که با تعدادی برش از نمای واید تا نمای نزدیک ویرایش شده است.

او از دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل انتقاد می کند، همانطور که دیگر گروگان های اسرائیلی در ویدئوهای تبلیغاتی حماس چنین کرده اند. او که به مدت شش ماه در غزه اسیر بود، تقریباً به طور قطع تحت فشار صحبت می کند.

او به وزرای دولت اسرائیل اشاره می‌کند که با خانواده‌هایشان برای شام تعطیلات می‌نشینند، اشاره‌ای آشکار به عید فصح یهودیان که دوشنبه شب آغاز شد و به طور سنتی با یک شام خانوادگی جشن گرفته می‌شود.

او از خانواده‌اش می‌خواهد که برای او قوی بمانند و با گفتن اینکه امیدوار است توانسته باشد در تعطیلات به آنها آرامش دهد، پایان می‌دهد.

گلدبرگ-پولین یکی از شناخته شده ترین 129 گروگانی است که در غزه باقی مانده اند. بنرها و نقاشی های دیواری در اورشلیم نمایش داده می شود که روی آن نوشته شده است: «هرش را به خانه بیاورید» و والدینش راشل و جاناتان مرتباً با مقامات ارشد آمریکایی در واشنگتن ملاقات می کنند تا پرونده گروگان ها را تحت فشار قرار دهند.

از 129 گروگان 7 اکتبر که هنوز در غزه نگهداری می شوند، دولت اسرائیل معتقد است که 33 نفر کشته شده اند.

راشل گلدبرگ-پلین، که در تصویر در 12 ژانویه 2024 در اینجا نشان داده شده است، یک تکه نوار با شماره ای می پوشد که روزهای گذشته از گروگان گرفتن پسرش را نشان می دهد.  - مایا آلروزو/APراشل گلدبرگ-پلین، که در تصویر در 12 ژانویه 2024 در اینجا نشان داده شده است، یک تکه نوار با شماره ای می پوشد که روزهای گذشته از گروگان گرفتن پسرش را نشان می دهد.  - مایا آلروزو/AP

راشل گلدبرگ-پلین، که در تصویر در 12 ژانویه 2024 در اینجا نشان داده شده است، یک تکه نوار با شماره ای می پوشد که روزهای گذشته از گروگان گرفتن پسرش را نشان می دهد. – مایا آلروزو/AP

انجمن خانواده‌های گروگان‌ها و مفقودان گفت: «ویدئوی ناراحت‌کننده گلدبرگ پولین به عنوان یک فراخوان فوری برای انجام اقدامات سریع و قاطع برای حل این بحران وحشتناک انسانی و تضمین بازگشت امن عزیزانمان است.»

فریاد هرش فریاد جمعی همه گروگان‌هاست – زمان آنها به سرعت در حال اتمام است. هر روز که می گذرد، ترس از دست دادن جان بیگناهان بیشتر می شود.» این گروه در بیانیه ای اعلام کرد.

همه گروگان‌ها باید به خانه بازگردانده شوند – آنهایی که زنده هستند تا روند بازپروری آغاز شود و کسانی که برای دفن آبرومندانه به قتل رسیده‌اند.»

راشل گلدبرگ پولین، مادر هرش، در شش ماه گذشته برای آزادی پسرش مبارزاتی را انجام داده است. او در ماه ژانویه به سی‌ان‌ان گفت که هر روز که از ربوده شدن هرش توسط جنگجویان حماس می‌گذرد، نوار چسبی به چشم می‌زند.

هرش 23 ساله قرار بود به یک سفر دور دنیا که برنامه ریزی کرده بود برود. در 27 دسامبر، زمانی که قرار بود او را ترک کند، مادرش به همراه دوستانش به فرودگاه رفت و برچسب های هرش را به مسافران پروازش داد و از آنها خواست که عکس هایی از مکان هایی که بازدید می کنند ارسال کنند.

این داستان با پیشرفت های بیشتر به روز شده است.

برای اخبار و خبرنامه های CNN بیشتر یک حساب کاربری در CNN.com ایجاد کنید

منبع