قاضی در مورد یک دامدار آریزونا متهم به قتل یک مهاجر غیرمسلح اعلام محاکمه می کند

دادگاه دوشنبه شب تایید کرد که یک قاضی در پرونده جنایی علیه جورج آلن کلی، دامدار 75 ساله آریزونا، متهم به تیراندازی مرگبار به یک مهاجر در ملک خود در نزدیکی مرز ایالات متحده و مکزیک، اعلام محاکمه کرده است.

اعضای هیئت منصفه از بعدازظهر پنجشنبه در حال مذاکره بودند.

کلی در تیراندازی مرگبار 30 ژانویه 2023 به گابریل کوئن-بویتیمه، 48 ساله، مهاجری که در آن سوی مرز در نوگالس، مکزیک زندگی می کرد، به قتل درجه دوم و حمله شدید متهم شد. او اعتراف کرده بود که بی گناه است.

مقامات اجرای قانون گفتند که کوئن-بویتیمیا با گروهی از مهاجران در حال سفر بود که با دیدن ماموران گشت مرزی در منطقه فرار کردند. کوئن-بویتیمیا و یک مهاجر دیگر ظاهراً در حال بازگشت به سمت جنوب مرز بودند که از مزرعه گاو کلی عبور کردند.

در آن زمان بود که دادستان ها ادعا کردند که کلی بی احتیاطی AK-47 خود را از فاصله ای حدود 115 یارد شلیک کرد و به طور مرگباری از پشت کوئن-بویتیمیا ضربه زد.

در طول محاکمه، دادستان ها به اظهارات متناقض کلی که در طول تحقیقات به مقامات اجرای قانون گفته بود اشاره کردند.

عکس: در این عکس پرونده 22 فوریه 2023، جورج آلن کلی برای جلسه مقدماتی خود وارد دادگاه سه می شود، در دادگاه عدالت نوگالس، در نوگالس، آریزونا.  (مارک هنل/ جمهوری آریزونا از طریق شبکه USA Today، FILE)عکس: در این عکس پرونده 22 فوریه 2023، جورج آلن کلی برای جلسه مقدماتی خود در دادگاه عدالت نوگالس در نوگالس، آریزونا وارد دادگاه سه می شود.  (مارک هنل/ جمهوری آریزونا از طریق شبکه USA Today، FILE)

عکس: در این عکس پرونده 22 فوریه 2023، جورج آلن کلی برای جلسه مقدماتی خود در دادگاه عدالت نوگالس در نوگالس، آریزونا وارد دادگاه سه می شود. (مارک هنل/ جمهوری آریزونا از طریق شبکه USA Today، FILE)

به گفته دادستان ها، کلی در ابتدا به جرمی مارسل – یک مامور گشت مرزی که به عنوان رابط مزرعه کار می کرد – گفت که پس از تیراندازی توسط یک گروه پنج نفره مسلح که کوله بر تن داشتند و به سمت جنوب می دویدند، در حال پاسخ به تیراندازی بود.

دادستان ها مدعی شدند که کلی در ابتدا به ماموران اجرای قانون نگفت که اسلحه خود را شلیک کرده است. دادستان ها گفتند که داستان او دقایقی بعد تغییر کرد، زمانی که او به مقامات اجرای قانون گفت که یک گروه حدوداً 10-15 نفری مسلح به تفنگ های سبک AR بودند.

مقامات می گویند Cuen-Buitimea غیرمسلح بود و نتوانستند شواهدی مبنی بر شلیک یک سلاح دیگر پیدا کنند.

بیشتر: برخورد مهاجران در امتداد مرز جنوب غربی به بالاترین حد خود یعنی 302000 رسیده است

«وقتی دو مهاجر غیرمسلح را می‌بینید که به سمت جنوب از دو خط حصار راه می‌روند و AK-47 خود را برمی‌دارید، بیرون می‌روید و حرفی نمی‌زنید، آن را به سمت آنها نشانه می‌گیرید و تیراندازی می‌کنید، آیا این همان کاری است که یک فرد معقول در آنجا انجام می‌دهد. آن وضعیت؟” دادستان مایک جت در جلسه پایانی خود از هیئت منصفه پرسید. “پاسخ باید منفی باشد.”

وکلای کلی تلاش کردند تا در گزارش دادستان از این حادثه سوراخ هایی ایجاد کنند و مقامات مجری قانون را به عدم پیروی از دیگر سرنخ ها متهم کردند که می توانست موکل خود را از هرگونه تخلف پاک کند. آنها همچنین مجریان قانون را متهم کردند که به دروغ ادعا کردند که کلی به تیراندازی به چندین نفر اعتراف کرده است.

برنا لارکین، وکیل مدافع، گفت: “این درست نبود، آلن هرگز این را نگفته بود. مجریان قانون گوش نمی کردند و اهمیتی نمی دادند، آنها قبلاً به این نتیجه رسیده بودند که او مجرم است.”

دفاع ادعا کرد که کلی از خود و همسرش محافظت می‌کرد و فقط چندین یارد بالاتر از گروه شلیک کرد.

مقامات نتوانستند گلوله ای را که به کوئن-بویتیمیا اصابت کرده بود پیدا کنند. مدافعان مدعی شدند که او توسط یکی دیگر از اعضای گروه مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

کارآگاه اصلی خورخه آینزا در طول دادگاه شهادت داد و به وکلای کلی گفت که معتقد است کلی به کوئن-بویتیمیا شلیک کرده است.

وی گفت: “هیچ گلوله دیگری در این مورد وجود ندارد. قربانی از یک تفنگ پرقدرت، یک تفنگ AK-47 با مسیر مستقیم از محل سکونت آقای کلی آسیب جدی دید.”

در طول محاکمه، هیئت منصفه از مزرعه ی کلی بازدید کردند. بازرسان گفتند که مجموعاً 9 گلوله در خارج از خانه او پیدا کردند که با الگوی شلیک گلوله‌های شلیک شده به سمت کوئن-بویتیما مطابقت داشت.

اعضای هیئت منصفه همچنین شهادت دانیل رامیرز، مهاجری را شنیدند که گفت با کوئن-بویتیمآ بوده است و او مدعی شد که قفسه سینه او را گرفته و قبل از مرگ گفت: “من ضربه خوردم”.

رامیرز شهادت داد که آنها به ایالات متحده قاچاق می شدند و مواد مخدر قاچاق نمی کردند. رامیرز در یک مورد قبلی اعتراف کرد که برای کاهش هزینه ای که به قاچاقچیان بدهکار بود تا او را از مرز عبور دهد، ماری جوانا را قاچاق کرده است.

بیشتر: دادگاه عالی قانون سختگیرانه مهاجرت تگزاس را قبل از صدور حکم متوقف کرد

کلی به حمله شدید علیه رامیرز متهم شد.

دادستان‌ها همچنین پیام‌هایی را به اعضای هیئت منصفه نشان دادند که گفته می‌شد توسط کلی ارسال شده بود، که دادستان ادعا کرد وضعیت روحی او را در هفته‌های قبل از تیراندازی نشان می‌داد.

در یکی از پیام‌های متنی آمده بود: «با کارتل مواد مخدر. AK GTN خیلی کار می‌کند».

اسناد دادگاه که توسط ABC News به دست آمده بود، مبادله پیام متنی دیگری را بین کلی و یکی از دوستانش در 23 نوامبر 2022 نشان می داد. دوست از کلی پرسید که برنامه او برای روز شکرگزاری چیست.

“گشت بان مرزی 4 U شمالی ها!” کلی گفت.

دوست پاسخ داد: مستقیم شلیک کن.

“یا به دورهای زیادی شلیک کنید!” کلی جواب داد

قاضی در مورد یک دامدار آریزونا متهم به قتل یک مهاجر غیرمسلح اعلام محاکمه کرد که در ابتدا در abcnews.go.com ظاهر شد.

منبع