یکی از فرماندهان هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی گفت که نیروهای روسی در آغاز جنگ دور هم خواهند نشست و مورد اصابت گلوله قرار خواهند گرفت، اما از اشتباهات خود درس گرفته اند.

پنتاگون در ماه نوامبر اعلام کرد روسیه همچنین احتمالاً نیمی از تانک‌های اصلی جنگی خود را که در اوکراین مستقر بودند از دست داده است.

او به گزارشگر مستقل، استفان ویچرت گفت که آنها در پوشاندن و ماندن در موقعیت های خود شکست خواهند خورد.

  • وی افزود، اما نیروهای مسکو اکنون بیشتر حرکت می کنند و به نظر می رسد از اشتباهات خود درس گرفته اند.

  • ایالات متحده در ماه جولای تخمین زد که بین 60000 تا 80000 سرباز روسی در ماه های اول جنگ کشته یا زخمی شدند.

    اما پترو به وایچرت گفت که متوجه شده است که نیروهای روسی – به ویژه تانک ها – با ادامه جنگ بیشتر حرکت می کنند.

    اتحادیه اروپا در ماه مارس اعلام کرد که طی سال آینده یک میلیون گلوله مهمات را به اوکراین تحویل خواهد داد، در حالی که دولت بایدن قول داده 200000 گلوله توپ، موشک و تانک را به کیف ارائه کند.

    با افزایش تلفات مسکو، کرملین شروع به فرستادن سربازان غیرآموزش دیده به خط مقدم به عنوان جایگزین کرد و این امر باعث تشدید تعداد کشته شدگان شد. یکی از مقامات آمریکایی در ژانویه اشاره کرد که به نظر می رسد روسیه به این استراتژی شکست خورده پایبند است.

    یک سرباز اوکراینی گفت که سربازان روسی اغلب در آغاز جنگ خود را به اهدافی آسان تبدیل کردند.

  • ویچرت گزارش داد که اکنون، نیروهای اوکراینی در خط مقدم می گویند که مهمات آنها به طرز خطرناکی کم شده است. وایچرت نوشت، واحد پترو یک اسلحه ضد تانک را مشاهده کرد، اما واحد توپخانه اوکراینی پاسخگو فقط یک گلوله شلیک کرد که معمولاً شش گلوله برای ارسال یک هدف مورد نیاز بود.

    رهبر یک واحد هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی گفت که نیروهای روسی در آغاز جنگ خود را به اهداف آسانی تبدیل کردند اما از آن زمان از اشتباهات خود درس گرفته اند.

    ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در ماه فوریه هشدار داد که اوکراین در حال خرج کردن مهمات خود “بسیار بیشتر” از میزان تولید غرب است.

    سرجوخه اوکراینی که فقط با نام پترو شناخته می شود، گفت روس ها اغلب در مراحل اولیه تهاجم نتوانستند تحت پوشش قرار گیرند و از مواضع خود عقب نشینی نمی کردند. او با استفان ویچرت، روزنامه‌نگار آزاد که ماه گذشته در نزدیکی خط مقدم دیلی بیست گزارش می‌کرد، صحبت کرد.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    ناظران غربی گفته‌اند که ماه‌های اولیه جنگ نقص‌های شدیدی را در استراتژی زمان جنگ مسکو آشکار کرد. مؤسسه Royal United Services، یک اندیشکده دفاعی بریتانیا، در ماه نوامبر نوشت، بین فوریه و ژوئیه 2022، روسیه فاقد رهبران خردسال شایسته در زمین بود که بتوانند به طور مؤثر واحدهای خود را فرماندهی کنند. این اندیشکده افزود: تشکیلات جنگی و سیستم های هدف گیری آنها به این معنی بود که نیروهای روسی اغلب در برابر آتش دوستانه آسیب پذیر بودند.

    گروهبانی به نام اولگ به ویچرت گفت: «بزرگترین مشکل ما این است که گلوله های توپمان تمام شده است.

    سرجوخه که نقش اصلی اش شناسایی توپخانه یا تانک های روسی است، گفت: “آنها خود را وفق می دهند. آنها شروع به فکر کردن در مورد اینکه چگونه بهتر بجنگند. آنها از مشکلات و اشتباهات خود درس می گیرند.”

    یکی از سربازان گردان تهاجمی 24 جداگانه، به نام آیدار، در 09 آوریل 2023، در استان دونتسک، اوکراین با هواپیماهای بدون سرنشین آموزش می بیند.Diego Herrera Carcedo/Anadolu Agency از طریق گتی ایماژ