دیسانتیس به واشنگتن رفت و خوب پیش نرفت

در واشنگتن، دیسانتیس با اتاقی مملو از مربا در بنیاد هریتیج صحبت کرد، جایی که کارکنان کنگره و خانواده با اعضا در آنجا حضور داشتند.

در حالی که او روز سه‌شنبه برای نشان دادن قدرت با تشکیلات واشنگتن به پایتخت کشور سفر می‌کرد – و حتی قبل از اینکه پا به منطقه بگذارد – چند تن از اعضای هیئت کنگره ایالت او در عوض از پیشنهاد بازگشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق به کاخ سفید حمایت کردند.

لانگ ول که گروه‌های کانونی را اداره می‌کند و The Bulwark را منتشر می‌کند، افزود: «دیسانتیس در دی‌سی است تا سعی کند برخی از تأییدیه‌ها را برای خود قفل کند، زیرا هر بار که ترامپ تأیید دیگری را انتخاب می‌کند، یک چرخه خبری کامل از آن دریافت می‌کند». دیسانتیس در پرتگاه ترامپ به نظر اجتناب ناپذیر است.

آن شخص اضافه کرد: «امروز رستگاری، فردا DeSantis».

برخی از اهداکنندگان و حامیان شروع به نگرانی در مورد دوام DeSantis کرده اند. آنها نگران قدرت ظاهری ترامپ هستند که با واکنش شدید به کیفرخواست دادستان منطقه منهتن تقویت شده است. و در یک نمونه غیرمعمول، توماس پیترفی، اهداکننده ارشد جمهوری خواه به فایننشال تایمز گفت که به دلیل «موضع او در مورد سقط جنین و ممنوعیت کتاب»، از حمایت پولی از پیشنهاد دیسانتیس خودداری می کند.

“[DeSantis] اکنون نسبت به چند ماه پیش در موقعیت بسیار ضعیف تری قرار دارد. سارا لانگول، یک استراتژیست جمهوری خواه میانه رو گفت: ترامپ در موقعیت بسیار قوی تری قرار دارد. دیسانتیس، او گفت، “چند هفته سختی را پشت سر گذاشته است.”

در یک مورد دیگر، لنس گودن، نماینده جمهوریخواه تگزاس، روز سه شنبه بیانیه ای صادر کرد و اشاره کرد که با دیسانتیس “دیدار مثبت” داشته است اما همچنان از ترامپ حمایت می کند.

گری فاین اوت و الی موتنیک در این گزارش مشارکت داشتند.





منبع

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا برای کنترل بودن ارزش قائل است. دیسانتیس، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در حال از دست دادن آن است.

یکی از PAC که از او حمایت می‌کند، آگهی خود را منتشر کرده است که در آن کلیپی از او نشان می‌دهد که وعده می‌دهد برنامه‌های استحقاق را دست نخورده نگه می‌دارد و آن را با ویدیوی دیگری از ترامپ که نشان می‌دهد در نظر دارد آن‌ها را کاهش دهد، در تضاد قرار می‌دهد.

در همان زمان، PAC حامی ترامپ با تبلیغی به روی آنتن رفت که ادعا می‌کرد DeSantis امنیت اجتماعی و Medicaid را کاهش می‌دهد – در حالی که او را به خاطر اینکه یک بار با انگشتانش پودینگ شکلاتی خورده است مورد تمسخر قرار می‌دهد. (دیسانتیس ماه گذشته در مصاحبه ای با پیرز مورگان، خندید و گفت که به یاد نمی آورد و آن را مزخرف خواند.)

این حرکت فقط یک ضربه مالی نیست. این استدلال دسانتیس را که فقط «بیدار» دموکرات‌ها با حمایت او از قانونی که کتاب‌های پرچم‌دار را از قفسه‌های کتابخانه‌های مدارس حذف می‌کند تا زمانی که کتاب ممنوع یا مناسب تشخیص داده شود، نگران هستند را تضعیف می‌کند.

سه جمهوری‌خواه فلوریدا در این هفته به چهار تن از همکاران خود در حمایت از ترامپ پیوستند: «گرگ استوب»، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، دوشنبه شب در «نیوزمکس»، نماینده جان رادرفورد، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را اعلام کرد. حمایت خود را توییت کرد سه شنبه بعد از ظهر و نماینده برایان ماست به CNN گفت او با ترامپ خواهد بود. او بعداً حمایت خود از پولیتیکو را تأیید کرد و افزود که ممکن است ریاست کمیته ای متشکل از کهنه سربازان حامی رئیس جمهور سابق را بر عهده بگیرد.

بسیاری از قانونگذاران آماده حمایت از DeSantis نبودند، اما نسبت به پلت فرم و سابقه او ابراز کنجکاوی کردند. حتی زمانی که معترضان در بیرون شعار می‌دادند، دیسانتیس با حضور گسترده مردمی روبرو شد.

این آخرین نشانه از درخشش زودهنگام نامزدی بود که در ابتدا توسط جمهوری‌خواهانی که نمی‌خواستند ترامپ نامزد حزبشان در سال 2024 باشد، اعلام شده بود – و شواهد بیشتری از کیفرخواست ترامپ برای تقویت جایگاه او در عرصه حزب جمهوری‌خواه.

«او شبیه یک فرماندار است. او ماه‌ها پیش به اوج خود رسید. من فکر نمی‌کنم تا زمانی که ما از آن عبور نکنیم، حزب به جلو حرکت می‌کند [Trump’s] شانس بازگشت راه رسیدن به DeSantis 2028 از ترامپ 2024 می گذرد.

او از بسیاری جهات حتی از ترامپ هم پیشتاز بود. مارک گرول، یکی از اعضای جمهوری خواه ویسکانسین، که معتقد است دیسانتیس همچنان «یک رقیب بسیار قوی» است، گفت: او کمی در مورد اینکه چگونه می‌تواند به بهترین شکل از عهده آن برآید، مشکل داشت.

با این حال، چندین استراتژیست جمهوری خواه که از ترامپ انتقاد کرده اند، نسبت به چشم انداز دیسانتیس ابراز نگرانی می کنند. میانگین نظرسنجی FiveThirtyEight نشان می‌دهد که او با 23 امتیاز از ترامپ عقب‌تر است، اما همچنان از سایرین در این زمینه بسیار پیشی می‌گیرد.

اگر دیسانتیس برای دریافت درمان ستاره ای در واشنگتن تلاش می کرد، در ایالت زادگاهش نیز برای او کاملاً راحت نبود. مبارزه طولانی مدت او با دیزنی، انتقادهای جدیدی را از سوی جمهوری خواهان دیگر – از جمله کریس سونونو، فرماندار نیوهمپشایر و نیوجرسی سابق، به دنبال داشت. فرماندار کریس کریستی.

PAC هرگز عقب نشینی نکنید، روز سه شنبه با اعلام حمایت از نماینده لورل لی (R-Fla.) که به عنوان وزیر امور خارجه او کار کرده بود، به دنبال رقابت با ترامپ برای حمایت از فلوریدا بود. لی در بیانیه‌اش به «شخصیت» و «تعهد به اصول محافظه‌کارانه» اشاره کرد و سپس بر آنچه انتظار می‌رود تقابل اصلی دیسانتیس با ترامپ باشد، اشاره کرد: «ران دیسانتیس برای آنچه مهم است می‌جنگد و زمانی که مهم‌تر است پیروز می‌شود».

جان کرتیس نماینده جمهوری خواه از یوتا گفت: “من می خواهم یک انتخابات مقدماتی واقعا قوی ببینم. فکر می کنم برای حزب جمهوری خواه خوب است که یک بحث واقعا قوی در مورد مسائل داشته باشد.” و من دوست دارم ببینم که آیا این نیکی هیلی یا ران دیسانتیس یا برخی از افراد دیگری هستند که ممکن است نامزد شوند و اعلام نکرده‌اند… برخی از نامزدهای بالقوه جمهوری‌خواه ریاست جمهوری وجود دارند. من می‌روم هر کدام را ببینم.»

سخنگوی DeSantis به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد، اما متحدان او شروع به عقب نشینی کرده اند.

در حالی که دیسانتیس از رقابت خارج می شود – او در حال برنامه ریزی برای ورود پس از پایان جلسه قانونگذاری فلوریدا در هفته های آینده است – ترامپ شروع به تثبیت حمایت کرده است. رئیس‌جمهور سابق و PAC که او را تقویت می‌کنند، از زمان برای ضربه زدن به فرماندار فلوریدا استفاده می‌کنند.