مهاجم سیدنی معلمی بود که به اسکورت مرد تبدیل شده بود

مردی که شش نفر را در یک مرکز خرید شلوغ به قتل رساند، معلمی بود که به اسکورت مرد تبدیل شده بود و مقامات او را به دلیل رفتارهای نگران کننده قبلی از جمله علاقه غیرمعمول به چاقو می شناختند.

مهاجم به نام جوئل کوچی، یک مرد 40 ساله شناسایی شده است که پس از حرکت از کوئینزلند به سیدنی که روز شنبه در آنجا به ضرب گلوله کشته شد، در حال خوابیدن بود.

در بیانیه ای که روز یکشنبه منتشر شد، والدین او اندرو و میشل، اقدامات پسرشان را “واقعاً وحشتناک” توصیف کردند.

آنها گفتند: «ما کاملاً از وقایع آسیب زا که دیروز در سیدنی رخ داد، ویران شده‌ایم».

«افکار و دعای ما با خانواده‌ها و دوستان قربانیان و کسانی است که در حال حاضر تحت درمان هستند.

ما با نیروی پلیس نیوساوت ولز و سرویس پلیس کوئینزلند در تماس هستیم و هیچ مشکلی با افسر پلیسی که پسرمان را تیراندازی کرد نداریم، زیرا او فقط وظیفه خود را برای محافظت از دیگران انجام می‌داد و امیدواریم که او به خوبی با او کنار بیاید.»

اشلی گوداشلی گود

اشلی گود نوزادش را پس از ضربات چاقو به اطرافیان سپرد – جزوه خوب خانواده

بازرس امی اسکات پس از آن که کوچی را با چاقویی که قبلاً برای زخمی کردن 17 نفر در داخل وستفیلد در باندی جانکشن از آن استفاده کرده بود – از جمله یک دختر بچه که توسط مادرش دکتر اشلی گود تحت فشار قرار می گرفت، به او شلیک کرد.

دکتر گود، یک استئوپات که خانواده‌اش از او به‌عنوان «انسان فوق‌العاده» یاد می‌کردند شنبه شب در بیمارستان درگذشت. دخترش روز یکشنبه پس از انجام عمل جراحی در بیمارستان بستری شد.

پنج قربانی دیگر – چهار زن و یک محافظ مرد – در داخل مرکز خرید کشته شدند.

آنها شامل معمار جید یانگ، 47 ساله، و داون سینگلتون، 25 ساله، که به عنوان دستیار تجارت الکترونیک کار می کرد، و دختر تاجر میلیونر جان سینگلتون، هستند.

فراز طاهر، 30 ساله، اهل پاکستان، در اولین شیفت خود در وستفیلد بود که با ضربات چاقو کشته شد.

‌خانواده کوچی پس از دیدن فیلم‌های خبری از مهاجم با پلیس تماس گرفتند که پلیس می‌گوید فقط گهگاه به مادرش پیامک می‌فرستد و در مورد اینکه کجاست به‌روزرسانی می‌کند.

سحر سینگلتونسحر سینگلتون

داون سینگلتون در حال خرید لوازم آرایش برای عروسی خود بود – UNPIXS

در حالی که استرالیایی‌ها از این مرگ‌ها دور می‌شدند، سؤالات به انگیزه‌های مرد و تعاملات گذشته با مقامات و روانپزشکان تبدیل شد.‌

آنتونی کوک، دستیار کمیسر پلیس نیو ساوت ولز، گفت: «هنوز هیچ اطلاعاتی که دریافت کرده‌ایم، هیچ مدرکی که پیدا کرده‌ایم، هیچ اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده‌ایم- وجود ندارد که نشان دهد این موضوع باعث شده است. با هر انگیزه، ایدئولوژی یا هر چیز دیگری.»

کوچی سابقه کیفری نداشت. اما او برای پلیس و سازمان های بهداشتی دولتی شناخته شده بود، زیرا از زمانی که در سن 17 سالگی اسکیزوفرنی تشخیص داده شد، رفتارهای نگران کننده داشت.

راجر لو، دستیار کمیسر پلیس کوئینزلند، گفت که افسران در آن ایالت آخرین بار تعامل با کوچی را در جریان بازرسی خیابانی در ساحل طلایی در دسامبر ثبت کردند.

در یک حادثه جداگانه، ماموران در سال 2023 به دلیل اختلاف او با خانواده اش به خانه او فراخوانده شدند. روزنامه Courier Mail گزارش داد که کوچی چاقوهایی در اختیار داشت و ادعا می‌کرد که خانواده‌اش با تلاش برای بردن آنها از او سوء استفاده کرده‌اند.

جوئل کوچیجوئل کوچی

جوئل کوچی به موج سواری، نجوم، هنر و سلاح ابراز علاقه کرده بود

مردی که صاحب یک تجارت چاقو تیز کردن است، گفت که حدود سه سال پیش کوچی از این شرکت خواسته بود تا دو «چاقوی روزمره» او را تیز کنند.

مالک به گاردین گفت: «که به نظرم عجیب بود. “او آشپز یا قصاب نبود.”

پست‌های رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که کاوشی سعی کرد با افرادی که دوست دارند با اسلحه شلیک کنند، ملاقات‌هایی ترتیب دهد. کوچی که بیکار بود و بین هاستل ها سرگردان بود، به وب سایت های سکس آنلاین روی آورد تا خدمات خود را به عنوان یک اسکورت مرد تبلیغ کند.

اما هیچ یک از فعالیت‌های آنلاین اخیر او زنگ خطر را نزد مقامات به صدا در نیاورد. در یک گروه کوله‌پشتی، او از همسفران خواست تا در یک سفر جاده‌ای برای کاوش در نیو ساوت ولز به او بپیوندند.

در ماه آوریل او تماسی برقرار کرد تا در ساحل معروف بوندی به موج سواری برود.

روز شنبه در بوندی بود که کوچی ساعت 10 صبح برای خوردن آخرین وعده غذایی خود در یک رستوران ویتنامی ایستاد.

اما کارکنان گزارش دادند که “گیج” به نظر می رسید و پولی برای پرداخت نداشت. او در ظهر برگشت تا یک کاری قرمز با برنج بخرد.

تا ساعت 3:30 بعد از ظهر او چاقویی را از کوله پشتی خود بیرون آورد و یکی از ویرانگرترین جنایات تاریخ اخیر استرالیا را مرتکب شد.

با روزنامه نگاری بریتانیایی برنده جوایز، افق دید خود را گسترش دهید. تلگراف را به مدت 3 ماه با دسترسی نامحدود به وب سایت برنده جایزه، برنامه انحصاری، پیشنهادهای صرفه جویی در پول و موارد دیگر، رایگان امتحان کنید.

منبع