جانسون نشان می‌دهد که با وجود افزایش فشار، اعضای سنا را روی زمین نمی‌گذارد

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روز یکشنبه به رغم فشار فزاینده دموکرات‌ها و برخی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه برای انجام این کار پس از حمله تلافی‌جویانه ایران، اشاره نکرد که بسته الحاقی را که سنا در مورد کمک‌های خارجی به تصویب رسانده است، در این هفته مطرح خواهد کرد. علیه اسرائیل

جانسون در طی مصاحبه ای در فاکس نیوز با عنوان “Sunday Morning Futures” اشاره کرد که اعضای مجلس در حال جمع آوری جزئیات برای بسته جدید هستند.

او گفت: «ما در این هفته دوباره تلاش خواهیم کرد و جزئیات آن بسته در حال حاضر در حال جمع‌آوری است. “ما در حال بررسی گزینه ها و همه این مسائل تکمیلی هستیم.”

مجلس نمایندگان در ابتدا چند روز پس از انتخاب جانسون به عنوان رئیس مجلس در ماه اکتبر، بسته حمایتی خود را به رهبری حزب جمهوری خواه به تصویب رساند. این بسته که شامل کمک 14.3 میلیارد دلاری به اسرائیل و کاهش بودجه IRS بود، پس از ورود به سنا و به رهبری دموکرات ها مرده تلقی شد. رئیس جمهور جو بایدن قول داد که آن را وتو کند.

سپس، در ماه فوریه، مجلس نمایندگان در تصویب یک لایحه مستقل کمک به اسرائیل بدون آن کاهش IRS شکست خورد و بسیاری از جمهوری خواهان با رای دادن به دموکرات ها برای شکست این تلاش ها رای دادند.

در همان ماه، سنا بسته 95 میلیارد دلاری امنیت ملی را تصویب کرد که شامل کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان بود، اما جانسون پس از کشتن یک تلاش دو حزبی در سنا برای رسیدگی به امنیت در مرز ایالات متحده و مکزیک، این توافق را رد کرد. و تحت فشار تندروهای جمهوری خواه که به او هشدار داده اند که مرتبط کردن کمک های اوکراین به این لایحه می تواند برای ریاست جمهوری او مضر باشد، جانسون هنوز پس از ماه ها کمک به این کشور شهر جنگی را مطرح نکرده است.

روز یکشنبه، چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، به خبرنگاران گفت که “بهترین” راه برای کمک به اسرائیل این است که “تکمیلی در این هفته تصویب شود.”

او در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر نیویورک پس از تماس تلفنی بین بایدن و چهار رهبر کنگره، از جمله جانسون، افزود: «من از جانسون خواسته‌ام که این کار را انجام دهد». در تماس تلفنی بین همه رهبران اتفاق نظر وجود داشت که ما باید به اسرائیل و اوکراین کمک کنیم، و اکنون امیدواریم بتوانیم آن را حل کنیم و هفته آینده این کار را انجام دهیم.

به گفته یکی از دستیاران شومر، این تماس شامل بایدن، جانسون، شومر، میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، و حکیم جفریس، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان بود. یک منبع آگاه در دولت گفت، بایدن بر فوریت تصویب بسته کمک خارجی برای اسرائیل و اوکراین تاکید کرد و از جانسون فشار آورد تا آن را در اوایل این هفته برای رای گیری مطرح کند، اما مشخص نیست که آیا رئیس مجلس این کار را انجام خواهد داد یا خیر.

روز یکشنبه در پاسخ به این سوال که آیا ایده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مبنی بر تبدیل کمک به اوکراین را به وام بررسی می‌کند، جانسون از دیدار خود با ترامپ در روز جمعه در مارآ لاگو حمایت کرد و گفت که آنها “100٪ در مورد این موارد بزرگ در دستور کار متحد هستند.”

او گفت: «وقتی در مورد کمک به اوکراین صحبت می‌کنید، او مفهوم اجاره وام را معرفی کرده است، که به نظر من بسیار مهم است، اجماع زیادی دارد. حمایت از مقاومت اوکراین نیز از جمله ایده هایی است که او فکر می کند می تواند به اجماع برسد.

او گفت: «و این چیزی است که ما روی آن کار کرده‌ایم. ما بسته‌مان را می‌فرستیم، چیزی را جمع می‌کنیم و به سنا می‌فرستیم و این تعهدات را کامل می‌کنیم.»

مک‌کانل، ایالت کی، روز شنبه از کنگره خواست بسته کمک‌های نظامی تکمیلی را که ماه‌ها متوقف شده بود، تصویب کند. مک کانل گفت که ایالات متحده باید در کنار اسرائیل بایستد پس از اینکه ایران حملات تلافی جویانه ای را علیه این کشور در پاسخ به بمباران ساختمان کنسولگری اسرائیل در سوریه که منجر به کشته شدن دو تن از رهبران ارشد نظامی تهران شد، انجام داد.

ما نمی‌توانیم بدون نشان دادن عزم و سرمایه‌گذاری جدی روی قدرت آمریکا، به جلوگیری از درگیری امیدوار باشیم. فرمانده کل قوا و کنگره باید بدون تأخیر وظایف اساسی خود را انجام دهند.» او درباره بسته کمک به اوکراین و اسرائیل گفت. پیامدهای شکست واضح، ویرانگر و قابل اجتناب است.»

مایک ترنر، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان، از ایالت اوهایو، روز یکشنبه گفت که انتظار دارد مجلس این هفته بسته کمک‌های نظامی تکمیلی برای اوکراین، اسرائیل و تایوان را با «حمایت قاطع» تصویب کند.

او در مصاحبه ای با ان بی سی نیوز گفت: «اوکراین در حال از دست دادن توانایی دفاع از خود است و ایالات متحده باید گام بردارد و تسلیحات مورد نیاز اوکراین را فراهم کند.»

او افزود: «من فکر می‌کنم در این هفته شاهد حمایت قاطع از آن در مجلس خواهیم بود».

سناتور مارکو روبیو، نائب رئیس کمیته اطلاعات سنا، گفت که امیدوار است ایالات متحده بتواند به اوکراین کمک کند و امنیت در مرز را تامین کند.

من برای کمک به اوکراین آماده ام، اما می خواهم ببینم که ما با مرزهای جنوبی برخورد کنیم. و این مذاکره بود، این صحبت بود، این توافق بود. این چیزی است که قرار بود اتفاق بیفتد و این اتفاق نیفتاد. وی افزود: «آنچه که آنها به ذهنشان خطور کرد، در مورد مرزها غیرقابل قبول بود، اما من همچنان حامی کمک به اوکراین هستم. اما من یک حامی بزرگ و حتی بزرگتر از کمک به آمریکا به عنوان یک سناتور آمریکایی هستم. و بنابراین امیدوارم این دو اتفاق بیفتد.»

جانسون که قول تصویب کمک‌های جدید به اوکراین را داده است، مورد توجه اعضای اکثریت اندک جمهوری‌خواه قرار گرفته است. تندروهای حزب جمهوری خواه مانند مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری خواه، از جانسون انتقاد کرده اند و استدلال می کنند که بودجه بهتر است در جای دیگری تخصیص داده شود.

گرین که برای برکناری جانسون “پیشنهاد تخلیه” ارائه کرده است اما به رای برکناری او عمل نکرده است، استدلال کرده است که کنگره باید توجه خود را معطوف کند و بودجه را به جای اوکراین به مرز جنوبی اختصاص دهد.

مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از تگزاس، روز یکشنبه اظهار داشت که ترامپ “نفوذ فوق العاده ای” بر کنفرانس حزب جمهوری خواه دارد و فکر می کند که جانسون به مار-آلاگو رفت تا با نامزد احتمالی جمهوری خواه ریاست جمهوری در مورد بسته کمکی اوکراین صحبت کند. و برای جلب موافقت او که برنامه وام برای کمک مستقیم دولت «قابل قبول» است.

مک کال در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس «Face the Nation» گفت: «اولین بسته کمک‌های مرگ‌باری که تا به حال به اوکراین رفت و من آن را امضا کردم، 300 میلیون دلار، از سوی دولت ترامپ دریافت کرد. او گفت: «آنها نمی خواهند ببینند که ما در اوکراین مانند افغانستان شکست می خوریم. عواقب آن بلندمدت است – آمریکای ضعیف‌تر، نه قوی‌تر. فکر نمی کنم ترامپ بخواهد مالک آن باشد. فکر می‌کنم او می‌خواهد به ما کمک کند تا به نقطه‌ای برسیم که بتواند کار را تمام کند.»

سناتور جی. جنگ علیه حماس

او روز یکشنبه در مصاحبه ای با شبکه سی ان ان با عنوان “وضعیت اتحادیه” گفت: “من فکر می کنم ما باید تمرکز کنیم – فکر می کنم اسرائیل متحد بسیار نزدیک تری است، منافع امنیت ملی آمریکا بسیار مهم تر است.” و البته ما باید روی خودمان تمرکز کنیم. این به معنای تشویق اوکراینی‌ها به اتخاذ یک استراتژی دفاعی است.»

او افزود: «این واقعاً مهم است، زیرا شما تماس‌های زیادی در سرتاسر واشنگتن دی سی خواهید شنید که ما اکنون باید تکمیلی را بگذرانیم». اما اگر مکمل اوکراین و اسرائیل را بگذرانیم و هزاران سلاح مورد نیاز اسرائیلی ها را به اوکراین بفرستیم، در واقع به نام کمک به آنها، اسرائیل را تضعیف می کنیم.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع