پیوند ترامپ با جمهوری‌خواه پس از پیروزی‌های اولیه، جستجوی FBI عمیق‌تر می‌شود

یکی از آگهی‌ها شهادت کنگره از چنی، جمهوری‌خواه وایومینگ را نشان می‌دهد که علناً اعلام کرده است که ترامپ هرگز نباید دوباره منصب دولتی داشته باشد.

در همین حال، چندین جمهوری‌خواه با جاه‌طلبی‌های کاخ سفید در حال حرکت با برنامه‌های شلوغ سفر هستند که آنها را به ایالت‌های مهم سیاسی می‌برد، جایی که می‌توانند از نامزدهای انتخابات امسال حمایت کنند و روابط خود را تا سال 2024 ایجاد کنند.

از جنبه حقوقی، جستجوی FBI بخشی از تحقیقات در مورد اینکه آیا رئیس جمهور سابق سوابق طبقه بندی شده را از کاخ سفید به محل اقامت خود در فلوریدا برده است یا خیر بود. در حالی که جمهوری خواهان پشت سر ترامپ جمع شده اند، حقایق بسیار کمی در مورد این پرونده به صورت علنی منتشر شده است. وکلای ترامپ تاکنون از انتشار جزئیات حکم بازرسی خودداری کرده اند.

درگیری های قانونی ترامپ در بهترین حالت برای نامزدهای جمهوری خواه حواس پرتی را نشان می دهد که ترجیح می دهند بر رهبری جو بایدن، تورم بالا و مشکلات مهاجرت تمرکز کنند تا به دادگاه کمک کنند رای دهندگان و مستقلین را در انتخابات عمومی میانه رو کنند.

و روز چهارشنبه، ترامپ در حالی که روز چهارشنبه در تحقیقات مدنی طولانی مدت دادستان کل نیویورک در مورد معاملات تجاری خود شهادت داد، از حمایت متمم پنجم خود در برابر خود اتهامی استفاده کرد.

و این فقط این هفته بود.

در کانکتیکات، ایالتی که خانواده بوش و محافظه کاری دلسوزانه آن را راه اندازی کرد، یک رقیب سرسخت سنا که دروغ های انتخاباتی ترامپ را تبلیغ کرد، نامزد مورد تایید حزب جمهوری خواه ایالت را ناراحت کرد. در همین حال در واشنگتن، جمهوری خواهان از میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا گرفته تا مارجوری تیلور گرین، نماینده تئوری توطئه، از ترامپ در برابر جستجوی بی سابقه FBI دفاع کردند.

اما حتی قبل از حضور اف‌بی‌آی در مار-آلاگو، ترامپ در تلاش‌های پس از ریاست‌جمهوری خود برای شکل‌دهی به حزب جمهوری‌خواه شتاب بیشتری می‌گرفت. در مجموع، نزدیک به 180 نامزد مورد حمایت ترامپ از ماه می در انتخابات مقدماتی خود پیروز شده‌اند در حالی که کمتر از 20 نفر شکست خورده‌اند.

منتقدان ترامپ در هر دو حزب آماده و می‌خواهند کاستی‌های ترامپ – و رابطه او با نامزدهای میان‌دوره‌ای – را برجسته کنند، زیرا رای‌دهندگان بیشتری در پاییز امسال به سیاست توجه می‌کنند.

جیمی هریسون، رئیس کمیته ملی دموکرات، در مصاحبه ای گفت: “این حزب جمهوری خواه دونالد ترامپ بوده و همیشه بوده است.”

در همان زمان، پروژه پاسخگویی جمهوری خواهان و حفاظت از دموکراسی یک کمپین تبلیغاتی تلویزیونی و دیجیتالی 3 میلیون دلاری را این هفته در هفت ایالت در نوسان با تمرکز بر نقش ترامپ در قیام 6 ژانویه راه اندازی کرد. این آگهی‌ها که در آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین پخش می‌شوند، گواهی‌های رای‌دهندگان جمهوری‌خواه را نشان می‌دهند که دروغ‌های ترامپ درباره تقلب‌های انتخاباتی موجود را محکوم می‌کنند که به حمله کنگره دامن زد.

در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان ویسکانسین برای فرمانداری، تیم میشلز، تاجر ثروتمند مورد حمایت ترامپ، ربکا کلیفیش، فرماندار سابق، ربکا کلیفیش را شکست داد. و در کانکتیکات، لئورا لوی، که دروغ ترامپ را مبنی بر دزدیده شدن انتخابات 2020 ترویج می کرد، پس از کسب تایید رسمی ترامپ، به پیروزی غیرمنتظره ای بر رقیب معتدل تر رسید.

رایس هشدار داد که نامزدهای راست افراطی ترامپ ممکن است به ضررهای غیرضروری برای حزب در ماه نوامبر منجر شوند. او در مصاحبه ای گفت: «دونالد ترامپ همه چیز را به سمت راست پیش می برد.

کریستی در مصاحبه ای گفت: “ما در آگوست 2022 اینجا نشسته ایم.” حس من این است که هنوز آب زیادی روی سد وجود دارد تا اینکه کسی بتواند موقعیت فردی هر کسی را در انتخابات مقدماتی 24 تعیین کند – به جز اینکه بگویم اگر دونالد ترامپ نامزد شود، قطعاً یک عامل خواهد بود.

با این حال، چنی هفته آینده در وایومینگ با انتخابات مقدماتی خود در برابر رقیب مورد حمایت ترامپ روبرو خواهد شد. یکی از مهمترین اهداف سیاسی ترامپ در سال جاری، انتظار می رود که او شکست بخورد. متحدان چنی با پیش بینی شکست، پیشنهاد می کنند که او ممکن است در موقعیت بهتری برای نامزدی ریاست جمهوری در سال 2024، چه به عنوان یک جمهوری خواه یا مستقل، قرار گیرد.

تحولات سریع، موقعیت منحصر به فرد رئیس جمهور سابق را در بالای حزبی متبلور کرد که وی در هفت سال گذشته صرف فروپاشی و بازسازی چهره خود کرده است. او که با آسیب‌پذیری‌های حقوقی فزاینده مواجه است و با در نظر گرفتن یک نامزدی دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری، برای حفظ حرفه سیاسی خود به حمایت حزب نیاز دارد. اما، چه بخواهند و چه نخواهند، بسیاری از اعضای حزب به ترامپ نیز نیاز دارند، که تأیید او برای کسانی که به دنبال پیشروی در انتخابات نوامبر هستند، بسیار مهم است.

نیویورک (AP) – انتخاب دونالد ترامپ برای فرمانداری در ایالت نوسان ویسکانسین به راحتی یکی از محبوب ترین دستگاه های جمهوری خواه را شکست داد.

استفان مور، مشاور اقتصادی سابق ترامپ که با ترامپ در مورد اهداف او در سال 2024 صحبت کرده است، گفت: «در سال 2024 برای کسی بسیار دشوار خواهد بود که نامزدی را از او بگیرد. “او درحال دویدن است. این یک قطعیت است.”

دادستان‌های واشنگتن و جورجیا همچنین در حال بررسی تلاش‌های ترامپ برای براندازی انتخابات 2020 هستند که او به دروغ ادعا کرد دزدیده شده است. کمیسیون 6 ژانویه کنگره جزئیات رفتار ترامپ را از جانب شاهدان جمهوری خواه در جلسات اخیر افشا کرده است، که نگرانی های جدیدی را، حداقل به صورت خصوصی، در میان تشکیلات جمهوری خواه و طبقه اهداکننده برانگیخته است.

دانکن، معاون فرماندار جورجیا، گفت: «امروز، هر جمهوری‌خواه در هر ایالت در این کشور باید در مورد وضعیت بد جو بایدن، میزان تورم بد، اداره یک تجارت و اداره یک خانواده صحبت کند. اما در عوض، ما در مورد برخی تحقیقات صحبت می کنیم، ما در مورد ادعای دونالد ترامپ از پنجمین، صحبت درباره تایید دونالد ترامپ از برخی نظریه پردازان توطئه صحبت می کنیم.

تنها دو تن از 10 جمهوری خواه مجلس نمایندگان که از استیضاح ترامپ پس از قیام 6 ژانویه حمایت کردند، انتظار می رود سال آینده به کنگره بازگردند. نماینده جیمی هررا-بیوتلر، آر واش، که بعد از انتخابات مقدماتی سه شنبه خود شکست را پذیرفت، آخرین نفری بود که سقوط کرد. لیز چنی، نماینده اصلی مخالف ترامپ، از ایالت ویو، در خطر پیوستن به او در هفته آینده قرار دارد.

سوزان هیگ، نویسندگان آسوشیتدپرس در هارتفورد، کانکتیکات، و مگ کینارد در کلمبیا، کارولینای جنوبی، در این گزارش مشارکت داشتند.



منبع

ستوان جف دانکن، فرماندار جمهوری خواه جورجیا، که از حزب خود می خواهد تا از ترامپ عبور کند، گفت: «برای مدتی بسیار خوب، احساس می شد که جنبش ترامپ در حال از دست دادن جایگاه بیشتری نسبت به کسب آن است. اما اکنون، به گفته او، ترامپ از “باد دم فوق العاده سریع” سود می برد.

پیروزی های ترامپ شامل انتخابات مقدماتی سراسر ایالتی در هفته گذشته در آریزونا می شود – از جمله منکر انتخابات در رقابت برای مقام ارشد انتخابات ایالت. متحدان ترامپ همچنین روز سه شنبه در ویسکانسین و کانکتیکات، ایالتی که مدت ها به دلیل تمایلات میانه رو جمهوری خواه خود شناخته شده بود، پیروز شدند.

روز دوشنبه، تنها چند ساعت پس از جستجوی اف‌بی‌آی، ترامپ از طرف او میزبان یک گردهمایی تلفنی بود. لوی در سخنرانی پذیرش از ترامپ تشکر کرد و در عین حال از جست و جوی FBI انتقاد کرد.

“در یک انتخابات عادی، شما باید نه فقط پایه را برنده شوید. رایس که پس از رای مثبت به استیضاح دوم ترامپ شکست خورد، گفت: شما باید در میانه‌ها نیز پیروز شوید، و شاید در طرف دیگر متقاطع باشید.

تام رایس، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، پیش‌بینی کرد که اگر ترامپ دوباره به دنبال ریاست‌جمهوری باشد، «در یک قاطعیت شکست خواهد خورد» و افزود که درک کلی رئیس‌جمهور سابق از حزب «در لبه‌ها از بین می‌رود».

متحدان ترامپ در مورد توانایی او برای برنده شدن نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2024 کاملاً مطمئن هستند. در واقع، دستیارانی که در ابتدا او را برای راه اندازی کمپین انتخاباتی پس از انتخابات میاندوره ای نوامبر تحت فشار قرار داده بودند، اکنون او را تشویق می کنند تا زودتر اعلام کند که به منجمد کردن رقبای احتمالی جمهوری خواه کمک کند. .

پاسخ جمهوری‌خواهان به جست‌وجوی اف‌بی‌آی از املاک ترامپ در فلوریدا در این هفته، نمونه بارز این بود که چگونه حزب ترامپ را در نزدیکی خود نگه می‌دارد. برخی از جمهوری‌خواهانی که در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری سال 2024 به چالش‌هایی با ترامپ فکر می‌کنند، مانند ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، از جمله کسانی بودند که از او دفاع کردند. حتی منتقدان باسابقه ترامپ مانند لری هوگان، فرماندار مریلند، این جست و جو را زیر سوال بردند و برای جزئیات در مورد شرایط آن تلاش کردند.

___

در حالی که منتخبان ترامپ در انتخابات مقدماتی تابستان امسال به پیروزی های قابل توجهی دست یافته اند، ممکن است در پاییز با مشکل مواجه شوند. این امر به ویژه در چندین انتخابات فرمانداری در ایالت های دموکرات مانند کانکتیکات و مریلند صادق است، جایی که نامزدهای حزب جمهوری خواه باید برای پیروز شدن در انتخابات عمومی به مرکز مراجعه کنند.

او گفت: «همه ما می‌توانیم به او بگوییم که از اتفاقی که برای او افتاد چقدر ناراحت، آزرده و منزجر شدیم. این غیر آمریکایی است. این همان کاری است که آنها در کوبا، در چین، در دیکتاتوری ها انجام می دهند. و این متوقف خواهد شد.»

در همین حال، کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی، که خود به نامزدی سال 2024 چشم دوخته بود، دو سال قبل از اینکه حزب جمهوری خواه نامزد بعدی ریاست جمهوری خود را انتخاب کند، نسبت به انجام پیش بینی های سیاسی جسورانه هشدار داد.

DeSantis قصد دارد رقبای برجسته جمهوری خواه را در آریزونا، نیومکزیکو، اوهایو و پنسیلوانیا تقویت کند. مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق، یکی دیگر از رقبای احتمالی ریاست جمهوری 2024، قرار است هفته آینده در نیوهمپشایر حضور یابد.

علیرغم تسلط اخیر ترامپ – و جمهوری خواهان نزدیک به او – با تهدیدات سیاسی و حقوقی روبرو هستند که می تواند شتاب آنها را تضعیف کند زیرا جمهوری خواهان در پاییز امسال برای کنترل کنگره و نهادهای دولتی در سراسر کشور مبارزه می کنند.