بر اساس گزارش‌ها، یک خبرچین نزدیک به ترامپ به اف‌بی‌آی خبر داده است که آنها را به محل نگهداری اسناد راهنمایی کرده است.

به گفته منابع نیوزویک، این حمله برای زمانی که ترامپ غایب بود، برای جلوگیری از دادن عکس‌برداری به رئیس‌جمهور سابق و مخفی نگه‌داشتن روند تا زمانی که ممکن بود، تعیین شده بود. یکی از مقامات ارشد وزارت دادگستری نیوزویک با او صحبت کرد گفت که این یک “پیام معکوس دیدنی” بود، زیرا این حمله به شدت واکنش نشان داد.

وزارت دادگستری بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

نیوزویک با دو مقام ارشد دولتی ناشناس صحبت کرد که از یورش اف‌بی‌آی به مار-آ-لاگو اطلاع داشتند. این مقامات به نیوزویک گفتند که فردی برای مجریان قانون فاش کرد که ترامپ هنوز چه اسنادی در اختیار دارد و کجا هستند.

این ایده که می‌توانست به بازرسان اطلاعات داده شود، دنیای ترامپ را به یک بحران تبدیل کرد. نماینده مارجوری تیلور گرین، برای یک، در جریان پخش زنده خشمگین شد روز چهارشنبه در مورد یک “خبرچین FBI در مار-آ-لاگو”.

منابع به نیوزویک و وال استریت ژورنال گفتند که یک مطلع به بازرسان گفت این اسناد کجاست.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    بر اساس گزارش ها، یک خبرچین در مورد اسناد احتمالی Mar-a-Lago به مقامات اطلاع داد.

  • این ژورنال با منابع ناشناس آشنا به این موضوع صحبت کرد و گفت که فردی که می‌دانست این اوراق در کجا نگهداری می‌شود، با بازرسان در تماس بوده است. به گزارش ژورنال، این فرد به بازرسان گفت اسناد محرمانه تری در مار-آ-لاگو وجود دارد که در میان 15 جعبه ای که آرشیو ملی در ماه فوریه از اقامتگاه ترامپ بازیابی کرده بود، وجود ندارد.

    مخبر همچنین محل قرار گرفتن اسناد در اموال ترامپ را مشخص کرد.

  • رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در حال سخنرانی در اجلاس برنامه اول آمریکا در واشنگتن دی سی در 26 ژوئیه 2022 نشان داده شده است.

    اکسیوس گزارش داد که متحدان ترامپ بر این باورند که ممکن است شخصی “تغییر” کرده باشد و اطلاعاتی درباره ترامپ به FBI داده باشد. رولینگ استون همچنین به نقل از منابع ناشناس نزدیک به ترامپ گزارش داد که رئیس جمهور سابق و مشاورانش به شدت در حال تلاش برای ریشه کن کردن این خبرچین هستند، در میان این پارانویای ترامپ مبنی بر اینکه ممکن است افراد نزدیک به او سیم بسته باشند.

    عکس فایلی از دونالد ترامپ.درو انگرر/گتی ایماژ

    • در ماه فوریه، آرشیو ملی 15 جعبه سند از مار-آ-لاگو گرفت و همچنین از وزارت دادگستری خواست بررسی کند که آیا ترامپ در رسیدگی به این اسناد قانون را زیر پا گذاشته است یا خیر.

      بر اساس گزارش های نیوزویک و وال استریت ژورنال، یک خبرچین به مقامات درباره اسناد احتمالی در مار-آ-لاگو و جایی که آنها می توانند آنها را بیابند، خبر داد.

      روز دوشنبه، اف‌بی‌آی حکم بازرسی را در خانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مار-آ-لاگو اجرا کرد. و در حالی که اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری در مورد دلیل این حمله صحبت نکرده‌اند، بسیاری از رسانه‌ها و پسر رئیس‌جمهور سابق، اریک ترامپ، در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفته‌اند که این به دلیل مطالبی بوده که ترامپ از کاخ سفید گرفته است. به Mar-a-Lago، که می تواند نقض قانون سوابق ریاست جمهوری باشد.

      گزارش نیوزویک با گزارشی از ژورنال تأیید شد.