پرستار متهم به قتل 6 ممکن است هوشیاری خود را از دست داده باشد، قبل از تصادف دچار فروپاشی روانی شده است.

هریسون به دادگاه نوشت: “او فردی خداپسند است که به او اعتماد کرده است.” او فردی است که اگر هر چیزی بگوید یا انجام دهد که پشیمان شود، برمی گردد تا بگوید متاسفم و از شما طلب بخشش کند. عزیزم من او را دوست دارم اما خدا بهترین های او را دوست دارد.»

وکلای او نوشتند که او در ماه مه 2018 طی یک حمله هراس از آپارتمان خود فرار کرد و وقتی پلیس به او نزدیک شد، بر روی ماشین پلیس پرید و به دلیل رفتار نابهنجار دستگیر شد.

بورلی هریسون، مادر لینتون، گفت که دخترش در 10 سالگی از جامائیکا به آمریکا آمد و بدون پدرش بزرگ شد. در طول دو سال گذشته، دخترش تولدهای خود را در جامائیکا در خانه دورافتاده مادرش در منطقه کوهستانی جامائیکا گذراند و از او مراقبت کرد.

لینتون متهم است که کمی بعد از ساعت 1:30 بعد از ظهر روز 4 اوت، سدان خود را از خیابان La Brea به سمت تقاطع شلوغ در خیابان Slauson حرکت کرده است. مقامات می گویند که او حدود 90 مایل در ساعت حرکت می کرد که از چراغی عبور کرد که به مدت 9 ثانیه قرمز شده بود. و به ترافیک عبوری برخورد کرد.

به گفته خواهر لینتون، که همراه با وثیقه مدافع، اظهارنامه ای را ارائه کرد، و پنجره آپارتمانی که لینتون در طی یک “قسمت شیدایی” به بیرون پرید، در طبقه اول بود.

نیکول لینتون در دادگاه عالی لس آنجلس برای محاکمه به اتهام قتل ناشی از یک تصادف رانندگی، دوشنبه، 8 اوت 2022، در لس آنجلس ظاهر می شود.  لینتون، مظنون به ایجاد یک تصادف آتشین که منجر به کشته شدن پنج نفر و یک جنین 8 ماهه در نزدیکی لس آنجلس شد، به قتل و همچنین قتل از طریق وسیله نقلیه متهم شده است و با وثیقه 9 میلیون دلاری در بازداشت است.  (Frederick M. Brown/Daily Mail.com از طریق AP, Pool)

این حرکت و پیوست‌هایی که توسط The Times به دست آمده است، جزئیات مبارزه چهار ساله پرستار با اختلال دوقطبی را نشان می‌دهد و شامل تصمیم پزشکان بلافاصله پس از این حادثه مرگبار است که لینتون در زمان تصادف دچار “عدم هوشیاری ظاهری” شده است. .

لینتون از زمان سقوط هواپیما در زندان به سر می برد و دادستان ها ادعا می کنند که او یک خطر فرار و خطری برای جامعه است. آنها در پرونده ای گفتند که لینتون از مشکلات روانی وخیم پیش از سقوط رنج می برد.

دادستان ها در پرونده خود گفتند که سابقه بیماری روانی لینتون شامل “پریدن روی ماشین های پلیس برای پریدن از پنجره آپارتمان ها” است. اما وکلای مدافع پاسخ دادند که دفتر DA به طور غیرمنصفانه “رویدادهایی را که فقط یک بار رخ داده اند” جمع آوری کرده است.

وکلا نوشتند: روز بعد، در بیمارستان روانی بن تاوب، لینتون پس از اینکه سرش را در یک پارتیشن شیشه ای کوبید، در حالی که در مورد پلیس و دادگاه عالی حرف می زد، نیاز به بخیه بر روی پیشانی خود داشت. سوابق می گویند که او باب مارلی را در حالی که کادر پزشکی زخم او را درمان می کردند، خواند.

کیمبرلی لینتون می‌نویسد: «نیکول در مورد نجات جان‌ها است و او همیشه با هر زندگی که از دست می‌رود و خانواده‌اش همدلی و همدردی دارد، مهم نیست که چند بار بتوان چنین چیزهایی را در آن زمینه دید.»

یکی از پنج خواهر و برادر دیگر لینتون، کیمبرلی، گفت که خواهرش در طول همه‌گیری یک پرستار دوره گرد شد و می‌خواست سال آینده دانشکده پزشکی را شروع کند تا پزشک شود.

آنها در نامه یکی از دوستان خانوادگی لینتون، دادستان فدرال سابق در واشنگتن دی سی، پشتیبان دریافت کردند

دکتر ویلیام وینتر در 6 آگوست نوشت: “او هیچ خاطره ای از حوادثی که منجر به برخورد او شد را به یاد نمی آورد.” وینتر لینتون را در مرکز پزشکی رونالد ریگان UCLA درمان کرد.

“من قبلا گریه کردم. گریه کردم. یه ذره هم نخوابیدم من همه فریاد می زنم. ما باید چهار نفر را دفن کنیم.

لینتون توسط دادستان منطقه متهم به بی احتیاطی به زندگی در ارتباط با تصادف چند وسیله نقلیه است. او علاوه بر شش فقره قتل، با پنج فقره قتل عمد مواجه است.

او سپس به سر کار بازگشت و دوباره در ساعت 1:24 بعد از ظهر با خواهرش تماس گرفت و گفت که او دوباره کار را ترک می کند، درست چند دقیقه قبل از تصادف.

نیکول لینتون در دادگاه عالی لس آنجلس برای محاکمه به اتهام قتل ناشی از یک حادثه رانندگی در لس آنجلس حاضر می شود. (فردریک ام. براون/POOL)

چند روز پس از آن دستگیری، لینتون به خانواده اش گفت که معتقد است مادربزرگ مرده اش او را تسخیر کرده است.

طبق اسناد دادگاه، روز تصادف، لینتون برای ناهار از بیمارستان به خانه رفت و خواهرش را FaceTimed کاملا برهنه کرد.

در حالی که میزان جراحات لینتون در اثر تصادف در گزارش ذکر نشده است، وینتر به “شکستگی” اشاره کرد و وکلای لینتون گفتند که پرستار مسافر از ویلچر برای حرکت در زندان استفاده می کند.

وکلای دادگستری گفتند در غیر این صورت، لینتون نباید با قرار وثیقه بیش از 300000 دلار آزاد شود و افزودند که این تنها چیزی بود که لینتون از عهده آن بر می آمد.

وینتر نوشت که لینتون مبتلا به اختلال دوقطبی است و بر اساس سوابق پزشکی که به شدت ویرایش شده است، در زمان سقوط دچار “نقص هوشیاری آشکار” شده است.

در این تصادف آتشین پنج نفر از جمله یک زن باردار و یک نوزاد کشته شدند. دادستان منطقه لس آنجلس لینتون را به شش فقره قتل از جمله فرزند متولد نشده این زن باردار متهم کرد.

وکلای او گفتند لینتون با خواهرش کامیل در تماس بود و مدام به او می گفت که همکارانش در مرکز پزشکی غرب لس آنجلس “عجیب رفتار می کنند”.

دفاعیه می گوید که در بن تاب بود که تشخیص داده شد او مبتلا به اختلال دوقطبی است و برای او داروهای روانپزشکی تجویز شد.

آنها همچنین با استدلال های دادستان مبنی بر اینکه لینتون سابقه رانندگی خطرناک دارد مقابله کردند.

او نوشت: “چیزی بعدی که او به یاد آورد این بود که روی پیاده رو دراز کشیده بود و دید که ماشینش آتش گرفته است.”

کامیل لینتون نوشت: “استرس برای او خیلی زیاد بود و او را “شکست”. به این ترتیب سفر 4 ساله مبارزه نیکول با بیماری روانی آغاز شد.

سلامت روان لینتون پس از قطع مصرف داروهای روان‌پزشکی خود در طول همه‌گیری، بدتر شد. وکلای او گفتند که یک درمانگر آنلاین به او گفت که او فقط از اضطراب رنج می برد.

وکلای لینتون نوشتند که خانواده لینتون در ماه مه 2018 زمانی که او دانشجوی پرستاری در دانشگاه تگزاس در هیوستون بود، از مشکلات سلامت روان او آگاه شدند. خواهرش کامیل لینتون در نامه‌ای به دادگاه گفت که تحصیل نیکول برای پرستاری بیهوشی باعث اولین اختلال روانی او شد.

دفاع در اسناد خود نامه هایی از خانواده و دوستان لینتون را شامل می شود.

اما وکلای لینتون استدلال کردند که مسائل مربوط به سلامت روان و اقدامات “ظاهراً عجیب” لینتون دلیلی برای محبوس نگه داشتن او نیست و لینتون باید برای آزمایش در بیمارستان اعصاب روانپزشکی UCLA Resnick آزاد شود. آنها گفتند که او یک مانیتور مچ پا می پوشد یا به هر شرایط دیگری که دادگاه تحمیل می کند تسلیم می شود.

وکلای لینتون خاطرنشان کردند که آزمایش‌های خون نشان می‌دهد که موکل آنها هیچ ماده مخدر یا الکلی در سیستم خود ندارد به جز فنتانیل که پس از تصادف به او داده شد.

به گفته وکلای دادگستری، بیش از یک سال بعد، لینتون به طور غیرارادی به بخش روانپزشکی منتقل شد، پس از اینکه همسایه‌ای با خانواده‌اش تماس گرفت، پس از دیدن لینتون که برهنه در اطراف مجتمع آپارتمانی‌اش می‌دوید.

افشاگری‌ها در پرونده‌ای جامع توسط وکلای مدافع نیکول لینتون منتشر شد که مفصل‌ترین روایت تاکنون از وقایع منتهی به تصادف وحشتناکی را ارائه می‌کند که منجر به کشته شدن پنج نفر و یک کودک متولد نشده شد.

ژاکلین اسپارانیا، وکیل لینتون به تایمز گفت: «سوابق پزشکی گزارشی عینی و بی‌طرفانه از آنچه در اینجا رخ داده است.

برادر او، دونوان دالاس، که معاون ناظر پلیس سنت اندرو شمالی در جامائیکا است، معتقد است خواهرش عمداً باعث تصادف نشده است. او درخواست کرد که او تحت مراقبت خانواده اش قرار گیرد.

لینتون شروع به رفتار عجیب کرد، نخوابید و در تمیز کردن وسواس داشت. وکلای او گفتند که او به اعضای خانواده بداخلاق می‌کرد و آنها را به دزدی از او متهم می‌کرد.

دیست گفت: “ایمنی و رفاه ساکنان لس آنجلس نگرانی اصلی ما است.” آتی. جورج گاسکون در بیانیه ای به تایمز. “بر اساس خط مشی من، بازداشت پیشگیرانه می تواند تحت یک تجزیه و تحلیل خاص مورد درخواست شود تا امنیت عمومی حفظ شود و به طور منطقی از بازگشت متهم به دادگاه اطمینان حاصل شود.”

سوابق جدید دادگاهی که توسط وکلای او ثبت شده نشان می‌دهد پرستاری که به اتهام قتل به اتهام کوبیدن مرسدس بنز خود به ترافیک در این ماه در ویندزور هیلز با اتهامات قتل روبرو بود، در روزها، ساعت‌ها و دقیقه‌های قبل از تصادف درگیر یک بحران سلامت روانی “هولناک” بود. .

وکلای لینتون نوشتند: «جستجوی جامع سوابق بیمه ای در پنجاه ایالت نشان می دهد که خانم لینتون چنین سابقه ای ندارد. در واقع، خانم لینتون تنها در سه برخورد قبلی مقصر بود که آخرین آنها در سال 2014 رخ داد.

حلیم دانیدینا و ژاکلین اسپاراگنا، وکلای دادگستری روز دوشنبه در این پرونده نوشتند: «خانم لینتون به بهترین وجه در یک مرکز درمانی بهداشت روان اسکان داده می‌شود، جایی که می‌تواند تحت نظارت و درمان بیماری‌اش قرار گیرد».

این تصادف باعث مرگ اشری رایان 23 ساله شد. فرزند تقریباً 1 ساله او، آلونزو کوینترو. دوست پسر او، رینولد لستر؛ و فرزند متولد نشده آنها رایان زمانی که کشته شد 8 ماه و نیم باردار بود. همچنین دوستان Nathesia Lewis 43 ساله و Lynette Noble 38 ساله نیز کشته شدند.

گاسکون چند روز پس از سقوط در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «رفتار خانم لینتون در یک لحظه جان شش نفر را گرفت و بسیاری را مجروح کرد.

وکلای او نوشتند: «در روزها و ساعات منتهی به وقایع 4 آگوست، رفتار نیکول به طور فزاینده ای ترسناک شد.

وکلای دادگستری نوشتند: “او به خواهرش گفت که روز بعد برای ملاقات او در هیوستون پرواز می کند تا بتواند موهای خواهرزاده اش را اصلاح کند. او همچنین گفت که قرار است ازدواج کند و خواهرش باید او را در محراب ملاقات کند.” .

به گفته وکلای لینتون از اداره پلیس با خانواده اش تماس گرفت و نگران سلامتی لاک پشت خانگی اش بود.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع