مرد ایندیاناپولیس در تیراندازی به 3 سرباز هلندی دستگیر شد

هاگست گفت که او معتقد است منطقه مرکز شهر امن است و مقامات شهر در تلاش برای کاهش خشونت هستند.

به گفته اداره پلیس متروپولیتن ایندیاناپولیس، شمر دانکن، 22 ساله، از ایندیاناپولیس، به اتهام قتل اولیه دستگیر شد.

ایندیاناپولیس (AP) – پلیس ایندیاناپولیس روز سه شنبه مردی را در ارتباط با تیراندازی در آخر هفته که یک سرباز هلندی کشته و دو زخمی برجای گذاشت، دستگیر کرد.

پلیس گفت که دانکن در زندان به سر می برد و تا زمانی که دادستانی شهرستان ماریون پرونده را بررسی می کند، واجد شرایط آزادی از زندان نخواهد بود.

وزیر دفاع هلند، کاجسا اولونگرن، روز سه‌شنبه نسبت به خشونت‌های مسلحانه در ایالات متحده پس از تیراندازی ابراز نگرانی کرد.

وزارت دفاع هلند روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک عضو 26 ساله از سپاه کماندوی هلند که توسط مقامات آمریکایی به نام سیمی پوتسما شناسایی شده بود، بر اثر جراحات وارده «در محاصره خانواده و همکارانش» جان باخت.

پلیس ایندیاناپولیس از تایید حساب هاگست در روز سه شنبه یا انتشار اطلاعات بیشتر در مورد شرایط یا تحقیقات تیراندازی خودداری کرد.

اولونگر گفت، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده روز دوشنبه با او تماس گرفت تا “تاسف و تسلیت خود را ابراز کند.”

جو هاگست، شهردار ایندیاناپولیس روز دوشنبه گفت که سربازان پس از “درگیری” در یک بار به هتل بازگشته اند و زمانی که شلیک گلوله از آنچه که او آن را “تیراندازی از طریق ماشین” می نامید بیرون بودند.

شین فولی، سخنگوی IMPD گفت: “کارآگاهان IMPD می خواهند از اعضای جامعه برای همکاری آنها در این تحقیقات تشکر کنند.” در جریان تحقیقات، افراد متعددی با کارآگاهان صحبت کردند و فیلم مرتبط با تحقیقات را در اختیار کارآگاهان قرار دادند.»

تا زمانی که تحقیقات ادامه دارد، اولونگر از اظهار نظر در مورد تیراندازی خودداری کرد. او گفت که “ارتباط خوبی” بین پلیس نظامی هلند و مقامات در ایندیاناپولیس وجود دارد.

هاگست گفت: «بسیار اوقات، نه فقط در ایندیاناپولیس، حل مناقشه فقط به افرادی تبدیل شده است که اسلحه بیرون می آورند و به یکدیگر شلیک می کنند.



منبع

دستگیری دانکن در پرونده آنلاین دادگاه ظاهر نشد و مشخص نبود که آیا او وکیلی دارد که بتواند در مورد پرونده اظهار نظر کند یا خیر.

به گفته مقامات، پوتسما و دو سرباز دیگر پس از آنچه که پلیس ایندیاناپولیس معتقد است در ساعت 3:30 بامداد شنبه در نزدیکی چندین بار و کلوپ شبانه در مرکز شهر، مزاحمتی در خارج از هتلی که آنها در آن اقامت داشتند، هدف گلوله قرار گرفتند. این سربازان برای تمرینات آموزشی در یک پایگاه نظامی در جنوب ایندیانا در ایالات متحده بودند.

تیراندازی روز شنبه در مرکز شهر ایندیاناپولیس رخ داد.

ما مطالبی را در رسانه ها خوانده ایم، شنیده ایم که شهردار چه گفته است، اما احساس می کنیم که انجام یک تحقیق کامل و واقعی بسیار مهم است. بنابراین ما منتظر آن هستیم تا در مورد آنچه واقعاً اتفاق افتاده اظهار نظر کنیم.»

ما آموزش های زیادی را برای سربازان خود در ایالات متحده انجام می دهیم و واقعاً انتظار نداریم این اتفاق بیفتد. بنابراین برای ما بسیار بسیار نگران کننده است.» اولونگرن در نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا در پراگ به آسوشیتدپرس گفت.