مظنون مرگ دانشجویان آیداهو در پنسیلوانیا دستگیر شد

یک مقام مجری قانون دستگیری را به شرط فاش نشدن نامش به آسوشیتدپرس تایید کرد زیرا آنها نمی‌توانستند جزئیات این تحقیقات را قبل از اعلام رسمی که قرار است اواخر روز جمعه منتشر شود، به طور علنی مورد بحث قرار دهند.

بون از بویز، آیداهو و بالسامو از واشنگتن گزارش دادند.



منبع

گونکالوز، 21 ساله، از راثدروم، آیداهو؛ موگن، 21 ساله، از کورد آلن، آیداهو. کرنودل، 20 ساله، از پست فالز، آیداهو؛ و چاپین، 20 ساله، از مونت ورنون، واشنگتن، اعضای سیستم یونانی دانشگاه و دوستان نزدیک بودند. موگن، گونکالوز و کرنودل در خانه اجاره ای سه طبقه با دو هم اتاقی دیگر زندگی می کردند. کرنودل و چاپین با هم قرار گذاشتند و او آن شب از خانه بازدید می کرد.

دانش‌آموزان – کیلی گونکالوز، مدیسون موگن، زانا کرنودل و اتان چاپین – در ساعات اولیه صبح روز 13 نوامبر در یک خانه اجاره‌ای در نزدیکی محوطه دانشگاه با ضربات چاقو کشته شدند. یا یک سلاح قتل را برای هفته ها پیدا کنید.

این مرگ و میر با چاقو شهر کوچک مسکو، آیداهو را تکان داد، یک جامعه کشاورز متشکل از حدود 25000 نفر – از جمله تقریبا 11000 دانش آموز – که در تپه های کوهستانی منطقه Palouse در شمال آیداهو جمع شده بودند.

ترس از تکرار حمله، تقریباً نیمی از دانشجویان دانشگاه آیداهو را بر آن داشت که تا پایان ترم به کلاس‌های آنلاین روی بیاورند و خوابگاه‌ها و آپارتمان‌ها را در شهر معمولی بوکولیس به خاطر امنیت شهر خود رها کنند. نگرانی های ایمنی همچنین باعث شد که دانشگاه یک شرکت امنیتی اضافی را برای اسکورت دانشجویان در سراسر محوطه دانشگاه استخدام کند و پلیس ایالت آیداهو نیروهایی را برای کمک به گشت زنی در خیابان های شهر اعزام کند.

شهرستان مونرو در شرق پنسیلوانیا در کوه های پوکونو واقع شده است. کرسی شهرستان، استرودزبورگ، در حدود 100 مایل (161 کیلومتر) شمال فیلادلفیا است.

هریسبورگ، پا. (AP) – یک مقام اجرای قانون روز جمعه گفت که مظنون به قتل چهار دانشجوی دانشگاه آیداهو در شرق پنسیلوانیا دستگیر شد.

کالبد شکافی نشان داد که هر چهار نفر در هنگام حمله احتمالاً خواب بودند. برخی زخم‌های دفاعی داشتند و هر کدام چندین ضربه چاقو خوردند. پلیس گفت هیچ نشانه ای از تجاوز جنسی وجود ندارد.

اما این پرونده پس از آن باز شد که مجریان قانون از مردم برای یافتن یک سدان سفید رنگ که در حوالی زمان قتل در نزدیکی خانه دیده شده بود، کمک خواستند. اداره پلیس مسکو این درخواست را در 7 دسامبر ارائه کرد و تا روز بعد مجبور شد نکاتی را به مرکز تماس ویژه FBI ارسال کند زیرا تعداد زیادی از آنها وارد می شدند.

این پرونده همچنین کارآگاهان آنلاین را که در مورد مظنونان و انگیزه های احتمالی گمانه زنی می کردند، جذب کرد. در روزهای اولیه تحقیقات، پلیس جزئیات نسبتا کمی را به صورت عمومی منتشر کرد.

___

اسناد دستگیری که توسط پلیس ایالتی پنسیلوانیا در دادگاه شهرستان مونرو تشکیل شده است، می گوید که برایان کریستوفر کوهبرگر، 28 ساله، برای استرداد در یک تحقیق جنایی قتل بر اساس یک حکم بازداشت فعال برای قتل درجه یک صادر شده توسط اداره پلیس مسکو و دفتر دادستانی شهرستان لاتاه نگهداری می شود.