مشکل لحظه آخری، موشک اسپیس ایکس و فضانوردان را زمینگیر می کند

بوون و خدمه اش – از جمله اولین فضانورد از امارات متحده عربی که برای یک ماموریت چند ماهه به نام سلطان النیادی منصوب شد – جایگزین چهار ساکن ایستگاه فضایی خواهند شد که از اکتبر در آنجا بوده اند.

شمارش معکوس در حالی که تنها دو دقیقه تا پرتاب از مرکز فضایی کندی باقی مانده بود، متوقف شد. تنها با یک کسری از ثانیه به انفجار، زمانی برای رسیدگی به مشکل، که شامل سیستم احتراق موتور بود، وجود نداشت.

فرمانده استفان بوون به همه اطمینان داد: “ما اینجا منتظر خواهیم نشست.” “همه ما احساس خوبی داریم.”

دو فضانورد ناسا، یک فضانورد روسی و یک فضانورد از امارات متحده عربی در کپسول بالای موشک فالکون قرار داشتند. آنها باید منتظر می ماندند تا تمام سوخت از موشک تخلیه شود – یک فرآیند یک ساعته – قبل از خروج.

اسپیس ایکس بلافاصله نگفت که چه زمانی دوباره تلاش خواهد کرد. تلاش بعدی ممکن است در اوایل روز سه شنبه انجام شود، اگرچه آب و هوای بدی در ساحل شرقی در منطقه بازیابی اضطراری پیش بینی شده بود.

مقامات گفتند که مشکل مربوط به تجهیزات زمینی است که برای بارگیری مایع احتراق موتور استفاده می شود. تیم پرتاب نمی توانست مطمئن باشد که بار کامل وجود دارد. یک مهندس اسپیس ایکس این سیستم حیاتی را به شمع های یک خودرو تشبیه کرد.

کیپ کاناورال، فلوریدا (AP) – مشکل فنی لحظه آخری اسپیس ایکس را مجبور کرد تا تلاش روز دوشنبه را برای پرتاب چهار فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی برای ناسا لغو کند.

___

بخش سلامت و علم آسوشیتدپرس از گروه رسانه های علمی و آموزشی موسسه پزشکی هاوارد هیوز حمایت می شود. AP تنها مسئول تمام محتوا است.



منبع