مهاجران از ازدواج اجباری در خارج از کشور سرپیچی می کنند

در سال 2019، دادگاهی در پاکستان با استناد به شواهد ناکافی، این دو را به اتهام قتل تبرئه کرد. اما وزارت دادگستری ایتالیا حکم داد که محاکمه برشا می‌تواند ادامه یابد، زیرا پاکستان و ایتالیا هیچ توافقی در مورد پرونده‌های مربوط به به اصطلاح خطر مضاعف قضایی ندارند.

در ماه نوامبر، جسد او در ویرانه های یک خانه مزرعه نوولارا حفاری شد. او آخرین بار در 30 آوریل 2021 در چند صد یارد دورتر زنده زنده دیده شده بود، در حالی که با والدینش در مزرعه هندوانه ای که پدرش در آنجا کار می کرد، در فیلم دوربین های نظارتی راه می رفت. چند روز بعد پدر و مادرش پروازی از میلان به پاکستان گرفتند.

اواخر این ماه، پلیس اسپانیا پدر دو خواهر را که گفته می‌شود هنگام ملاقات با خانواده در پاکستان به قتل رسیده بودند، بازداشت کرد. گفته می شود که این زنان پس از اجبار به ازدواج با پسر عموهای خود، از آمدن شوهرانشان به اسپانیا خودداری کرده بودند.

___

اسلم برای فرار از اقوام وسواس ازدواج برای مدتی به آلمان رفت.

اسلم که اکنون 29 ساله است، گفت: “آنها هر کاری که ممکن بود انجام دادند تا من با او ازدواج کنم.”

از دیگر شاکیان می توان به سازمان های مدافع زنان اشاره کرد.

به گفته دوستانش، چیما که تابعیت ایتالیا را گرفته بود، عاشق زندگی خود در برشا بود، جایی که در یک باشگاه ورزش می کرد، با دوست دخترش برای قهوه بیرون رفت و با آنها در یک دیسکو رقصید. او به شغل خود افتخار می کرد که در یک آموزشگاه رانندگی در شمال شهر تدریس می کرد.

جاوید “جهل فردی” را عامل ازدواج اجباری دانست که در پاکستان غیرقانونی است.

پیشرفتی که در آزمایش‌هایی مانند آزمایش‌هایی که در رجیو امیلیا و برشا انجام شد کافی نیست، او افزود: «مثل نمک در آرد است».

همچنین پدرش، شبیر عباس، در روستای خود در شرق پنجاب دستگیر شده است. محل اختفای مادرش که او نیز متهم است مشخص نیست.

او مانند اسلم در نوجوانی از پاکستان به یک شهر مزرعه ایتالیایی به نام نوولارا، در 11 کیلومتری (هفت مایل) گواستالا مهاجرت کرد.

آنها همچنین از پیام های فیس بوک نقل قول کردند که در آن چیما گفته بود که والدینش پاسپورت و تلفن او را در پاکستان مصادره کرده اند.

یک عمو و یک پسر عمو از فرانسه و یک پسر عموی دیگر از اسپانیا استرداد شدند. آنها اکنون در رجیو امیلیا، مرکز استان با صلاحیت قضایی نوولارا متهم به قتل عباس هستند.

اسلم در مورد خشونت مرتبط با ازدواج اجباری گفت: «به شما می گویم که این اتفاق ادامه خواهد داشت، همین طور است.

تیزیانا دال پرا، که گروهش، Trama delle Terre، روابط بین فرهنگی را ترویج می‌کند، گفت که در حالی که خشونت پیرامون ازدواج اجباری «مذهبی تفسیر می‌شود»، آنچه واقعاً مطرح است «کنترل مردسالارانه» بدن زنان است.

او در مورد بستگانش در پاکستان گفت: «در پایان، همه را عصبانی کردم و دیگر کسی با من صحبت نمی‌کند.

بر اساس اسناد دادگاه، والدین دختران خود را تهدید کردند که در صورت امتناع از ازدواج ترتیب داده شده، مانند آن «دختر در پاکستان» خواهند شد.

بر اساس سیستم قضایی ایتالیا، شاکیان مدنی می‌توانند دعاوی خسارت را به محاکمات جنایی ضمیمه کنند و دو سازمان به نمایندگی از جوامع اسلامی در ایتالیا از جمله کسانی هستند که در دادگاه عباس شکایت می‌کنند.

علی جاوید، سفیر پاکستان در ایتالیا، در پاسخ به سوالی در مورد درخواست ایتالیا برای استرداد شبیر عباس، به آسوشیتدپرس گفت که دولت پاکستان در انجام این کار “دریغ نخواهد کرد”. با این حال، ایتالیا هیچ قرارداد استرداد با پاکستان ندارد.

در دو محاکمه قتل در این ماه، دادستان های ایتالیایی به دنبال عدالت برای زنان مهاجر پاکستانی هستند که گفته می شود به دلیل امتناع از ازدواج های تحمیلی توسط والدین خود کشته شده اند. این موارد، تفاوت‌هایی را که اغلب به اشتباه به‌عنوان دین‌محور تعبیر می‌شوند، بین سنت‌های فرهنگی قرن‌های قدیمی مهاجران و ارزش‌های غربی که به فردگرایی ارزش می‌دهند، برجسته می‌کنند.

دادستان‌های برشا اکنون پدر و برادر چیما را به‌طور غیابی به اتهامی جدید محاکمه می‌کنند: قتل در نقض حق سیاسی برای ازدواج با انتخاب خود.

خانواده او، هم در ایتالیا و هم در پاکستان، مدام نقشه می‌کشیدند که او با مردی دلخواه – و کاستشان – ازدواج کند. اسلم حدود 30 شوهر بالقوه را اخراج کرد.

دادگاه گفت که این تهدید مربوط به سانا چیما 25 ساله است که در سال 2018 هنگام بازگشت از ایتالیا به پاکستان به اصرار والدینش کشته شد.

وکیل پدرش اختر محمود به تلویزیون دولتی ایتالیا گفت که خانواده این زن جوان بی گناه هستند. او ادعاهای دادستان ها را رد کرد و مدعی شد که او می خواست به همراه خانواده اش به پاکستان بازگردد تا از راه های غربی فرار کند.

در لبه مزرعه ای نزدیک مزرعه ای که جسد سامان عباس در آن پیدا شد، عزاداران یک سنجاب اسباب بازی پر شده و دسته های گل را در زیارتگاهی بداهه جا گذاشته اند.

در عکسی که به نظر می رسد یک عکس شناسنامه است که اندکی پس از ورود عباس گرفته شده است، چهره عباس با حجاب سیاه یا روسری قاب شده است. اما زن جوان به سرعت روش‌های غربی را پذیرفت و در پست‌های شبکه‌های اجتماعی در حالی که موهایش از زیر یک هدبند قرمز روشن بیرون ریخته بود ظاهر شد. در یکی از آنها، او و دوست پسر پاکستانی اش در حال بوسیدن در خیابانی در پایتخت منطقه، بولونیا، نشان داده شدند.

با پیگیری دقیق سفارت ایتالیا، جسد چیما نبش قبر شد. کالبد شکافی نشان داد که او احتمالا خفه شده است.

پوشش مذهبی آسوشیتدپرس از طریق همکاری AP با The Conversation US، با تأمین مالی از Lilly Endowment Inc پشتیبانی می‌شود. AP تنها مسئول این محتوا است.



منبع

در بریتانیا، که بزرگترین جامعه پاکستانی اروپا در اروپا است، واحد ازدواج اجباری دولت هشدار داد که مشکل ازدواج اجباری “مشخص به یک کشور، مذهب یا فرهنگ” نیست و گفت که آمار “مقیاس کامل ازدواج را منعکس نمی کند” بدرفتاری» زیرا ازدواج اجباری یک «جرم پنهان» است.

خانواده چیما در ابتدا به مقامات پاکستانی گفتند که او یک روز قبل از اینکه قرار بود به ایتالیا برگردد بر اثر حمله قلبی درگذشت. دو دوست در این ماه در برشا شهادت دادند که چیما به آنها گفت والدینش می‌خواهند او با پسر عموی خود در پاکستان ازدواج کند.

گیدو ریسپولی، دادستان کل برشا، گفت که پیگرد قانونی پرونده در ایتالیا این پیام را ارسال می کند که “استفاده از حق کسی که می خواهید با آنها زندگی کنید، بیش از همه، با کسی که می خواهید ازدواج کنید، یک حق سیاسی است” که باید “با نهایت قاطعیت” تضمین شود. AP

کالبد شکافی شکستگی استخوان گردن را نشان داد که احتمالاً ناشی از خفه شدن است.

در ماه دسامبر، دادگاهی در شهر شمالی برشا سه مهاجر پاکستانی – والدین و برادر بزرگتر چهار دختر – را به دلیل ضرب و شتم و محرومیت از تحصیل آنها مجرم شناخته و به پنج سال زندان محکوم کرد.

گواستلا، ایتالیا (AP) – ایرم اسلم از روز تولدش در پاکستان با پسر عموی 17 روز بزرگ‌تر نامزد شد. اما برای زن جوانی که در نوجوانی به این شهر مزرعه ایتالیایی در دشت رودخانه پو مهاجرت کرده بود، پسر عموی برادرش احساس می کرد. بنابراین در سفری که به وطنش داشت، برای مدتی بازی کرد و به خاله هایش گفت که برای ازدواج آماده نیست.

بنا بر گزارش ها، عباس به دوست پسرش گفته بود که از زندگی اش می ترسد، زیرا او از ازدواج با یک مرد مسن در وطن خود امتناع کرده است.

به گفته بازرسان ایتالیایی، آن بوسه پدر و مادر عباس را که می خواستند دخترشان با دختر عموی خود در پاکستان ازدواج کند، خشمگین کرد.

او افزود که عشق “به عنوان یک گناه” در نظر گرفته می شود، موهای قهوه ای ضخیم و موج دار او با یک روسری رنگارنگ پوشیده شده است. او از ترس دشمنی بیشتر با همسایگان پاکستانی در گواستالا، شهری 15000 نفری که در آن جامعه مهاجر غالب هستند، خواست که چهره او به طور کامل نشان داده نشود.

در سال 2019، ایتالیا اجبار یک شهروند یا مقیم ایتالیا را به ازدواج، حتی در خارج از کشور، جرمی دانست که تحت قوانین خشونت خانگی قرار دارد.

اسلم در مورد وضعیت خود گفت: “من شخص دیگری را دوست داشتم، یکی دیگر را می خواستم.” اما آنها آن را نخواستند، زیرا در بین ما عشق وجود ندارد.

اما راه فراری برای سامان عباس 18 ساله نبود.