اندرو تیت برای سومین تمدید بازداشت در رومانی تجدید نظر می کند

برادران قبلاً دو درخواست تجدیدنظر قبلی خود را در مورد تمدید 30 روزه قبلی که آنها را در حین ادامه تحقیقات پشت میله های زندان نگه داشته است، از دست داده اند. هیچ یک از این چهار نفر هنوز به طور رسمی متهم نشده اند.

___

تیت ها که ابتدا در اواخر دسامبر در بخارست بازداشت شدند، به دنبال لغو تصمیم 21 فوریه قاضی مبنی بر تمدید 30 روز بازداشت خود برای سومین بار به درخواست دادستان خواهند بود. اگر دادگاه روز دوشنبه علیه آنها حکم صادر کند، آنها حداقل تا اواخر ماه مارس در بازداشت خواهند ماند.

این آژانس گفت که قربانیان با تظاهر عشق فریب می‌خوردند و بعداً مرعوب می‌شدند، تحت نظر قرار می‌گرفتند و تحت تاکتیک‌های کنترلی دیگری قرار می‌گرفتند، در حالی که برای نفع مالی گروه جنایی مجبور به انجام اعمال مستهجن می‌شدند.

بخارست، رومانی (AP) – اندرو تیت، اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی تفرقه افکن و کیک بوکسور حرفه ای سابق که در رومانی به ظن جرایم سازمان یافته و قاچاق انسان بازداشت شده است، روز دوشنبه به دادگاه تجدیدنظر در بخارست پایتخت رسید تا تصمیم هفته گذشته را به چالش بکشد. برای سومین بار بازداشت وی را 30 روز تمدید کرد.

استفان مک گرات از سیگیسوآرا گزارش داد.



منبع دادستان ها گفته اند که اگر بتوانند ثابت کنند صاحبان خودروها از طریق فعالیت های غیرقانونی مانند قاچاق انسان به دست آورده اند، این دارایی ها برای تامین هزینه های تحقیقات و جبران خسارت قربانیان استفاده می شود. تیت همچنین در مورد توقیف دارایی درخواست تجدید نظر کرد.

آژانس مبارزه با جرایم سازمان‌یافته رومانی در بیانیه‌ای پس از دستگیری‌های دسامبر اعلام کرد که شش قربانی در پرونده قاچاق انسان را شناسایی کرده است که مورد «خشونت فیزیکی و اجبار ذهنی» قرار گرفته‌اند و توسط اعضای گروه جنایتکار مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند.

تیت، 36 ساله، یک شهروند بریتانیایی-آمریکایی که به عقاید زن ستیزانه معروف است و 5.2 میلیون دنبال کننده در توییتر دارد، با دستبند به برادرش تریستان که در همان پرونده زندانی است، به دادگاه استیناف بخارست رسید. دو زن رومانیایی نیز در این پرونده در بازداشت خانگی هستند.

سندی که تصمیم قبلی برای نگه داشتن آنها را در زندان توضیح می‌دهد، می‌گوید که قاضی «خطرناکی خاص متهمان» و ظرفیت آنها برای شناسایی قربانیان «با آسیب‌پذیری بیشتر، در جستجوی فرصت‌های زندگی بهتر» را در نظر گرفته است.

در ژانویه، مقامات رومانیایی به مجتمعی در نزدیکی بخارست که با برادران تیت مرتبط بود، رفتند و ناوگانی از خودروهای لوکس شامل رولزرویس، فراری و پورشه را با خود بردند. آنها گزارش دادند که دارایی هایی به ارزش تقریبی 3.9 میلیون دلار را توقیف کرده اند.

تیت که از سال 2017 در رومانی زندگی می‌کند، پیش از این به دلیل ابراز عقاید زن‌ستیزانه و سخنان نفرت‌انگیز از حضور در شبکه‌های اجتماعی مختلف محروم شده بود. او بارها ادعا کرده است که دادستان های رومانیایی هیچ مدرکی ندارند و ادعا می کند که پرونده آنها یک توطئه “سیاسی” است که برای ساکت کردن او طراحی شده است.