ما چاره ای جز تصمیم گیری سخت نداریم

گزارش‌ها حاکی از آن است که امتیازاتی که کوین مک‌کارتی، نماینده مجلس نمایندگان برای حفظ صندلی رئیس‌جمهور خود در نظر گرفت، شامل ترویج کاهش برنامه‌های استحقاق بود.کنت نیشیمورا / لس آنجلس تایمز از طریق گتی ایمیج

  • کوین مک کارتی

    روزنامه پست گزارش داد که در چند روز گذشته، گروهی از قانونگذاران جمهوری خواه برای تشکیل هیئت های مجلس نمایندگان که تغییراتی در تامین اجتماعی و مدیکر را توصیه می کنند، فشار آورده اند.

    دموکرات ها سنا را کنترل می کنند و جمهوری خواهان تنها اکثریت اندکی در مجلس دارند. اما اکثریت کافی است تا به آنها قدرت بر سقف بدهی بدهد، قانونی که میزان پولی را که دولت می‌تواند برای پرداخت صورت‌حساب‌هایش وام بگیرد، محدود می‌کند.

    پس از طفره رفتن در مورد برنامه‌های خود برای برنامه‌های استحقاقی مانند تامین اجتماعی و مدیکر در ماه‌های منتهی به دوره میان‌ترم، مجلس نمایندگان مجلس تصمیم خود را برای کاهش هزینه‌های هر دو تایید کرده است.

    جمهوری خواهان مجلس نمایندگان ماه ها به کاهش هایی اشاره کرده اند که می خواهند در بودجه فدرال ایجاد کنند.

  • الیزابت وارن، سناتور ماساچوست در مقاله ای در بوستون گلوب در این ماه نوشت: “آنها ادعا می کنند که برنامه آنها برای استفاده از سقف بدهی برای ایجاد هرج و مرج اقتصادی جهانی مربوط به مسئولیت مالی است. اینطور نیست.” “طرح جمهوری خواهان مجلس نمایندگان برای سقف بدهی در مورد محافظت از ثروتمندان و افراد دارای ارتباط خوب در برابر پرداخت سهم منصفانه در مالیات است – نه بیشتر و نه کمتر.”

    مبارزه برای افزایش سقف بدهی مشکل جدیدی برای کنگره نیست. از لحاظ تاریخی، محدودیت مقدار پولی که دولت می‌تواند وام بگیرد، به شیوه‌ای دو حزبی افزایش یافته است. اما در دهه گذشته، جمهوری خواهان شروع به استفاده از سقف بدهی به عنوان یک ابزار چانه زنی برای دستیابی به اهداف سیاسی خود کرده اند.

    علاوه بر این، جمهوری‌خواهان پیشنهاد کرده‌اند که یارانه‌های Medicaid و قانون مراقبت مقرون‌به‌صرفه به بلوک کمک‌های بلاعوض تبدیل شوند که باعث کاهش هزینه‌ها به میزان 3.6 تریلیون دلار طی 10 سال می‌شود.

    ادوین پارک، استاد سیاست عمومی در دانشگاه جورج تاون که بر سیاست های بهداشتی تمرکز دارد، به اینسایدر گفت: «بدیهی است که سنا و کاخ سفید به شدت با آن مخالفت خواهند کرد. به کاهش عمده هزینه‌ها، و این امکان وجود دارد که کاهش‌های کوچک‌تر و مضر برای Medicaid روی میز باشد، حتی اگر شدیدترین کاهش‌ها حذف شوند.”

    طرح جمهوری خواهان برای افزایش سقف بدهی تهدیدی برای “به راه انداختن هرج و مرج اقتصادی جهانی” است.

    به گفته تونی رام، روزنامه نگار واشنگتن پست، که گزارش داد قانونگذاران جمهوری خواه مایلند از سقف بدهی به عنوان ابزاری برای چانه زنی استفاده کنند تا دولت بایدن از کاهش هزینه های مدیکر و تامین اجتماعی چشم پوشی کند. ناکامی در افزایش سقف بدهی تا تابستان می تواند باعث شود که ایالات متحده برای اولین بار در تاریخ بدهی خود را نکول کند که عواقب آن وخیم است.

    کاخ سفید و قانونگذاران دموکرات از جمهوری‌خواهان انتقاد کرده‌اند که از محدودیت بدهی برای اجرای کاهش خدمات درمانی و تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

    نماینده حزب کوین هرن از اوکلاهاما، رهبر کمیته مطالعات جمهوریخواه محافظه کار، به The Post گفت: “ما چاره ای جز تصمیم گیری سخت نداریم.” “همه باید به همه چیز نگاه کنند.”

    به گزارش سی ان ان، رهبران حزب جمهوری خواه روز سه شنبه یک نمایش اسلاید به اعضای مجلس نمایندگان جمهوری خواه ارائه کردند که در آن بودجه و اولویت های هزینه های خود را تشریح کردند. بر اساس تصویری از ارائه که توسط CNN مشاهده شد، اولویت‌های هزینه‌ها مبهم بود اما به اصلاحات در “برنامه‌های هزینه اجباری” اشاره کرد که می‌تواند شامل تامین اجتماعی و مدیکر باشد.

    آنها در مورد کاهش هایی که مربوط به صندوق های مدیکر و تامین اجتماعی است، واضح تر می شوند.

  • و این بالاتر از اهرمی است که محافظه کارترین اعضای حزب بر رئیس مجلس اخیرا منتخب، نماینده کوین مک کارتی، دارند. نگهداشتن محافظه‌کاران رأی‌گیری برای رئیس مجلس را برای مدت طولانی حفظ کردند و گزارش‌ها حاکی از آن است که امتیازاتی که مک کارتی انجام داد شامل ترویج کاهش برنامه‌های استحقاق بود.

    در واقع آنقدر محبوب بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اخیرا به جمهوری خواهان هشدار داد که آنها را از مذاکرات سقف بدهی دور نگه دارد.

    آنها نشان داده اند که مایل به افزایش سقف بدهی برای تضمین کاهش هستند. عدم افزایش سقف می تواند منجر به فاجعه مالی شود.

اگرچه جمهوری‌خواهان در ماه‌های اخیر درباره کاهش بودجه مورد نظر خود مبهم بوده‌اند، اما واضح‌تر می‌شود که تامین اجتماعی و مدیکر از جمله اهداف اصلی آنها هستند، حتی اگر هر دو برنامه در بین آمریکایی‌ها بسیار محبوب هستند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع