در سایه ترامپ و 2024، حزب جمهوری خواه با یک مبارزه رهبری مناقشه برانگیز مواجه است


واشنگتن – کمیته ملی جمهوری خواهان امیدوار است که این هفته در کالیفرنیا یک نشست کم‌اهمیت برگزار شود، اما اختلافات میان پیروان دونالد ترامپ بر سر رهبری حزب می‌تواند به شکاف احتمالی در حزب جمهوری‌خواه دامن بزند.

رونا مک دانیل، رئیس RNC که به دنبال چهارمین دوره ریاست جمهوری خود است، توسط دو طرفدار فوق محافظه کار دونالد ترامپ، وکیل هارمیت دیلون و موسس و فروشنده MyPillow، مایک لیندل، به چالش کشیده می شود.

مک دانیل مورد علاقه است، اما مخالفان او می توانند در حزبی که بر سر انتخابات ناامیدکننده کنگره در سال 2022 و مواجهه با رقابت بی رحمانه ریاست جمهوری سال 2024 با حضور ترامپ و سایر جمهوری خواهان که معتقدند حزب باید از رئیس جمهور سابق عبور کند، بر تنفر بیفزایند.

کمیته ملی جمهوری خواهان روز جمعه انتخابات ریاست و سایر دفاتر عالی را برگزار خواهد کرد و مجموعه جلسات سه روزه را در یک استراحتگاه ساحلی در دانا پوینت، کالیفرنیا محدود می کند.

در گفتگو با سیاست بمانید: برای خبرنامه OnPolitics ثبت نام کنید

رونا مک دانیل کیست؟

در آستانه نشست زمستانی، مک دانیل با بیان اینکه از حمایت بیش از 100 عضو RNC 168 عضوی برخوردار است، پیروزی را پیش بینی می کند و به پولیتیکو می گوید که «ما نمی توانیم پایمان را از روی گاز برداریم. “

رونا مک‌دانیل، رئیس کمیته ملی جمهوری‌خواهان، در جریان گردهمایی «از رأی‌گیری خارج شوید» در سه‌شنبه، ۱۸ اکتبر ۲۰۲۲، در تامپا، فلوریدا صحبت می‌کند (AP Photo/Chris O'Meara)

رونا مک‌دانیل، رئیس کمیته ملی جمهوری‌خواهان، در جریان گردهمایی «از رأی‌گیری خارج شوید» در سه‌شنبه، ۱۸ اکتبر ۲۰۲۲، در تامپا، فلوریدا صحبت می‌کند (AP Photo/Chris O’Meara)

مک دانیل که پس از انتخابات 2016 توسط ترامپ برای این سمت انتخاب شد، گفت که این حزب در زمان نظارت خود برنامه های خروج از رأی، ایجاد ائتلاف و ارتباطات خود را بهبود بخشیده است.

ترامپ هنوز مک دانیل را برای چهارمین دوره ریاست جمهوری تایید نکرده است. رئیس‌جمهور سابق، که این آخر هفته در نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی در کمپین انتخاباتی ۲۰۲۴ ظاهر می‌شود، در مورد دیلون نیز سخنان خوبی گفته و گفته است که برای او کارهای قانونی انجام داده است.

هارمیت دیلون کیست؟

هارمیت دیلون، شریک مدیریتی گروه حقوقی دیلون، قبلا در فاکس نیوز در حمایت از ترامپ ظاهر شده بود.

دیلون در ایمیلی به اعضای RNC پرسید که آیا نامزدهای جمهوری خواه “از وضعیت موجود و سابقه RNC در سال های اخیر در کمک به پیروزی نامزدهای ما راحت هستند؟”

مک دانیل و دیلون همچنین به دنبال حمایت جمهوری خواهانی که نسبت به ترامپ بدبین هستند، شده اند.

مایک لیندل کیست؟

لیندل، یک منکر صریح انتخابات 2020 که ادعاهای دروغین تقلب در رای‌دهی را ترویج می‌کند، در رقابت برای کرسی‌های انتخاباتی ضعیف است. او همچنین می‌گوید که با داشتن سه نامزد، رقابت می‌تواند به چند برگه رای کشیده شود.

لیندل به وب‌سایت Insider گفت: «قرار است چندین رأی وجود داشته باشد، و یک مسابقه سه جانبه وجود دارد، و همه ما تا زمانی که یک نفر به 85 برسد، در آن می‌مانیم.»

عدد 85 اکثریت 168 عضو RNC است.

مشکلات پیش روی جمهوری خواهان چیست؟

جمهوری خواهان متخاصم در یک مجموعه ناامیدکننده از انتخابات سال گذشته، از جمله شکست در برگرداندن سنای ایالات متحده از دموکرات ها، به راه افتاده اند.

حزب جمهوری خواه کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را به دست آورد، اما تنها با 9 کرسی. (حاشیه اندک گروهی متشکل از 20 محافظه کار را قادر ساخت تا انتخاب کوین مک کارتی به عنوان رئیس مجلس را به تعویق بیاندازند که عمومی ترین نمونه از اختلافات حزبی است).

پس از نمایش ضعیف انتخابات، برخی از جمهوری خواهان ترامپ را مقصر دانستند، در حالی که برخی دیگر نامزدهای فردی را مقصر دانستند. برخی دیگر انگشت خود را به سمت کمیته ملی جمهوری خواه تحت رهبری مک دانیل نشانه رفتند.

تجارت دیگر

نشست RNC در کالیفرنیا همچنین برای تنظیم قوانین حزب، تصویب قطعنامه ها و به طور کلی آماده سازی برای انتخابات مقدماتی و عمومی در سال 2024 طراحی شده است.

بر خلاف سال گذشته، انتظار نمی رود دستور کار امسال بحث برانگیز باشد.

در جریان نشست زمستانی سال 2022 خود در سالت لیک سیتی، یک حزب تقسیم شده به محکومیت دو جمهوری خواه مجلس نمایندگان – لیز چنی و آدام کینزینگر – به دلیل شرکت در تحقیقات کنگره در شورش طرفدار ترامپ در 6 ژانویه 2021 رأی داد.

جمهوری خواهان همچنین قصد دارند در سال 2024 یک برنامه سنتی مقدماتی را حفظ کنند. در حالی که دموکرات ها در حال تغییر تقویم خود هستند، جمهوری خواهان قصد دارند به کار خود در آیووا ادامه دهند.

عمیق تر برو

اتحاد، اتحاد، اتحاد: پیش از انتخابات مقدماتی جورجیا، رئیس RNC از جمهوریخواهان خواست تا متحد شوند

ترامپ سفر می کند: دونالد ترامپ در نظر دارد که مبارزات انتخاباتی خود را هدف قرار دادن مخالفان جمهوری خواه و دادستان ها متوقف کند

شکست چنی: لیز چنی، دشمن ترامپ، در انتخابات مقدماتی وایومینگ شکست خورد. دیدار مورکوفسکی و شیباکا در آلاسکا: جمع بندی اولیه

توهین ها: حزب جمهوری خواه لیز چنی و آدام کینزگر را محکوم می کند و شورش 6 ژانویه را «گفتمان سیاسی مشروع» می نامد.

در حال حرکت؟:ترامپ در دردسر: حمایت جمهوری‌خواهان از نامزدی او در سال 2024 در میان شکست‌های سیاسی و حقوقی کاهش می‌یابد

سفر جمهوری خواهان: چگونه حزب جمهوری خواه به اینجا رسید: ظهور محافظه کاران فوق العاده از بری گلدواتر تا دونالد ترامپ

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: در سایه ترامپ، حزب جمهوری خواه برای انتخاب رهبر تشکیل جلسه داد.



منبع