لیز چنی در سال 2024؟ شک و تردید عمیق در کشورهای کلیدی ظاهر می شود

متیو بارتلت، یکی از فعالان کهنه کار جمهوری خواه نیوهمپشایر که در وزارت خارجه ترامپ کار می کرد اما پس از شورش 6 ژانویه استعفا داد، گفت که سر و صدای زیادی در سراسر ایالت در مورد نامزدهای ریاست جمهوری وجود دارد – به جز یکی.

کنکورد، NH (AP) – با غروب خورشید در وایومینگ، لیز چنی، نماینده ایالات متحده، از دست دادن خود را به عنوان آغاز یک گام مهم تر در حرفه سیاسی خود توصیف کرد. او آبراهام لینکلن را احضار کرد که در انتخابات مجلس نمایندگان و سنا شکست خورد و همچنان به یکی از موفق ترین روسای جمهور کشور تبدیل شد.

«این روز جشن در حزب جمهوری خواه آیووا است. لیز چنی از اینجا خارج شده است!» دبرا واینا، داوطلب حزب جمهوری‌خواه در منطقه د موین و صاحب سالن بازنشسته 57 ساله‌ای به صدا درآمد. “لیز چنی یک هیولای مرداب است.”

آرا از کجا می آید؟ کالینز، مدیر سیاسی سابق کمیته ملی جمهوری خواه، گفت: شاید او آرای ضد ترامپ را جمع کند، اما این کافی نیست. او یک نوع جمهوری خواه من است، اما من فرصتی نمی بینم.

حزب جمهوری‌خواه بسیار متنوع‌تر از آن چیزی است که به آن اعتبار داده می‌شود، و عده‌ای خواهند بود که او و پیامش را جذاب می‌بینند، اما به دور از این است که بگوییم استقبال گرم یا بزرگی خواهد شد. میکا کاسکی، نماینده ایالت جمهوری خواه در کارولینای جنوبی گفت. من نامزدی لیز چنی را قابل قبول نمی دانم.

کلر پاتر در سفر اخیر خود به کانوی، نیوهمپشایر، یک تی شرت چنی پوشیده بود تا «تحسین خود را به عنوان یک دموکرات» از موضعی که علیه ترامپ اتخاذ کرده است، ابراز کند. پاتر، استاد تاریخ در مدرسه نیو نیویورک نیز 25 دلار به کمپین چنی کمک کرد.

تیم او معتقد است که چنی به عنوان رهبر بلامنازع خط ضد ترامپ، که می تواند شامل افرادی مانند لری هوگان، فرماندار مریلند، نماینده آدام کینزینگر، R-Ill و فرماندار سابق نیوجرسی باشد، وارد رقابت جمهوریخواهان در سال 2024 خواهد شد. کریس کریستی. آنها خاطرنشان می کنند که نام چنی در سطح جهانی شناخته شده است، و او از یک پایگاه ملی جمع آوری کمک مالی برخوردار است که بیش از 15 میلیون دلار برای نامزدی ناموفق او در انتخابات مجدد به ارمغان آورد. او همچنین از حمایت پدرش برخوردار خواهد بود و روابط نزدیکی با جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور سابق، که پاییز سال گذشته میزبان جمع‌آوری کمک مالی برای چنی بود، دارد.

علی‌رغم این عوامل، نشانه‌های کمی از اشتیاق برای چنی در ایالت‌هایی که به احتمال زیاد در مورد نامزدی بعدی جمهوری‌خواه برای ریاست‌جمهوری تصمیم‌گیری می‌کنند، وجود ندارد.

مسابقات مقدماتی ریاست جمهوری چند ماه است که در جریان است. و اولین اعلامیه ریاست جمهوری جمهوری خواهان ممکن است هر زمانی منتشر شود. ترامپ در حال بررسی این موضوع است که آیا قصد خود برای ریاست جمهوری را قبل یا بعد از انتخابات میاندوره ای اعلام کند.

کاسکی گفت: «فکر می‌کنم دونالد ترامپ در صورت کاندیداتوری، شانس بیشتری برای برنده شدن دارد، اما فکر نمی‌کنم مسیر مطمئنی برای پیروزی داشته باشد.» من فکر می کنم هر چه تعداد نامزدهای بیشتری درگیر شوند، احتمال موفقیت او بیشتر می شود.»

رای دهندگان آشکارا از دست دادن او را در نمایشگاه ایالتی آیووا جشن می‌گرفتند، که باید برای روسای جمهور و مدعیان ریاست‌جمهوری از زمانی که نیم قرن پیش میزبانی افتتاحیه انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری کشور را آغاز کرد.

___

AP را برای پوشش کامل دوره های میان دوره ای در https://apnews.com/hub/2022-midterm-elections و در توییتر دنبال کنید، https://twitter.com/ap_politics.





منبع

بارتلت گفت: «هیچ کسی در مورد لیز چنی صحبت نمی کند. فکر نمی‌کنم او بداند دارد چه می‌کند.»

در سراسر نیوهمپشایر که به طور سنتی دومین رقابت مقدماتی جمهوری خواهان کشور را برگزار می کند، تقریباً به همین منوال بود.

چنی، دختر 56 ساله دیک چنی، معاون رئیس جمهور سابق، احتمال نامزدی در سال 2024 به عنوان یک جمهوری خواه یا مستقل را رد نکرده است. اما نزدیکان او اکنون بر این باورند که یک نامزدی مستقل احتمالاً حمایت بیشتری از دموکرات‌ها را نسبت به جمهوری‌خواهان جلب می‌کند و این امر اهداف او را تضعیف می‌کند. بنابراین، اگر او نامزد شود، تقریباً به طور قطع به عنوان یک جمهوریخواه خواهد بود.

کاسکی، نماینده ایالت کارولینای جنوبی، معتقد است که ترامپ ممکن است در یک میدان کوچک جمهوری خواه آسیب پذیر باشد، اما یک میدان بزرگ جمهوری خواه می تواند آرای ضد ترامپ را تقسیم کند و به ترامپ کمک کند تا بار دیگر نامزدی حزبش شود.

رأی دهندگان تمایل دارند با متخصصان سیاسی موافق باشند.

در واقع، رای دهندگان جمهوری خواه و مقامات محلی در سه ایالتی که بیشترین اهمیت را در سیاست ریاست جمهوری دارند – آیووا، نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی – معتقدند که این نماینده کنگره که به زودی بیکار می شود، مسیر کمی برای ارتباط در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری 2024 دارد، هرگز راهی برای پیروزی در نظر بگیرید برخی از هواداران می ترسند که او در صورت کاندیداتوری به ترامپ کمک کند.

جنتری کالینز، کهنه کار آیووا و یک عامل ملی جمهوری خواه که مخالف ترامپ است، گفت که برای چنی «احترام زیادی» قائل است، اما نمی‌داند که چنی چگونه کمپین مناسبی برای ریاست جمهوری به راه می‌اندازد.

او به ایفای نقش اصلی در تحقیقات مجلس در مورد شورش 6 ژانویه، که قرار است میزبان دور دیگری از جلسات در سپتامبر باشد، ادامه خواهد داد.

جانت دایرز، معلم آموزش ویژه بازنشسته 67 ساله از روستایی غرب آیووا، گفت: «من هرگز به او رای نمی دهم زیرا معتقدم او با رای دادن به استیضاح ترامپ به حزب جمهوری خواه خیانت کرد.

خود چنی اواخر سال گذشته در نیوهمپشایر سخنرانی کرد و اعلام کرد که ترامپ در حال جنگ با حاکمیت قانون است.

در سطح ملی، حدود 7 نفر از هر 10 جمهوری خواه به حمایت از ترامپ ادامه می دهند. این تعداد ممکن است در روزهای پس از اجرای حکم تفتیش اف‌بی‌آی در املاک وی در فلوریدا افزایش یافته باشد، اگرچه منتقدان خاطرنشان می‌کنند که درگیری‌های قانونی متعدد ترامپ در نهایت می‌تواند به جایگاه او آسیب برساند. در همین حال، چنی در رای گیری اولیه عمومی با پمپئو و هیلی، در میان دیگران، نزدیک به پایین است.

مگ کینارد، نویسنده آسوشیتدپرس در کلمبیا، کارولینای جنوبی، در این گزارش مشارکت داشت.

فقط انتظار نداشته باشید که او در سال 2024 به چنی رای دهد.

سایر رای دهندگانی که در غرفه حزب جمهوری خواه توقف کردند نسبت به واینا تیزبینی کمتری داشتند، اما جاه طلبی های سیاسی چنی را نادیده گرفتند.

پاتر گفت: “امید ندارم که او برای ریاست جمهوری نامزد شود. من فکر می کنم که از نظر دور نگه داشتن ترامپ از کاخ سفید می تواند واقعاً مضحک باشد.” اما من به غرایز سیاسی او در مورد کاری که در آینده انجام می دهد اعتماد دارم.»

این چالش بزرگ سیاسی پیش روی چنی است، یک جمهوری خواه که به دنبال تبدیل ضرر 37 درصدی از کشور به یک کمپین ملی برای از بین بردن جاه طلبی های ترامپ در کاخ سفید است. هیچ سابقه ای برای آنچه او امیدوار است به انجام برساند وجود ندارد.

چنی در برنامه «امروز» شبکه NBC گفت: من هر کاری که لازم باشد انجام خواهم داد تا دونالد ترامپ را از دفتر بیضی دور نگه دارم. او اذعان کرد که به نامزدی ریاست جمهوری 2024 فکر می کند. در ماه‌های آینده تصمیم خواهم گرفت.»

اما در روزهای پس از آن، حامیان احتمالی در ایالت‌های کلیدی آشکارا نسبت به نامزدی چنی برای ریاست‌جمهوری ابراز تردید کرده‌اند، حتی نامزدی که صرفاً برای جلوگیری از بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید طراحی شده است.

چشم انداز ریاست جمهوری جمهوری خواهان از ماه ها قبل به آیووا و نیوهمپشایر هجوم آورده اند. مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق، مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق، سناتور تام کاتن و نیکی هیلی سفیر سابق سازمان ملل از جمله بازدیدکنندگان هستند. ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، نام رایج دیگری است که توسط رای دهندگان محلی جمهوری خواه مورد بحث قرار می گیرد، اگرچه او هنوز ظاهر نشده است.

بن ویهستاد، سخنگوی سونونو گفت: «فرماندار هیچ فکر یا نظری در مورد اینکه چه کسی ممکن است برای ریاست جمهوری در سال 2024 نامزد شود یا نکند، نداده است. او تنها روی انتخابات میان دوره ای در کمتر از 100 روز متمرکز شده است، و قاطعانه معتقد است که هر ثانیه به حدس و گمان می پردازد. سال 2024 اتلاف وقت است.

در حالی که این ایالت به معرفی نامزدهای ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار افتخار می کند، کریس سونونو، فرماندار جمهوری خواه، که ترامپ را به سخره گرفته است، فرصتی را برای استقبال از کمپین انتخاباتی احتمالی چنی در زمانی که فرصت داده شد، رد کرد.

___

تیم چنی چند ساعت پس از اینکه او در انتخابات مقدماتی کنگره وایومینگ خود را به یکی از مشاوران کمتر شناخته شده ترامپ واگذار کرد، با وام گرفتن عبارتی از آدرس گتیزبورگ لینکلن، باقیمانده بودجه مبارزات انتخاباتی را به نهاد جدیدی به نام «وظیفه بزرگ» منتقل کرد. او متعهد شد که هفته‌های قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر را به شکست دادن وفاداران ترامپ اختصاص دهد که همچنان به ترویج دروغ دزدیده شدن انتخابات 2020 ادامه می‌دهند.