سناتور لیندزی گراهام گفت اگر ترامپ به دلیل سوء استفاده از اطلاعات محرمانه تحت پیگرد قانونی قرار گیرد، شورش در خیابان ها رخ خواهد داد.

ترامپ تخلفات را رد کرده و گفته است که این اسناد را از حالت طبقه بندی خارج کرده است.

به نظر می‌رسد که گراهام به استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل خصوصی به جای ایمیل امن‌تر دولتی در زمانی که وزیر امور خارجه بود اشاره می‌کرد. کلینتون چندین بار مورد بازجویی قرار گرفت، از جمله توسط وزارت امور خارجه و FBI.

او گفت: «اگر پس از اینکه هیلاری کلینتون سروری را در زیرزمین خود راه‌اندازی کرد، رئیس‌جمهور ترامپ را به دلیل سوء استفاده از اطلاعات طبقه‌بندی شده تحت تعقیب قرار دهند، به معنای واقعی کلمه شورش‌هایی در خیابان رخ می‌دهد. “من نگران کشور هستم.”

گراهام گفت که اجرای قانون فدرال در مورد ترامپ “استاندارد دوگانه” دارد.

در ژوئیه 2016، تحقیقات FBI نشان داد که “شواهدی دال بر تخلفات جنایی بالقوه” در مورد مدیریت اطلاعات طبقه بندی شده وجود دارد، اما دلیل کافی برای طرح اتهام وجود ندارد. تحقیقات چندین ساله وزارت خارجه آمریکا که در سال 2019 به پایان رسید نشان داد که استفاده کلینتون از یک سرور ایمیل خصوصی اطلاعات طبقه بندی شده را در معرض خطر قرار می دهد، اما “هیچ مدرک متقاعد کننده ای از سوء استفاده سیستمی و عمدی با اطلاعات طبقه بندی شده وجود ندارد.”

سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام روز یکشنبه گفت اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل دست زدن به مواد طبقه بندی شده تحت پیگرد قانونی قرار گیرد، شورش هایی به وجود خواهد آمد.

وزارت دادگستری در حال تحقیق در مورد رفتار ترامپ با اسناد محرمانه دولتی است.

  • سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام.J. Scott Applewhite/AP

    • FBI در 8 اوت مار-آ لاگو را به عنوان بخشی از تحقیقات وزارت دادگستری در مورد نقض احتمالی قوانین مربوط به رسیدگی به اسناد دولتی بازرسی کرد. بر اساس سوابق دادگاه، وزارت دادگستری گفته است که ترامپ اسناد حساس و طبقه بندی شده را با خود به مارآ لاگو آورده است.

      بر اساس آنچه که به طور عمومی گزارش شده است، کلینتون با تحقیقات همکاری کرد و دستگاه ها و ایمیل های خود را تحویل داد. هرگز اتهامی علیه او مطرح نشد.

      گراهام گفت: “اکثر جمهوری خواهان از جمله من، معتقدند وقتی صحبت از ترامپ می شود، هیچ قانونی وجود ندارد. همه چیز به دنبال گرفتن اوست.” پس از شکست کلینتون، شورش هایی در خیابان ها رخ خواهد داد.»

      گراهام کمی بعد در مصاحبه این نظر را تکرار کرد.

      گراهام این اظهار نظر را در حضور در برنامه “یکشنبه شب در آمریکا” شبکه فاکس نیوز بیان کرد. سناتور کارولینای جنوبی با اشاره به اظهارات اخیر مارک زاکربرگ در مورد مدیریت متا با داستانی درباره لپ‌تاپ هانتر بایدن پس از هشدار FBI، گفت که فکر می‌کند «استاندارد دوگانه» در مورد اجرای قانون فدرال وجود دارد.

      سناتور لیندسی گراهام.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



      منبع

      سناتور لیندسی گراهام روز یکشنبه گفت که اگر ترامپ تحت پیگرد قانونی قرار گیرد، شورش هایی به وجود خواهد آمد.