علائم نوع کووید XBB که پزشکان در حال حاضر مشاهده می کنند

ما از کارشناسان بیماری های عفونی پرسیدیم که در حال حاضر در بیمارستان چه می بینند. در اینجا آنچه آنها گفتند:

به نظر می رسد شایع ترین علائم COVID XBB احتقان و بدن درد باشد.

اگر اخبار کووید را دنبال کرده‌اید، احتمالاً به خوبی آگاه هستید که نوع جدیدی در شهر وجود دارد که مربوط به جامعه علمی است. این گونه که به عنوان XBB شناخته می شود، اعتقاد بر این است که بیشترین نوع آن است سیستم ایمنی گریز بر اساس گزارش ها، تا به امروز و در حال حاضر بیش از 40 درصد از عفونت ها در ایالات متحده را تشکیل می دهد داده ها از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری.

مانند Parsonnet، کرسک گفت که هر نوع و روشی که سلول‌های ما را آلوده می‌کند احتمالاً بر علائم نیز تأثیر می‌گذارد. او گفت: «واریته‌ها ظرفیت متفاوتی برای فرار از مصونیت قبلی و همچنین ظرفیت متفاوتی برای اتصال به هدف اصلی در سلول‌های انسانی دارند.

آیا آخرین واکسن کووید از آلوده شدن شما به XBB جلوگیری می کند؟

انتظار می‌رود که این درصد در هفته‌های آینده به‌طور تصاعدی رشد کند، زیرا XBB از سایر انواع Omicron مانند BQ.1 رقابت می‌کند. ببین چه اتفاقی افتاده نیوانگلند: در عرض سه هفته، درصد موارد در منطقه ناشی از XBB از 11٪ به 75٪ افزایش یافت.

پارسونت به هاف پست گفت: «احتمالاً یک عنصر قوی از ایمنی اساسی وجود دارد، اما ممکن است در توانایی ویروس در ایجاد علائم نیز تفاوت هایی وجود داشته باشد.

علائم رایج از زمان تکرار اولیه ویروس کرونا تغییر کرده است.

البته، همیشه خطر بسیار واقعی کووید طولانی مدت وجود دارد، که یک وضعیت ناتوان کننده است که می تواند حتی به دنبال یک مورد خفیف ویروس کرونا باشد. کووید طولانی مدت می تواند باعث خستگی پایدار، مه مغزی، مشکلات تنفسی و موارد دیگر شود. تیدر اینجا هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری XBB و علائم یا عوارض بالقوه آن وجود دارد.

علائم رایج از زمان تکرار اولیه ویروس کرونا تغییر کرده است.

چه چیزی باعث تغییر علائم بین زیر متغیرها می شود؟

چیزی که پزشکان در خط مقدم کمتر آن را می بینند: تنگی نفس شدید، ردل گفت. او افزود که به ندرت بیماران اخیر نیاز به اکسیژن مکمل داشته اند. ردل خاطرنشان کرد که بسیاری از بیماران مبتلا به کووید را می بیند که با علائم کلاسیک تنفسی فوقانی – مانند آبریزش بینی، احتقان و گلودرد – همراه با تب و دردهای عضلانی مراجعه می کنند.

علائم رایج از زمان تکرار اولیه ویروس کرونا تغییر کرده است.

بنابراین، چه چیزی در Docket برای XBB وجود دارد؟ دکتر “به طور کلی، من فکر می کنم مردم بیشتر درد می کنند و همچنان احتقان و سردرد دارند.” جولی پارسونتیک متخصص بیماری های عفونی در مراقبت های بهداشتی استانفورد به هاف پست گفت. همچنین ممکن است انتظار داشته باشید که سایر علائم معمول را مشاهده کنید: تب، لرز، سرفه و گلودرد.

اما یک چیز وجود دارد که ما با اطمینان می دانیم: واکسینه شدن به جای عدم استفاده از آن، یک فایده دارد. Poeschla گفت: “تقویت کننده دو ظرفیتی در برابر همه انواع مبتنی بر omicron محافظت می کند و بسیار توصیه می شود، به ویژه برای افراد بالای 65 سال یا با خطرات جدی دیگر.”

اطلاعات محدودی در مورد XBB وجود دارد، اما کارشناسان مشکوک هستند علائم مرتبط با عفونت های XBB مشابه علائمی است که افراد مبتلا به کووید در سال 2022 تجربه کردند.

که گفت شواهد و مدارک نشان داده است که نمایه علائم با هر یک از انواع کمی تغییر کرده است. به عنوان مثال، Omicron باعث علائم بیشتر شبیه سرماخوردگی (مانند خستگی، آبریزش بینی، عطسه و دردهای عضلانی) شد، در حالی که دلتا و آلفا معمولاً باعث آنوسمی (از دست دادن بویایی) و پیری (از دست دادن چشایی) می‌شوند.

XBB ها جهش ها همچنین اجازه دهید راحت‌تر به سلول‌های ما بچسبد، و این امکان را به آن می‌دهد تا با کارایی بیشتری نسبت به سایر نسخه‌های omicron پخش شود.

«ویروس‌ها معمولاً جهش می‌یابند تا مسری‌تر و شدیدتر شوند. به نظر می رسد که این اتفاق با این گونه از ویروس کرونا رخ می دهد. دکتر. هنری نردبانرئیس بیماری های عفونی در بیمارستان دانشگاه سنت پیتر در نیوبرانزویک نیوجرسی به هاف پست گفت.

یک مطالعه پیش از چاپ از ژاپن نشان داد که XBB در تابستان 2022 زمانی که دو نوع فرعی از دودمان BA.2 omicron ترکیب شدند، به وجود آمد. دانشمندان بر این باورند که در این فرآیند، XBB جهش‌هایی را انتخاب کرد که به آن کمک می‌کند تا بهتر از مصونیت ایجاد شده توسط واکسیناسیون و عفونت‌های قبلی فرار کند.

به گفته دکتر مارتین کرسکیک متخصص بیماری های عفونی در پردیس پزشکی دانشگاه کلرادو Anschutz، ژنتیک و سلامت زمینه ای افراد – یعنی اینکه آیا آنها یک بیماری مزمن یا آسیب قبلی دارند – نیز بر نوع علائم آنها تأثیر می گذارد.

علائم کمتر شایع شامل از دست دادن چشایی و بویایی و تنگی نفس است.

کارشناسان هنوز در حال یادگیری در مورد COVID-19 هستند. اطلاعات این داستان همان چیزی است که از زمان انتشار شناخته شده یا در دسترس بوده است، اما با کشف بیشتر دانشمندان در مورد ویروس، راهنمایی ها می تواند تغییر کند. لطفاً مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری را برای به روزترین توصیه ها بررسی کنید.

مربوط…



منبع

دکتر می‌گوید: «محکم‌تر می‌چسبد، قابل انتقال‌تر به نظر می‌رسد و همچنین از ایمنی فرار می‌کند. اریک ام. پوشلا، رئیس بخش بیماری های عفونی در پردیس پزشکی دانشگاه کلرادو آنشوتز. معلوم نیست آن جهش ها پارسونت گفت که مشخصات بالینی ویروس و علائم ناشی از آن را تغییر دهد.

از آنجایی که XBB نسبتا جدید است، دانشمندان هنوز در حال کار هستند تا دریابند که آیا و چگونه این نوع متفاوت از سایر انواع اخیر رفتار می کند. اگرچه انتظار می‌رود که علائم XBB با عفونت‌های قبلی omicron برابری کند، پزشکان می‌گویند که برخی از مشکلات شایع‌تر از سایرین هستند.

به نظر می رسد آنوسمی و پیری، به طور حکایتی، با XBB کمتر شایع است. کارشناسان هنوز توقع ندارند که آئوزیا و آنوسمیا دوباره برگردند. دکتر گفت: «از آنجایی که XBB بخشی از گروه omicron است، من انتظار دارم که از دست دادن چشایی و بویایی رایج نباشد، اما من هنوز اطلاعاتی را ندیده ام. توماس کمپبل، استاد بخش بیماری های عفونی در پردیس پزشکی دانشگاه کلرادو آنشوتز.

شات به روز شده COVID، که در سال 2022 بهینه سازی شد تا انواع جدیدتر omicron را هدف قرار دهد، به خوبی در این مورد کار نمی کند. جلوگیری از عفونت XBBپارسونت گفت، با توجه به وجود تعداد زیادی عفونت جدید در جامعه. اما این واقعیت که افزایش سریعی در مرگ و میر وجود نداشته است نشان می‌دهد که واکسن‌ها، همراه با مقدار بسیار زیاد ایمنی به‌دست‌آمده از عفونت‌های گذشته، همچنان از بسیاری از افراد در برابر پیامدهای شدید محافظت می‌کند. به گفته Poeschla، این ایمنی با هم به کاهش موج XBB کمک می کند. و اگرچه آنتی بادی های مونوکلونال با XBB کمتر موثر هستند، سایر درمان ها – از جمله پاکسلووید، رمدسیویر و مولنوپیراویر – به نظر می رسد که به خوبی مقاومت می کنند.

از آنجایی که افراد زیادی – در برخی موارد، چندین بار – آلوده شده‌اند، تعیین اینکه دقیقاً چگونه علائم تحت تأثیر میزبان در مقابل ویژگی‌های خاص ویروس قرار می‌گیرد، دشوار است. پارسونت مشکوک است که iانجمن نقش بسیار بزرگی دارد.