شرکت ترامپ در تلاش برای پرتاب اولین هیئت منصفه در محاکمه جنایی شکست خورد

نوشته لوک کوهن

ترامپ، یک جمهوری خواه که در نظر دارد یک نامزدی دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 داشته باشد، در این پرونده متهم نیست. او این دادستان را با انگیزه سیاسی خوانده است.

نیویورک (رویترز) – شرکت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روز سه شنبه در تلاش برای اخراج یک گروه اولیه متشکل از 18 هیئت منصفه احتمالی برای محاکمه جنایی شرکت املاک و مستغلات به اتهامات کلاهبرداری مالیاتی پس از این استدلال که استخر با مشاهده یکی از نامزدهای هیئت منصفه آلوده شده است، شکست خورد. گفت او مغرضانه است

سازمان ترامپ که هتل‌ها، زمین‌های گلف و سایر املاک و مستغلات را در سرتاسر جهان اداره می‌کند، ممکن است به دلیل سه فقره تقلب مالیاتی و شش مورد دیگر با جریمه‌های 1.6 میلیون دلاری مواجه شود. این شرکت اعتراف به بی گناهی کرده است.

مایکل ون در وین، وکیل سازمان ترامپ، روز سه‌شنبه قبل از ورود هیئت منصفه گفت که سایر اعضای هیئت منصفه در استخر با مشاهده آن تعامل «به‌طور واضحی سرد شده‌اند» و ممکن است صادقانه به این سؤال پاسخ نداده باشند.

دفتر دادستان منطقه منهتن سال گذشته سازمان ترامپ و آلن وایسلبرگ، مدیر ارشد مالی آن زمان را متهم کرد که به برخی از مدیران ارشد مزایای “خارج از حساب” اعطا می کند، به برخی از کارمندان اجازه می دهد غرامت مشمول مالیات خود را کمتر از میزان مالیات اعلام کنند و شرکت از پرداخت مالیات حقوق و دستمزد فرار کند. . ویسلبرگ در ماه اوت به اتهاماتی از جمله سرقت بزرگ و کلاهبرداری مالیاتی اعتراف کرد و در عین حال اعتراف کرد که 1.76 میلیون دلار درآمد داشته است.

(گزارش توسط لوک کوهن در نیویورک؛ ویرایش توسط ویل دانهام)



منبع

انتظار می‌رفت که دادستان‌ها و وکلای مدافع بعداً روز سه‌شنبه بازجویی از 18 هیئت منصفه احتمالی را آغاز کنند، گام بعدی در فرآیندی که انتظار می‌رود یک هفته‌ای برای تشکیل هیئتی 12 نفره باشد.

در اولین روز انتخاب هیئت منصفه در روز دوشنبه، یکی از نامزدهای هیئت منصفه که در دادگاه علنی گفت که احساسات شدیدی نسبت به ترامپ دارد که مانع از منصفانه بودن او در محاکمه می شود، برای گفتگوی خصوصی به قاضی خوان مرچان فراخوانده شد و سپس اخراج شد. از استخر

کارشناسان به رویترز گفتند که در منهتن که به شدت دموکرات است، انتظار می رود وکلای سازمان ترامپ مراقب «هیئت منصفه پنهانی» باشند که میزان واقعی احساسات ضد ترامپ را به امید حضور در هیئت مدیره پنهان می کنند.

مرچان خطاب به ون در وین گفت: «می‌توانم قدردانی کنم که به نظر شما سایر اعضای هیئت منصفه به‌طور آشکاری سرد شده بودند. “نمی توانم بگویم که این را مشاهده کرده ام.”

قاضی خوان مرچان، قاضی ناظر محاکمه در دادگاه ایالتی نیویورک، گفت که از نزدیک اعضای هیئت منصفه آینده را زیر نظر دارد و با ون در وین مخالف است. این امر پس از آن اتفاق افتاد که جاشوا استینگلاس، دادستان دفتر دادستان منطقه منهتن، گفت که این استدلال که تماشای خروج یکی از اعضای هیئت منصفه باعث آلوده شدن باقی مانده استخر شده است، “احمقانه” است.