دوقلویی که از آشویتس جان سالم به در برده است، نحوه آزمایش یک پزشک بر روی او و خواهر همسانش را به اشتراک می گذارد – و سعی کرد آنها را با دوقلوهای دیگر باردار کند.

سگال گفت که بسیاری از آزمودنی‌های آزمایش‌های منگله می‌دانستند که اگر یکی بمیرد، دیگری کشته خواهد شد، زیرا او “اعضای آنها را با هم مقایسه می‌کند.” سگال گفت: «پیوند بین دوقلوها در آشویتس بسیار مهم بود. همه باید به اندازه خودشان مراقب دوقلوهای خود باشند.

این دوقلوها تحت تزریق خون از مردان دوقلو همسان در حدود سن خود قرار گرفتند

سگال به اینسایدر گفت که او با کارشناسانی که ادعا می‌کردند منگل می‌خواهد اساس بیولوژیکی دوقلوها را بفهمد تا بتواند نژاد آریایی را افزایش دهد، مخالف است. سگال گفت: «این منطقی نبود، زیرا او والدین را مطالعه می کرد، نه خود دوقلوها. اجماع عمومی بر این است که او تلاش می‌کرد تا تأثیر ژنتیکی را بر تفاوت‌های نژادی نشان دهد و از این طریق ثابت کند که آریایی‌ها برتر از نژادهای دیگر بودند.

Able او و خواهرش را “دو جسم و یک روح” توصیف کرد.

این زنان به آزمایشگاه منگل در کمپ اسکورت شدند، جایی که به گفته آبل، او “سوالات زیادی” پرسید و قد، وزن و رنگ چشم و موهای آنها را ثبت کرد. Able در این ایمیل گفت: “ما برای او هیچ علاقه ای جز به عنوان خوکچه هندی نداشتیم.”

دافنا آبل با مادرش، بازمانده هولوکاست، 99 ساله، روی کاناپه نشسته است.

در صحبت مستقیم با Insider، Able گفت که او و خواهرش مصمم هستند “با هم زنده بمانند.” او گفت: “ما همیشه صمیمی بودیم. من زندگی او را کردم و او زندگی من را انجام داد.”

بلافاصله پس از اینکه آنتا آبل و خواهر دوقلوی همسانش، استفانی هلر، از آشویتس آزاد شدند، متوجه شدند که دکتر جوزف منگل قصد دارد هر یک از آنها را توسط برادران دوقلوی همسان باردار کند.

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع

دافنا ابل گفت که مادرش و دوقلوش به او گفته بودند که از زمانی که منگل دستور انتقال خون بین آنها و برادران مشابه را بدهد، وحشت کرده اند. این زن 67 ساله گفت که خواهران بر اثر آزمایش ها بیمار شدند و هلر پس از خروج از کمپ دائماً با سلامتی خود مشکل داشت.

سه خواهر - که دو نفر از آنها از هولوکاست جان سالم به در بردند - قبل از شروع جنگ جهانی دوم در یک عکس سیاه و سفید با مادرشان به تصویر کشیده شده اند.

Able که اکنون 99 ساله است، با اشاره به نیات منگله به Insider گفت: “شما نمی خواهید به چیزهای گذشته اینطور فکر کنید.”

آنتا آبل به همراه دخترش دافنا که اغلب به مادرش کمک می‌کند داستان دو ساله‌اش را در آشویتس تعریف کند.با حسن نیت از دافنا ایبل.

ایبل به اینسایدر گفت که مصیبت دو ساله آنها در اردوگاه در لهستان اشغالی “زمان سختی” بود – دردناکتر شد زیرا آنها نمی دانستند سایر اعضای خانواده خود کجا هستند تا زمانی که متوجه شدند کشته شده اند.

ابل در ایمیلی به Insider گفت: «ما فقط بعد از آن متوجه شدیم.» او اضافه کرد: “ما بعد از آن دیگر هرگز دوقلوهای دیگر را ندیدیم، اما بدانید که یکی از آنها پس از آزمایش مرد.”

منگل به دلیل قدرت و آزمایشات انسانی در آشویتس به فرشته مرگ معروف بود.

دافنا به اینسایدر گفت: “او می خواست تعیین کند که آیا آنها ضرب خواهند شد.” اما زنان جوان عادت ماهانه خود را متوقف کرده بودند زیرا غذای کمی برای خوردن به آنها داده می شد. او گفت: “به هر حال آنها نمی توانستند باردار شوند.”

دوقلوهای همسان به عنوان خوکچه هندی رفتار شدند

ایبل در ایمیل خود گفت: “وقتی با ماشین های گاو وارد شدیم، سربازان نازی می دانستند که مراقب دوقلوها هستند.” او گفت که آنها را به پادگانی بردند که در آنجا دوقلوهای دیگر نگهداری می شدند.

خواهران دوقلوی همسان آنتا آبل و استفا هلر در اواسط 20 سالگی ژست می گیرند.

سگال به اینسایدر گفت: «منگله به دلیل آزمایش‌های غیرقابل تصور و وحشتناکی که دوقلوها و برخی از خانواده‌هایشان را در معرض آن قرار داد، به «فرشته مرگ» معروف بود.

استفا هلر و آنتا آبلو بازمانده‌های دوقلوی تمرکز با کیک تولدشان در سال 2019.

داستان وحشتناک ایبل در کتابی جدید درباره دوقلوهایی که از این «آزمایش‌های هولوکاست» جان سالم به در برده‌اند، نشان داده می‌شود.

خواهران دوقلوی همسان آنتا و استفانی در اواسط 20 سالگی، پس از آزادی از اردوگاه مرگ نازی ها.با حسن نیت از دافنا ایبل.

در این ایمیل، Able گفت که خواهران و برادران سعی کردند با “داستان هایی برای اجتناب از واقعیت ما” با این عذاب کنار بیایند. Able اضافه کرد: “ما در مورد اینکه چقدر عالی خواهد بود وقتی به خانه نزد خانواده خود برسیم صحبت کردیم.” «چه می‌خوریم، چگونه با خواهرمان بازی می‌کردیم».

مادربزرگ شش فرزند در ایمیلی به Insider گفت: “من و خواهرم همیشه دو جسم و یک روح بودیم.” اگر این امکان وجود داشت، تجربه مشترک ما را به هم نزدیک‌تر کرد.»

دکتر جوزف منگل، معروف به “فرشته مرگ” با او و خواهرش مانند خوکچه هندی رفتار می کرد.

  • دوقلوهای همسان آنتا و استفانی هیلبرون، به همراه مادر و خواهر کوچکترشان در پراگ، قبل از اینکه توسط نازی ها آواره شوند. مادر و خواهر دختران در اتاق های گاز جان باختند.با حسن نیت از دافنا ایبل.

  • آن‌ها مردانی را می‌شناختند که برای این فرآیند انتخاب شده بودند، زیرا منگل، پزشک نازی که چنین «آزمایش‌های پزشکی» را روی زندانیان انجام می‌داد، قبلاً چهار جوان بزرگسال را تحت تزریق خون مختلف قرار داده بود.

    نازی‌ها می‌خواستند دوقلوهای همسان آنتا بلد از دوقلوهای همسان دیگری در آشویتس باردار شوند.

  • سگال گفت: “مستند شده بود که حدود 1500 جفت از آشویتس عبور کردند. اما مرجع دیگری گفت که 730 بوده است.”

    او در ادامه شرایط اردوگاه را “شریر، یخبندان، تنگ و در معرض عوامل مختلف” توصیف کرد. او افزود: “ما همیشه از گرسنگی می‌مردیم. این همان چیزی است که تصور می‌کنید جهنم باشد.”

    این خواهران در سال 1942 توسط نازی ها از خانه خود در پراگ، اکنون در جمهوری چک، برده شدند. آنها 19 ساله بودند که یک سال بعد به آشویتس منتقل شدند. آنها در آن زمان نمی دانستند، اما بقیه اعضای خانواده از جمله مادر و خواهر 12 ساله آنها به اتاق های گاز فرستاده شده بودند.

    ایبل در ایمیل خود گفت که او و هلر در راهپیمایی مرگ 21 ساله شدند، زمانی که اس اس تلاش کرد تا پیش از آزادی قریب الوقوع آشویتس، زندانیان خود را با پای پیاده منتقل کند. آنها پیش از نقل مکان به اسرائیل، سپس استرالیا، به عنوان پرستار در چکسلواکی سابق واجد شرایط شدند.

    داستان Able و خواهرش در کتاب جدید “کودکان دوقلو هولوکاست: کودکی دزدیده شده و اراده برای زنده ماندن” به نمایش درآمده است. این کتاب که توسط استاد روانشناسی نانسی سگال، مدیر مرکز مطالعات دوقلو در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، فولرتون نوشته شده است، “آزمایشات” منگل را با استفاده از دوقلوهای همسان و برادر به عنوان خوکچه هندی مستند می کند.

    دو قلو بازمانده از اردوگاه کار اجباری، استپا هلر، چپ، و آنتا آبل، با کیک تولدشان در سال 2019. شماره زندانی که به هلر در آشویتس داده شد، روی بازوی او خالکوبی شده است.با حسن نیت از دافنا ایبل

    • دافنا آبل گفت که مادر و عمه‌اش که خانواده و دوستان او را به نام استپا می‌شناختند و در سال 2019 درگذشت، از شنیدن این موضوع که منگله نقشه‌ای برای باردار شدن و کشتن آنها در مقطعی از بارداری‌شان طراحی کرده بود تا جنین‌ها را تشریح کند تا متوجه شوند، بسیار متحیر شدند. اگر آنها هم دوقلوهای همسان بودند.

      اسناد به دست آمده از اردوگاه و اظهارات شاهدان دیگر زندانیان یهودی که مجبور به کار برای منگله شده بودند، “آزمایش” پیشنهادی را بر روی دو مجموعه خواهر و برادر تایید کرد.