مردی به طور تصادفی یک چاه آب باستانی را که 17 فوت زیر آشپزخانه اش مدفون بود حفر کرد. سپس تیک تاک را با تبدیل آن به بخشی از خانه خود شوکه کرد.

او از طریق DM به Insider گفت: “شب اول 7000 بازدید داشتم و تا صبح شوخی کردم تا صبح 10000 بازدید داشته باشم و به TikTok معروف خواهم شد.”

سازنده گفت که از این همه توجه متحیر شده است و دختر خود را که با TikTok آشناست استخدام کرده است تا بینندگان را در کنار این تعهد قرار دهد.

میلیون‌ها نفر پس از اینکه TikToker کشف کرد که چاهی 300 ساله در زیر آشپزخانه او بوده است، می‌ترسند و می‌ترسند.

  • خالق @MortyLad نقشه های کشف و حفاری را با 421000 دنبال کننده در ساعت TikTok مستند کرده است. ویدیوهای او به شدت وایرال شده اند و هر بار که پست می گذارد میلیون ها بیننده جدید به دست می آورد. او اخیراً «تصمیم ترسناک» را گرفته است که چاه را در پلان آشپزخانه جدید خود به‌عنوان ویژگی «راهپیمایی» بگنجاند، که هم مخاطبان را هیجان‌زده و هم مبهوت کرده است.

    او گفت تا جایی که به @MortyLad مربوط می‌شود، ویروس‌پذیری هیجان‌انگیز است، اما بازسازی‌های خارج شده از ریل تغییری «محبوب‌تر» به خود گرفته است. در TikTok، او اشاره کرد که چون بازسازی غافلگیرکننده چاه بسیار پرهزینه شد، باید پروژه گرمایش از کف را خودش انجام دهد.

    حفر ته چاه یک فرآیند دیدنی گل آلود و پر زحمت بوده است. او گفت که ابتدا باید از آوار و آجر ناشی از تخریب قبلی پاکسازی شود. در طول راه، @MortyLad چندین اشیاء را کشف کرد که دهه‌ها مدفون شده بودند، از جمله بطری‌های براندی (که بعداً به‌عنوان گلدان گل استفاده کرد)، یک گلدان اتاقی، و شیشه‌های پنجره قدیمی.

    اصل مقاله را در Insider بخوانید



  • منبع

    هنگامی که یک TikToker در حال بازسازی خانه چند صد ساله خود در Cheshire، انگلستان بود، به طور ناخواسته در یک مخلوط سنگریزه عجیب که توسط حلقه ای از آجر احاطه شده بود، حفر کرد. معلوم شد که این یک چاه آبی 300 ساله است که در تمام مدتی که او در آنجا زندگی کرده است، ناخودآگاه زیر کف آشپزخانه او مدفون بوده است.

    با این حال، این فکر باعث ایجاد لرز در بسیاری از ستون‌ها شده است. بینندگان تصوراتی از فیلم “حلقه” داشتند که درباره دختری است که در چاه می میرد. یکی از کامنت‌کنندگان نوشت: “تمام سرگرمی و بازی، تا زمانی که دختری با لباس سفید ظاهر شود.” دیگری اضافه کرد: “همانطور که من این را نادیده می گرفتم، امیدوار بودم که چیزی نباشد و به بازسازی ادامه می دادم.”

    دختر @MortyLad در اخیراً TikTok روایت کرده است: «بدیهی است که ما یک سوراخ باز غول‌پیکر در وسط آشپزخانه نخواهیم گذاشت. روشن خواهد شد و با شیشه مخصوص پوشش داده می شود… چاه بخشی از تاریخ خانه ما است و ما می خواهیم آن را حفظ کنیم.”

    زمانی حفاری به شکلی ترسناک در آمد که او با مایعی جوشان در ته چاه برخورد کرد که می‌ترسید گاز کشنده باشد. با این حال، یک آشکارساز در نهایت به این نتیجه رسید که آنها فقط حباب های هوای بی ضرر هستند.

    طرح نوسازی که از ریل خارج شده است، TikTok را تحت تأثیر قرار داده است.tiktok.com/@mortylad

    • بسیاری تحت تأثیر این کشف تاریخی قرار گرفتند، در حالی که برخی دیگر فلاش بک هایی از «حلقه» دریافت کردند.

    @MortyLad که از افشای نام خود خودداری کرد، این هفته به Insider گفت که او یک لوله کش 48 ساله بازنشسته است، بنابراین او کمی تجربه با چنین بازسازی منحصر به فرد و پرمخاطبی دارد. او قصد دارد یک صفحه شیشه ای مدور به اندازه کافی قوی برای راه رفتن بر روی چاه نصب کند، با نورافکن هایی در زیر تا بتوان آن را با شکوه تمام مشاهده کرد.

    یکی از کامنت‌های برتر در یکی از ویدیوهای اخیر او می‌گوید: “چرا می‌خواهید چاهی را در آشپزخانه خود باز کنید؟ علاوه بر این که وحشتناک است، یک خطر ایمنی است.” (دختر @MortyLad در یک TikTok جداگانه به این نظر پاسخ داد و توضیح داد که این نظر محصور خواهد شد و به عنوان نمایشگر استفاده خواهد شد.)

    اسکرین‌شات‌هایی از TikTok @MortyLad، با استفاده از یک سیستم پولی برای پایین رفتن در چاه، و نمایی از پایین.

    او اولین ویدیوی خود را درباره این حماسه که 11.5 میلیون بازدید داشته است، عنوان کرد: “به WellTok خوش آمدید.” خالق در آن نوشت که خانه‌اش در دهه 1700 ساخته شده بود و بعداً این سازه به حیاطی کشیده شد تا آشپزخانه بزرگ‌تری را در خود جای دهد.

    @MortyLad اولین بار کشف این چاه را در اواسط فوریه به اشتراک گذاشت، زمانی که او سعی داشت گرمایش از کف را در آشپزخانه خود نصب کند.

    پس از روزها حفاری – با چند جلسه ضبط شده در پخش زنده TikTok – @MortyLad گزارش داد که چاه 17 فوت عمق دارد. او در TikTok نوشت: «جریان آب شفاف و شیرین تا 8 فوت ثابت پر می‌شود».

    بینندگان از این پروژه هم خوشحال و هم وحشت زده شده اند

    این پروژه در حال انجام است، اما ویدیویی که خلاصه‌ای از «سفر تا کنون» را نشان می‌دهد، از روز سه‌شنبه که به اشتراک گذاشته شد، 32 میلیون بازدیدکننده داشته است.

    @MortyLad گفت که از شیشه و نورافکن برای تبدیل چاه به یک ویژگی در آشپزخانه خود استفاده می کند.

  • صبح روز بعد 1 میلیون داشتیم و من از رختخواب افتادم.

    چگونه چاه باستانی کشف شد و روند گل آلود و پر زحمت تبدیل آن به یک ویژگی در خانه او

    میلیون ها بیننده به روند بازسازی چسبیده اند و برخی در هر مرحله تشویق می کنند. اما دیگران از این ایده که یک حفره عظیم و باستانی در فضای زندگی فرد وجود داشته باشد، ترسیده بودند.

    او به Insider گفت: «به دلیل این پوشش همه چیز بسیار گران شده است. “این تمام چیزی است که میدانم.”