دختر کیم نکاتی را درباره حکومت طولانی مدت خانواده فاش کرد

جو آئه ظاهراً فرزند کیم است که دنیس رادمن، ستاره بازنشسته NBA، در سفر خود به پیونگ یانگ در سال 2013 دید. و اینکه او دختر بچه کیم، جو آئه را در آغوش گرفته است.

کیم در چند ماه گذشته دخترش را به طور علنی به سه رویداد برد: یک سایت پرتاب موشک، یک جلسه عکس با دانشمندان اسلحه و یک بازدید از یک مرکز موشکی. رسانه‌های دولتی او را «دوست‌داشتنی‌ترین فرزند کیم» نامیدند، که بحث‌هایی را در خارج از آن برانگیخت که آیا او به عنوان وارث ظاهری خود آراسته می‌شود، اگرچه گفته می‌شود که او حدود ۹ یا ۱۰ سال دارد.

یو به NIS اشاره کرد که معتقد است ظاهر عمومی او – اولین مورد برای هر یک از فرزندان کیم – لزوماً به این معنی نیست که او جانشین کیم خواهد شد.

کیم جونگ اون که روز دوشنبه 39 ساله می شود، سومین نسل از خانواده اش است که از زمان تأسیس کره شمالی در سال 1948، پی در پی بر آن حکومت می کنند. او پس از مرگش در دسامبر 2011 قدرت را از پدرش کیم جونگ ایل به ارث برد. کیم جونگ ایل با مرگ پدرش و بنیانگذار ایالت کیم ایل سونگ در سال 1994 قدرت را به دست گرفت.

در ارزیابی اولیه خود پس از اولین افشای دختر در ماه نوامبر، NIS به قانونگذاران گفت که او دومین فرزند کیم به نام جو آئه و حدود 10 ساله است. در آن زمان به قانونگذاران گفته شد که به نظر می رسد رونمایی او در سایت پرتاب موشک نشان دهنده نیات کیم برای محافظت از امنیت نسل های آینده کره شمالی در مواجهه با بن بست با ایالات متحده است.

یو گفت که NIS گفت کره شمالی حدود 500 پهپاد دارد که تعداد کمی پهپادهای خود منفجر می شوند.

___

دیپلمات حرفه ای ری در نشست هسته ای 2018-2019 با ایالات متحده در مورد چگونگی مبادله گام های خلع سلاح هسته ای کره شمالی با منافع اقتصادی و سایر منافع شرکت کرد. پس از اینکه دومین نشست بین کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در فوریه 2019 در هانوی ویتنام به دلیل اختلاف بر سر تحریم های آمریکا شکست خورد، ری یک کنفرانس مطبوعاتی نیمه شب برگزار کرد و گفت که واشنگتن هدر داده است. فرصتی که «شاید دیگر نیاید».

ماری یاماگوچی، نویسنده آسوشیتدپرس در توکیو در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

در یک جلسه کمیته پارلمانی پشت درهای بسته، سرویس اطلاعات ملی اعلام کرد که ارزیابی کرده است که کیم با بردن دخترش به مکان‌های عمومی، قصد دارد به مردم کره شمالی عزم خود را برای برگزاری دور دیگری از انتقال قدرت ارثی نشان دهد، یو سانگ بوم، یکی از قانونگذارانی که در جلسه توجیهی خصوصی NIS شرکت کردند، به خبرنگاران گفتند.

آژانس جاسوسی کره جنوبی سابقه نادری در ردیابی تحولات کره شمالی دارد. تأیید اطلاعات در مورد دولت مخفی و مستبد اغلب غیرممکن است.

در صورت تایید، این مورد پرمخاطب ترین مورد از سوی کره شمالی در سال های اخیر خواهد بود. کیم جونگ اون در دوره قبلی حکومت خود، در تلاشی آشکار برای استحکام بخشیدن به قدرت خود، موجی از اعدام‌ها، پاکسازی‌ها و برکناری‌های مقامات ارشد از جمله قتل عموی قدرتمند خود را طراحی کرد.

رسانه های کره جنوبی گفته اند که کیم دارای سه فرزند – متولد سال های 2010، 2013 و 2017 – است که فرزند اول یک پسر و فرزند سوم یک دختر است.

یون به نقل از NIS گفت که هنوز متوجه نشده است که آیا ری یونگ هو اعدام شده است یا خیر. یو گفت آژانس جاسوسی توضیح نداده است که چرا ری پاکسازی شده است.

روزنامه ژاپنی یومیوری شیمبون اوایل این هفته گزارش داد که گمان می رود ری در سال 2022 اعدام شده باشد. این روزنامه به نقل از منابع ناشناس آشنا با امور داخلی کره شمالی، گفت که اطلاعاتی وجود دارد که چهار تا پنج نفر دیگر با روابط خارجی کره شمالی ارتباط دارند. وزارت نیز اعدام شدند. گفته می شود که دلایل اعدام نامعلوم است.

سئول، کره جنوبی (AP) – افشاگری کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از دخترش در رویدادهای عمومی اخیر احتمالاً تلاشی برای نشان دادن به مردم خود بود که یکی از فرزندانش روزی قدرت او را در سومین قدرت ارثی کشور به ارث خواهد برد. سرویس جاسوسی کره جنوبی روز پنجشنبه به قانونگذاران گفت: انتقال.

به گفته یون کان یونگ، یکی دیگر از نمایندگان مجلس که در این نشست حضور داشت، در جریان جلسه توجیهی روز پنجشنبه، NIS همچنین گفت که ری یونگ هو، وزیر خارجه سابق کره شمالی، که در دیپلماسی هسته‌ای که اکنون در حال حاضر خفته با ایالات متحده آمریکا درگیر است، پاکسازی شده است.

یون گفت که NIS همچنین به قانونگذاران گفته است که یکی از پنج پهپاد کره شمالی که اخیرا حریم هوایی کره جنوبی را نقض کرده است، ممکن است از دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در سئول عکس گرفته باشد. اوایل پنجشنبه، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که پهپاد کره شمالی وارد انتهای شمالی منطقه پرواز ممنوع ایجاد شده در اطراف دفتر ریاست جمهوری شده است.

ارتش کره جنوبی اعتراف کرده است که نتوانسته هیچ یک از پهپادهای کره شمالی را که برای اولین بار در پنج سال گذشته از مرز رقبا عبور کرده است، سرنگون کند. این شکست باعث نگرانی های امنیتی در کره جنوبی شد.