ترامپ می گوید واقعا برای جمهوری خواهان عالی است که کوین مک کارتی 6 بار متوالی نتوانست رئیس مجلس شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره پیشنهاد بیمار کوین مک کارتی برای ریاست مجلس نمایندگان اظهار نظر کرد.

  • مجلس نمایندگان روز چهارشنبه پس از دومین روز رای گیری که در آن کوین مک کارتی، نماینده مجلس نمایندگان نتوانست 218 رای لازم برای انتخاب شدن به عنوان رئیس مجلس را کسب کند، به تعویق افتاد.

    سومین روز رای گیری برای انتخاب رئیس مجلس قرار است روز پنجشنبه برگزار شود و قانونگذاران در مجلس تا زمانی که این مشکل حل نشود، نمی توانند سوگند یاد کنند.

    20 جمهوری‌خواه از جناح راست حزب که می‌گویند به مک کارتی اعتماد ندارند و به دنبال کسب امتیازات بیشتر در ازای حمایت از او هستند، با نامزدی او مخالفت می‌کنند.

    ترامپ این وضعیت را با سفر سیاسی خود مقایسه کرد و گفت که در سال 2016 برنده ریاست‌جمهوری شد، به دروغ القا کرد که در سال 2020 پیروز شد و سپس مدعی شد که در سال 2024 دوباره پیروز خواهد شد. “این بزرگتر از روش سنتی خواهد بود!”

    به گفته برخی تحلیلگران، این وضعیت، قدرت رو به زوال ترامپ را حتی بر قانونگذاران معمولا وفادار جمهوری خواه برجسته می کند.

    مک کارتی

    این اولین بار از سال 1923 است که انتخاب رئیس مجلس در روز اول حل نشده است.

    او گفت 2 روز رای گیری که نتوانست رئیس مجلس را انتخاب کند، این روند را “بزرگتر و مهم تر” کرده است.

  • دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دو روز رای گیری که در آن حزب نتوانست رئیس مجلس نمایندگان را انتخاب کند، با این فرض که روز سوم نتیجه خواهد داد، به عنوان یک پیروزی جمهوری خواهان ستایش کرد.

    بسیاری از معترضان حامیان قوی ترامپ هستند، اما در موقعیت نادری قرار می گیرند که در طرف مقابل یک موضوع با او قرار بگیرند، زیرا رئیس جمهور سابق از نامزدی مک کارتی حمایت کرده است.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    “من در واقع فکر می کنم که یک پیروزی بزرگ جمهوری خواهان امروز، پس از گذراندن فراخوان های متعدد که منجر به ایجاد رئیس مجلس نشد، موقعیت و روند تبدیل شدن به رئیس مجلس را بزرگتر و مهم تر از زمانی کرده است که در دوره های بیشتر انجام شود. به روش سنتی» ترامپ در پلتفرم Truth Social خود پست کرد.

    رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ (ر) و رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی از کالیفرنیا.جیم واتسون / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

    • مک کارتی تنها یکی از مجموعه‌ای از حامیان برجسته ترامپ است که در ماه‌های اخیر برای پیروزی در انتخابات تلاش کرده‌اند و تعدادی از نامزدهای مورد حمایت ترامپ در انتخابات میان دوره‌ای نیز کوتاهی کرده‌اند.

      حمایت ترامپ از مک کارتی، 20 جمهوری خواه را که همچنان به مخالفت با او ادامه می دهند، تحت تاثیر قرار نداده است.