بیت کوین با توقف عملیات وام دهندگان ارزهای دیجیتال، سقوط کرد

نیویورک (AP) – قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در روز دوشنبه پس از اینکه یک وام دهنده بزرگ رمزنگاری تمام برداشت ها را به دلیل “شرایط شدید بازار” متوقف کرد، به شدت کاهش یافت.

این دومین فروپاشی بخشی از دنیای ارزهای دیجیتال در دو ماه گذشته است. استیبل کوین Terra در اوایل ماه می منفجر شد و ده‌ها میلیارد دلار را در عرض چند ساعت از بین برد.

سلسیوس با بیش از 11 میلیارد دلار دارایی مشتری، یکی از بزرگترین پلتفرم‌های وام‌دهی ارزهای دیجیتال است. در ازای سپرده های مشتری، این شرکت بازدهی بسیار سخاوتمندانه ای را ارائه می دهد، تا 19٪ در برخی از حساب ها. این پلتفرم‌های وام‌دهی اخیراً به دلیل ارائه بازدهی که بازارهای عادی نمی‌توانستند از آن پشتیبانی کنند، مورد بررسی قرار گرفته‌اند و منتقدان آنها را طرح‌های پونزی نامیده‌اند.

Terra و توکن Luna آن بازدهی مشابهی را در سپرده های مشتریان ارائه کردند. این توکن‌ها پس از برداشت‌های عظیم مشتریان که اپراتورهای Terra را مجبور کرد تمام دارایی‌های مورد استفاده برای پشتوانه ارزهای خود را نقد کنند، از بین رفتند. فروپاشی Terra درخواست‌هایی برای اصلاحات از سوی صنعت ارزهای دیجیتال و درخواست‌هایی برای تنظیم مقررات از سوی کنگره را برانگیخته است.



Source link

بیت کوین تا ظهر دوشنبه در حدود 22600 دلار معامله می شد که بیش از 17 درصد نسبت به روز گذشته کاهش داشت. اتریوم، یکی دیگر از ارزهای دیجیتال پرطرفدار، بیش از 20 درصد سقوط کرد.

او گفت: «با بررسی گزینه‌های مختلف، کار زیادی برای انجام وجود دارد، این روند زمان می‌برد و ممکن است تاخیرهایی وجود داشته باشد.

روز یکشنبه، پلتفرم وام‌دهی سلسیوس اعلام کرد که تمام برداشت‌ها و نقل و انتقالات بین حساب‌ها را به منظور “در طول زمان رعایت تعهدات برداشت” به حالت تعلیق در می‌آورد. سلسیوس، با حدود 1.7 میلیون مشتری، در اعلامیه خود هیچ اشاره ای به زمان اجازه دسترسی کاربران به وجوه خود نداد.