بایدن پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای، نوسان زیادی در کاهش قیمت بنزین داشت

سرنوشت انتخابات میان‌دوره‌ای تعیین خواهد کرد که آیا دموکرات‌ها می‌توانند به اکثریت ضعیف خود بچسبند، چیزی که در حال حاضر قطعی نیست. سناتور برنی سندرز، یکی از برجسته ترین صداها در میان چپ، گفت که دموکرات ها باید تا حدودی بر اقتصاد منتهی به انتخابات تمرکز کنند. اگر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان را بازپس بگیرند، برنامه‌ریزی می‌کنند تا کاهش مالیات ترامپ را برای ثروتمندان حفظ کنند و احتمالاً بودجه برنامه‌هایی مانند تامین اجتماعی و مدیکر را کاهش دهند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قرار است ۱۴ میلیون بشکه نفت دیگر را از ذخایر دولت فدرال آزاد کند.

  • در حال حاضر، این حرکت بالقوه بازار نفت را تحت تاثیر قرار داده است و قیمت کالاها در روز سه شنبه کاهش یافته است. بر اساس گزارش ردیاب قیمت گاز AAA، میانگین قیمت گاز هنوز حدود 20 سنت در هر گالن بیشتر از یک ماه پیش است، اما در حال حاضر از هفته گذشته پنج سنت کاهش یافته و به 3.870 دلار رسیده است. اداره اطلاعات انرژی نیز شاهد کاهش جزئی قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته است، اگرچه قیمت‌ها برای کسانی که خودروهای خود را در ساحل شرقی پر می‌کنند افزایش یافته است.

    کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی، در اوایل اکتبر گفت که دولت در حال بررسی انتشارات جدید از SPR نیست. اما اکنون به نظر می رسد موارد بیشتری در راه است.

    رئیس جمهور بایدن؛ قیمت گاز در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا در 20 مه 2022آنا پولساز/گتی ایماژ; جاستین سالیوان/گتی ایماژ

    • به گزارش رویترز، انتظار می رود بایدن 14 میلیون بشکه نفت بیشتر از ذخایر استراتژیک نفت (SPR) آزاد کند. این تلاش دیگری برای کمک به کاهش قیمت گاز است که به دلیل تلاقی کاهش تولید نفت در ایالات متحده در کنار تهاجم روسیه به اوکراین، به شدت افزایش یافته است. حرکت گزارش شده از سوی بایدن پس از آن صورت گرفت که قیمت بنزین دوباره در پایان سپتامبر شروع به افزایش کرد، فشار دیگری بر کیف پول آمریکایی ها وارد شد، زیرا تورم به 8.2 درصد افزایش یافت و تورم اصلی، که قیمت های بی ثبات مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی گیرد، به بالاترین حد در 40 سال گذشته رسید.

      رئیس جمهور بایدن؛  قیمت گاز در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا در 20 مه 2022

      آزادسازی میلیون ها بشکه نفت یک اقدام سیاسی زیرکانه با افزایش فشارهای اقتصادی است. رای دهندگان به طور فزاینده ای نگران وضعیت اقتصاد هستند و نظرسنجی از نیویورک تایمز/ کالج سینا نشان می دهد که می تواند نتایج تاریک انتخابات میان دوره ای را برای دموکرات ها نشان دهد. اقتصاد به طور مداوم در صدر فهرست نگرانی‌های رای‌دهندگان قرار می‌گیرد، و به گفته تایمز، کسانی که بیشتر نگران آن هستند، تمایل به جمهوری‌خواهان نیز دارند.

      دولت فدرال در حال حاضر بیش از 125 میلیون بشکه از ذخایر را در بازار عرضه کرده است که وزارت خزانه داری تخمین زده است که قیمت هر گالن گاز را 0.17 دلار به 0.42 دلار کاهش می دهد. به گفته رویترز، آخرین انتشار، تعهد دولت مبنی بر آزادسازی 180 میلیون بشکه از ذخایر بین ماه های می تا اکتبر را برآورده می کند. به گزارش رویترز، حتی ممکن است در سال مالی 2023 حتی بیشتر در راه باشد.

      چیزی که باید دید این است که آیا کاهش قیمت بنزین – که یک نگرانی همیشگی در میان آمریکایی‌هایی است که هنوز در جامعه‌ای به شدت وابسته به خودرو زندگی می‌کنند – ممکن است اوضاع را به سمت دموکرات‌ها تغییر دهد.

      آخرین دسته نفت از ذخایر استراتژیک نفت می تواند قیمت های خزنده گاز را کاهش دهد.

    • قیمت‌های پایین‌تر نه تنها برای کیف پول‌ها خوب است، بلکه ممکن است شانس دموکرات‌ها را برای برنده شدن در انتخابات میان‌دوره‌ای تقویت کند.

    پرزیدنت جو بایدن بار دیگر وارد عمل شده و تلاش می کند تا از افزایش قیمت بنزین جلوگیری کند، زیرا آمریکایی ها با توجه به نزدیک شدن به انتخابات میان دوره ای، از دموکرات ها رویگردان شده اند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع