حمله ترامپ، جمهوری‌خواهان را به این فکر انداخت که آیا او به اکثریت سنا اهمیت می‌دهد یا خیر


حمله روز دوشنبه ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به جو اودی، نامزد حزب جمهوری خواه در مجلس سنا در کلرادو، جمهوری خواهان را خشمگین می کند و در عین حال آنها را به این فکر می اندازد که آیا او به این فکر می کند که حزب اکثریت را در مجلس فوقانی به دست آورد یا خیر.

اودی، یک میانه‌روی حامی حقوق سقط جنین که دموکرات‌ها در انتخابات مقدماتی 4 میلیون دلار علیه او خرج کردند، پیش از این در مبارزه سختی با سناتور مایکل بنت (دکلو) بود.

اکنون جمهوری خواهان نگران هستند که هر شانسی که او برای ایجاد ناراحتی دارد توسط ترامپ خاموش شود و باعث ناامیدی و خشم از رئیس جمهور سابق شود.

«مطمئناً اینطور نیست [helpful]سناتور کوین کرامر (RN.D) یکی از متحدان ترامپ به هیل گفت. من دوست ندارم ببینم اودی با چند رای مقابل سناتور بنت شکست بخورد، فقط به این دلیل که دونالد ترامپ از جمهوری‌خواهان خواسته بود رای ندهند و ما با یک سناتور به اکثریت رسیدیم.

«اگر [Sen.] میچ مک کانل [R-Ky.] کرامر با اشاره به رهبر اقلیت سنا ادامه داد: با هر نامزد جمهوری خواه که علناً از او انتقاد می کرد، مخالفت کردیم، ما شانسی نداریم. “ملت باید مهمتر از جرایم شخصی فردی باشد.”

ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود، اودیا را “RINO” یا “فقط به نام جمهوری‌خواه” نامید و گفت: “MAGA به افراد احمق با دهان بزرگ رای نمی‌دهد.”

او در پاسخ به اودیا گفت که در صورت کاندیداتوری مجدد در سال 2024 از رئیس جمهور سابق حمایت نخواهد کرد و فعالانه علیه او کمپین خواهد کرد.

علاوه بر این، این اظهارات در بدترین زمان ممکن برای اودی بیان شد، زیرا اوراق رای از روز دوشنبه در ایالت توزیع شد.

یکی از استراتژیست های حزب جمهوری خواه درگیر در رقابت های سنا، حمله ترامپ به اودی را به لفاظی های او در مورد دور دوم انتخابات جورجیا پس از شکست وی در انتخابات سال 2020 تشبیه کرد، که بسیاری از جمهوری خواهان معتقدند که به سرکوب مشارکت جمهوری خواهان کمک کرد.

«اگر اودی به معنای واقعی کلمه تفاوت بین اکثریت و اقلیت جمهوری‌خواه است، به پیامدهای سیاست عمیقی که همراه با آن است فکر می‌کنید. یکی دیگر از اعضای حزب جمهوری خواه که در رقابت های مجلس سنا شرکت داشت، گفت: اینکه فکر کنید می توانید در هر نقطه ای از مرکز باشید و مایل باشید اکثریت جمهوری خواه را فقط به این دلیل که کسی چیزهای خوبی در مورد شما نمی گوید، رهن کنید، بسیار آشکار است.

این استراتژیست با اشاره به پیروزی 14 امتیازی پرزیدنت بایدن بر ترامپ در ایالت اضافه کرد: «همه چیز مربوط به این وفاداری به او است، و لازم نیست ریاضیدان باشید تا متوجه شوید که دو سال پیش در کلرادو چگونه گذشت.

در حالی که اودی به عنوان یکی از بهترین اعضای مجلس سنا در این چرخه در نظر گرفته می شود، او هنوز با یک صعود تند برای شکست بنت، یک رئیس دو دوره ای، در ایالت آبی روبروست. از سال 2014، زمانی که سناتور سابق کوری گاردنر (R-Colo.) سناتور سابق مارک اودال (D-Colo.) را شکست داد، هیچ جمهوری خواه در انتخابات سراسری کلرادو پیروز نشده است، که همچنین منجر به پیروزی حزب جمهوری خواه در دفاتر دادستان ایالتی شد. کل و وزیر امور خارجه.

“برای پیروزی در ایالتی مانند کلرادو، باید همه به شما رای دهند تا به شما رای دهند. هر نوع تیراندازی در داخل چادر عواقب بالقوه عمیقی دارد.» دومین استراتژیست جمهوریخواه گفت. “شما به همه نیاز دارید.”

اودی در بیانیه‌ای در روز دوشنبه در پاسخ به رئیس‌جمهور سابق گفت که او “یک آدم سازندگی است، نه یک سیاستمدار”.

رئیس‌جمهور ترامپ حق دارد نظرش را داشته باشد، اما من مرد خودم هستم و آن‌طور که می‌بینم اسمش را می‌گذارم. یک انتخاب دیگر بایدن و ترامپ، این کشور را از هم خواهد پاشید. نیکی هیلی سازمان ملل «گزینه بهتری خواهد بود».

اودی افزود: «این انتخابات باید بر شکست‌های جو بایدن متمرکز شود – تورم شدید، مرز شکسته، جنایت افسارگسیخته، جنگ با انرژی آمریکا – نه تکرار سال 2020». آمریکا باید به جلو برود.»

بر اساس نظرسنجی دانشگاه ماریست که در اوایل ماه جاری انجام شد، بنت با 6 درصد از اودیا پیشتاز بود.

صندوق رهبری سنا، گروهی که توسط متحدان ارشد مک‌کانل اداره می‌شود، 1.2 میلیون دلار به یک ابر PAC O’Dea در 7 اکتبر اهدا کرد که برای خرید تبلیغاتی دو هفته‌ای در دنور انجام شد. به گفته سخنگوی SLF، این گروه سرمایه گذاری بیشتر در این مسابقه را رد نکرده است و به نظارت بر آن ادامه می دهد.

با توجه به حاشیه ای که باید بر آن غلبه کرد، برخی از جمهوری خواهان تردید دارند که اظهارات ترامپ در زمانی که همه چیز گفته می شود و انجام می شود، تاثیر زیادی خواهد داشت. آنها خاطرنشان می‌کنند که اودی ماه‌ها در مورد مخالفت خود با رئیس‌جمهور سابق صحبت کرده و معتقدند که ضدیت دولت نسبت به ترامپ، اظهارات او را نسبتاً بی‌طل و بی‌طل می‌کند.

اودیا به وضوح گفته است که یک جمهوری خواه است. او یک تاجر است. او در مورد آنچه که در مورد ترامپ فکر می کند بسیار واضح است.» من فکر نمی‌کنم که قرار باشد اوضاع برای اودیا نیز تغییر کند. این یک شستشو است. برای ترامپ چند کلیک و برخی تیترها می شود. اودیا هم همینطور. … این یک پیشگویی خود تحقق است. اودی می گوید ترامپ را دوست ندارد. ترامپ به اودیا ضربه می زند. اودی می تواند بگوید “می بینید؟”

این عامل همچنین به ادامه فشار ترامپ برای نصب افراد وفادار در سرتاسر رده های حزب جمهوری خواه، از جمله در سطح حزب ایالتی و شهرستانی، به عنوان دلیل احتمالی بیانیه روز دوشنبه اشاره کرد.

این استراتژیست افزود: “ترامپ می خواهد که حزب او را منعکس کند.”

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع