بایدن متعهد شد که تدوین تصمیم رو به عنوان اولین طرح در اکثریت گسترده دموکرات ها خواهد بود

مارجوری داننفلسر، رئیس جمهور سوزان بی. آنتونی طرفدار زندگی آمریکا، گفت: “مخاطرات انتخابات میان دوره ای نمی تواند بالاتر باشد” و از جمهوری خواهان خواست تا به سقط جنین حمله کنند.

بیشتر: تأثیر سریع حکم سقط جنین: 66 کلینیک در این 15 ایالت انجام عمل را متوقف کرده اند.

از زمان تصمیم دادگاه عالی ژوئن دابز که Roe را لغو کرد، 16 ایالت تقریباً ممنوعیت کامل سقط جنین را تصویب کرده اند، در حالی که چندین ایالت دیگر تحت رهبری جمهوری خواهان گام هایی در جهت ممنوعیت برداشته اند. گزارشی از موسسه Guttmacher نشان داد که حداقل 66 کلینیک ارائه خدمات سقط جنین را به دنبال این تصمیم مهم متوقف کرده اند.

بایدن در یک گردهمایی کمیته ملی دموکرات ها در تئاتر هوارد در واشنگتن گفت: «با هم، حق انتخاب را برای هر زن در هر ایالت در آمریکا احیا خواهیم کرد. اگر رأی بدهیم می توانیم این کار را انجام دهیم».

در ماه اوت، بایدن فرمان اجرایی را امضا کرد که به دنبال تسهیل دسترسی برای افرادی است که به دنبال خدمات مراقبت های بهداشتی باروری هستند، از جمله گسترش Medicaid برای پوشش هزینه های سفر به سایر ایالت هایی که اجازه سقط جنین را می دهند.

نامزدهای دموکرات در چندین ایالت میدان نبرد – با تشخیص افکار عمومی در مورد دسترسی به سقط جنین – تلاش کرده اند تا احیای حقوق سقط جنین را در محوریت نژادهای خود قرار دهند. اما نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که سقط جنین در میان رای‌دهندگان به ترس فزاینده آن‌ها در مورد اقتصاد و تورم تبدیل شده است.

او گفت: «دوبرابر کردن برنامه افراطی سقط جنین تا زمان تولد مانع از دست دادن دموکرات ها در کنگره نمی شود.

بیشتر: اختصاصی: نگرانی در مورد سقط جنین در میان دموکرات ها منفجر می شود و به فشار برای رای دادن دامن می زند

“حق انتخاب شما متعلق به شماست. و اگر سهم خود را انجام دهید و رای دهید، رهبران دموکرات کنگره به سهم خود قول می دهند. و من نیز سهم خود را انجام خواهم داد.”

پرزیدنت جو بایدن برای سخنرانی در طی یک رویداد کمیته ملی دموکرات ها در تئاتر هاوارد، سه شنبه، 18 اکتبر 2022، در واشنگتن وارد می شود.  (AP Photo/Evan Vucci) ORG XMIT: DCEV401

دیوان عالی تصمیم خود را در 22 ژانویه 1973 صادر کرد، به این معنی که بایدن و دموکرات‌ها در کنگره بعدی باید سریع عمل کنند تا به هدف برسند.

بایدن گفت که حرف آخر در مورد سقط جنین بر عهده دادگاه عالی یا “جمهوری خواهان افراطی” در کنگره نیست.

بایدن گفت امیدوار است این لایحه را تا پنجاهمین سالگرد تصمیم رو امضا کند، تصمیمی که تقریباً پنج دهه پیش از آن بود که دادگاه عالی در ژوئن اعلام کرد آمریکایی‌ها دیگر بر اساس قانون اساسی حق سقط جنین ندارند.

بایدن گفت: «اگر جمهوری خواهان با ممنوعیت ملی پیش بروند، مهم نیست در کجای آمریکا زندگی می کنید. بنابراین اجازه دهید خیلی واضح بگویم: اگر چنین لایحه ای در چند سال آینده تصویب شود، آن را وتو می کنم.

بایدن با اشاره به قانون اخیری که سناتور لیندسی گراهام، RS.C. ارائه کرده است، که سقط جنین پس از 15 هفته بارداری را ممنوع می کند، هشدار داد که جمهوری خواهان در صورت به دست گرفتن کنترل مجدد کنگره، سقط جنین را در سطح ملی ممنوع خواهند کرد.

در توییتر joeygarrison@ به Joey Garrison برسید.

پرزیدنت جو بایدن در مورد دسترسی به سقط جنین در طی یک رویداد کمیته ملی دموکرات، سه شنبه، 18 اکتبر 2022، در تئاتر هوارد در واشنگتن صحبت می کند. (AP Photo/Patrick Semansky) ORG XMIT: DCPS103

جمهوری خواهان و گروه های ضد سقط جنین از سخنرانی بایدن انتقاد کردند. رونا مک دانیل، رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان، گفت که بایدن “عمیقاً از نگرانی خانواده ها دور است” و موضع خود در مورد سقط جنین را “افراطی” توصیف کرد. او افزود که «دموکرات‌ها نمی‌توانند تمرکز» را از رکورد تورم تاریخی بایدن منحرف کنند.

پرزیدنت جو بایدن برای سخنرانی در طی یک رویداد کمیته ملی دموکرات ها در تئاتر هاوارد، سه شنبه، 18 اکتبر 2022، در واشنگتن وارد می شود. (AP Photo/Evan Vucci) ORG XMIT: DCEV401

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن قول داد تدوین حقوق سقط جنین اولین اقدام دموکرات ها خواهد بود.



منبع

اگرچه دموکرات‌ها کنترل 50-50 سنا را به دلیل رای شکست‌دهنده کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور در دست دارند، اما آن‌ها رای لازم برای بازگرداندن حقوق سقط جنین در سطح ملی و غلبه بر اختلافات تحت رهبری جمهوری‌خواهان در این موضوع را ندارند. سنا در ماه مه با 49 رای موافق به 51 رای به شکست قانون حمایت از سلامت زنان در سال 2022 داد و سناتور جو مانچین، DW.Va.، به همه جمهوری‌خواهان سنا در مخالفت پیوست.

قول بایدن که در مقابل زنانی که تابلوهای “بازگرداندن قلیه” و “دفاع از انتخاب” را در دست داشتند ایراد شد، به دنبال افزایش حقوق سقط جنین کمتر از یک ماه قبل از انتخابات میان دوره ای بود. جمهوری خواهان شانس زیادی برای به دست آوردن مجدد کنترل مجلس نمایندگان دارند و در موقعیتی هستند که شاید سنا را به دست بگیرند.

پرزیدنت جو بایدن در مورد دسترسی به سقط جنین در طی یک رویداد کمیته ملی دموکرات، سه شنبه، 18 اکتبر 2022، در تئاتر هوارد در واشنگتن صحبت می کند.  (AP Photo/Patrick Semansky) ORG XMIT: DCPS103

واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن روز سه شنبه گفت که اگر دموکرات ها اکثریت خود را در سنا افزایش دهند و کنترل مجلس نمایندگان را در انتخابات میان دوره ای ماه آینده حفظ کنند، بازگرداندن حمایت های رو در مقابل وید اولین لایحه ای خواهد بود که به کنگره بعدی ارسال می کند.

بایدن در مورد کدنویسی رو گفت: «در حال حاضر، تعداد انگشت شماری از رای ما کم است. “برای اهمیت دادن به حق انتخاب، باید رای دهید. به همین دلیل است که این انتخابات میان دوره ای بسیار مهم است. سناتورهای دموکرات بیشتری در ایالات متحده و دموکرات های بیشتری را انتخاب کنید تا کنترل مجلس نمایندگان را حفظ کنید.”