دیپلمات های روسی به غرب گفتند خداحافظی کنید

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

اما این اولین بار نیست که روسیه پس از حمله به اوکراین و مواجهه با تحریم های غرب، تهدید به قطع روابط دیپلماتیک با غرب می کند. پس از اخراج 70 دیپلمات روسی توسط بلغارستان، روسیه تهدید کرد که روابط دیپلماتیک خود را با بلغارستان قطع خواهد کرد.

میخائیل سوتلوف/گتی

وی افزود: «هیچ نکته و تمایلی برای حفظ حضور قبلی در کشورهای غربی وجود ندارد. به گزارش تاس، لاوروف گفت: مردم ما در آنجا در شرایطی کار می کنند که به سختی بتوان آن را انسان نامید. «مشکلات دائماً برای آنها ایجاد می شود. آنها با تهدید حمله فیزیکی روبرو هستند.»

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

میخائیل سوتلوف/گتی

مهمتر از همه، از زمانی که اروپا تصمیم گرفت ما را ببندد و هرگونه همکاری اقتصادی را قطع کند، کاری برای انجام دادن وجود ندارد. لاوروف گفت: شما نمی توانید عشق را مجبور کنید.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

روسیه پیش از این پیشنهاد کرده بود که روابطش با غرب را می‌توان با تأثیر کمی کنار گذاشت. در ماه مارس، کرملین “یادداشت اعتراضی” را به ایالات متحده ارائه کرد که شامل تهدید به قطع روابط، پس از اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره جنگ در اوکراین بود. در ماه اوت، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که اگر ایالات متحده روابط خود را با روسیه قطع کند، روسیه “آن را پشت سر می گذارد.”

لاوروف گفت: «در این شرایط، «مرکز ثقل» را به کشورهایی منتقل خواهیم کرد که آماده همکاری با ما در شرایط برابر و سودمند هستند و به دنبال پروژه‌های مشترک امیدوارکننده هستند. طرح‌های زیادی در سطوح عالی و عالی مورد توافق قرار گرفته‌اند که نیازمند حمایت دیپلماتیک هستند، از جمله پروژه‌های تجاری، فرهنگی مشترک، و آموزشی بشردوستانه.»

لاوروف که با گروهی از فارغ التحصیلان پذیرفته شده در دستگاه دیپلماسی صحبت می کرد، ابراز تاسف کرد که کار محدودی برای روس ها در خارج از کشور وجود دارد.

وحشت وقتی روسیه همسایه دیگری را به آستانه جنگ می کشاند

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیازی به حفظ حضور دیپلماتیک در کشورهای غربی نیست. علامت گذاری.

آنها باید بدانند: ما برای هر گونه تحولی در وضعیت آماده هستیم. زاخارووا در آن زمان گفت: و اگر واشنگتن تصمیم بگیرد که هرگونه تماس با مسکو را متوقف کند، ما از آن عبور خواهیم کرد.

برنامه فعلی روسیه این است که تمرکز دیپلماتیک خود را به کشورهای دیگر در آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا تغییر دهد.

هنوز مشخص نیست که آیا روسیه برنامه های فوری برای قطع روابط دیپلماتیک با کشورهای غربی دارد یا خیر.

این بیانیه تنها چند ساعت پس از آن صورت می گیرد که وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد که به دلیل تصمیم این کشور برای تامین پهپادهای ساخت ایران به روسیه برای تلاش های جنگی، به اوکراین پیشنهاد می کند روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کند. روسیه در روزهای اخیر با هواپیماهای بدون سرنشین به اوکراین حمله کرده و زیرساخت‌های غیرنظامی، غیرنظامیان و منابع انرژی را هدف قرار داده است.