یک روز قبل از جام جهانی فوتبال، قطر با مشکلات زیادی مواجه است

قطر با 3 میلیون نفر جمعیت با شروع مسابقات شاهد افزایش جمعیت خواهد بود. بیش از 200 میلیارد دلار برای بهبود در سراسر این کشور غنی از انرژی کمی بزرگتر از جامائیکا هزینه کرده است.

این کمیته گفت: «این رویداد به ظرفیت 40000 نفر رسید که نشانه موفقیت و محبوبیت آن است.

در یکی از خروجی‌ها، جمعیت سعی کردند به داخل خانه مشاجره کنند و چند تماشاگر از مقابل نگهبانان عبور کردند. در ورودی، یکی از نگهبانان با بوق گاو به جمعیت التماس کرد: “برای امنیت خود، لطفاً برگردید!”

Isabel DeBre و Jon Gambrell را در توییتر در www.twitter.com/isabeldebre و www.twitter.com/jongambrellAP دنبال کنید.





منبع

شنبه شب، یک سری تماس سریع با چندین بار در خلیج غربی دوحه، منطقه ای پر از هتل های سطح بالا، نشان داد که همه آنها شب قبل از مسابقات کاملاً رزرو شده بودند، زیرا منطقه فن ها بسته شده بود.

با این حال، آزمون واقعی یکشنبه آغاز خواهد شد، زیرا اکوادور در بازی افتتاحیه به مصاف قطر می رود و مرحله گروهی پشت سر گذاشته می شود – با جمعیتی که در راه است.

___

و با توجه به اینکه قطر فقط روز جمعه تصمیم گرفت فروش آبجو را از استادیوم های مسابقات ممنوع کند، مناطق هواداری مانند منطقه ای که روی قرنیچ میزبان کنسرت است، تنها منطقه مرتبط با فیفا خواهد بود که پیت سرو می کند – به این معنی که طرفداران بیشتری می توانند آنجا جمع شوند.

دوحه، قطر (AP) – مقامات هزاران هوادار شنبه شب را از کنسرتی که روز بعد در قطر برای جشن گرفتن جام جهانی برگزار می‌شد، دور کردند و چالش‌های پیش روی دوحه را در حالی که تلاش می‌کرد تا جمعیت را در فشرده‌ترین تورنمنت فیفا مدیریت کند، آشکار کرد.

کمیته عالی تحویل و میراث قطر که بر جام جهانی نظارت دارد، در بیانیه‌ای به آسوشیتدپرس گفت که از افتتاح منطقه هواداران «کاملاً خوشحال است».

عوض گفت: “من تسلیم نمی شوم.” “امیدوارم اینقدر شلوغ نماند.”

او افزود: “ما از رفتن ناراحتیم زیرا خیلی زود است. هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم.”

با این حال، درست بعد از ساعت 8 شب، جمعیتی در منطقه هواداران به امید شرکت در کنسرتی با حضور میریام فارس، خواننده لبنانی و مالوما، خواننده کلمبیایی، جمع شدند. اما در حالی که صدها نفر در داخل یک قلم نگهدارنده فشار می‌آوردند، هزاران نفر دیگر بیرون محل برگزاری منتظر ماندند.

با این حال، برخی از بازدیدکنندگان ماندند و منتظر بودند، به امید فرصتی برای ورود، مانند ایمن عواد، زمین‌شناسی که روز شنبه از سودان به قطر پرواز کرد.

بسیاری از هواداران خارجی که از محدودیت های قطر برای آزادی بیان آگاه بودند، در انتظار انتقاد از کشور میزبان محتاطانه بودند. گروهی از گردشگران سعودی که از این وضعیت به خبرنگار AP ابراز ناامیدی کردند، بعداً از ترس وارد شدن به «سیاست» نقل قول‌های خود را پس گرفتند.

در سوق واقف دوحه، یکی از مقاصد مهم توریستی، یک گذرگاه بین رستوران‌های فضای باز به سرعت شانه به شانه جمعه شب پر شد. ایستگاه متروی نزدیکش صف‌های طولانی را دید که برخی از آن‌ها بین مأموران و کسانی که قطار می‌رفتند، هل می‌دادند.

این شامل یک سیستم متروی زیرزمینی گسترده است که می تواند طرفداران را از فرودگاه به مسابقات ببرد. حتی مدارس را برای این ماه تعطیل کرده و از ساکنان خواسته است که از خانه کار کنند.

فن زون در پارک البیدا کنسرت های مهم دیگری را نیز در طول مسابقات برنامه ریزی می کند. اما پس از تصمیم روز جمعه برای ممنوعیت فروش مشروبات الکلی در استادیوم‌ها، جایگاه جدیدی پیدا کرد: این یکی از معدود مکان‌هایی خواهد بود که خارج از بارهای هتل و اقامتگاه‌های خصوصی که در آن هواداران می‌توانند در این ملت محافظه‌کار اسلامی در هنگام مهمانی نوشیدنی بنوشند.

یک کامیون دار 30 ساله از بمبئی که از ترس انتقام جویی از ذکر نام خود امتناع کرد، گفت: “ما می دانیم که آنچه پلیس اینجا می گوید درست است.” او و دوستانش یک روز نادر از بندر حمد مرخصی داشتند تا 6 کیلومتر (3.7 مایل) تا منطقه هواداران را پیاده روی کنند و سپس دور شوند.

با این حال، شنبه شب بسیار آرام‌تر آغاز شد زیرا جمعه روز تعطیل اجباری برای همه کارگران در کشور است. تعداد کمی از مردم کرنیچ را دزدیدند که ناگهان یک آتش بازی عظیم به راه افتاد و افق پر زرق و برق دوحه را برای رهگذران متحیر روشن کرد.

اما کنسرت مملو قبل از آن است که بقیه 1.2 میلیون هوادار مورد انتظار در مسابقات به این کشور کوچک در شبه جزیره عربستان برسند.

خبرنگاران آسوشیتدپرس پلیس را سوار بر اسب در نقطه ای در محل نگهداری هواداران و همچنین یک خودروی زرهی پلیس را که در بیرون در همان نزدیکی پارک شده بود، دیدند. برخی از حاضران از روی موانع پریدند و پلیس قطر در یک نقطه جمعیت را مهار کرد.

اما خبرنگاران آسوشیتدپرس نقاطی را دیده‌اند که می‌توان تعداد زیادی از مردم را حتی قبل از شروع مسابقات دور هم جمع کرد.

طرفداران ناامید تا حد زیادی به آرامی دور شدند. در خارج از محل برگزاری، پلیس قطر، محافظان امنیتی و دیگران هزاران نفر را با انگشتان غول پیکر فوم، بوق های گاو و عصای کنترل ترافیک که چشمک می زنند، هدایت کردند.